Probeer het eens in het techniek en review topic, daar zal je meer dingen horen over dit. Ik heb verders geen oplossing.
Wil je het risico nemen dat je garantie ongeldig wordt?
Als het kosteloos moet zou ik het gewoon op laten sturen naar Omega, elk ander adres gaat je geld kosten voor het werk (waarschijnlijk nieuwe pakkingen, WR test en de arbeid). Mijn Speedmaster kreeg ik terug na 3 weken, complete service vanwege het bekende 3861 probleem, een stofje weghalen zal niet langer duren.
Welk probleem is dit dan?
3 weken is trouwens heel snel, uitstekende service.
Drooglopend centrumrad doordat het materiaal van de lager busjes niet goed combineert met de gebruikte olie. Begon bij de 3861’s uit 2019 zich voor te doen waarna ze het probleem hebben ontdekt en verholpen bij latere producties, dus voor mij was het een kwestie van wachten tot het zich voor zou doen, gelukkig met nog 1,5 jaar in de garantieperiode dus een gratis service zodat ik weer ca. 8 jaar kostenvrij ben.
Helder! Hoe merkte je zelf dat het nodig was, hield de Speedy de tijd niet meer zuiver?
Stopte met lopen terwijl ik 'm de nacht ervoor nog volledig had opgewonden, en als de chronograaf startte zou het ook eerder te merken zijn geweest dat die niet meer liep.
Hier wordt het uitgebreid besproken:
Dat staat zoveel beter!
Dank @Pieterswatch ! Het is echt zoveel beter! Het zorgt ervoor dat de wijzerplaat helemaal tot zijn recht komt.
Ik vind de afwerking van de band echt heel mooi en de sluiting verbazingwekkend prettig. Heerlijk om opnieuw “verliefd” te worden op je horloge
Ik heb een kort vraagje. Het rood op de secondewijzer van mijn SMP is nu meer oranje/wit dan rood. Weet iemand of dit te herstellen valt of moet dit gewoon terug naar Omega?
Vraag me af of het zinvol is iemand het te laten verven, hoe lang geleden heeft het horloge een service gehad, volgens mij worden de wijzers dan standaard vervangen. Zijn het tritium wijzers?
Het betreft inderdaad de SMP met tritium wijzers (1995). Ik weet alleen niet wanneer de laatste service was geweest, behalve de batterijwissel (ja, het is de quartz versie:p)
aha, dan wil je misschien toch de originele wijzers behouden als de uurmarkers al een andere tint hebben gekregen…