Yes, ben ik ook wel benieuwd naar. Zie af en toe door de bomen het bos niet meer met al die wachtwoorden.
Heb een aardig systeem voor mezelf maar het worden er meer en meer en af en toe wijzigt er wel eens iets
Het is een fysiek apparaat, geen software. Pc herkent hem als toetsenbord. En het apparaat herkent de inlogpagina van een ingestelde wachtwoord, meldt dit aan mij, en met 1 druk op de knop typt hij inlognaam en wachtwoord voor mij in en logt in. Ideaal.
Zoek maar op de mooltipass, zo heet ie.
met deze hoef je er slechts 1 te onthouden. Het systeem is echt goed doordacht. Ieder lid van de familiy kan zijn eigen kaart hebben met wachtwoorden, je stopt hem erin en je kan aan de slag…
Heeft dat geen risico als een ander achter je computer zit?
Nee als je klaar bent met de pc dan log je op dit apparaat uit. De volgende kan er dan niks mee. Je kan ook de kaart er dan uithalen zodat het volgende familielid of huisgenoot zijn eigen kaart erin kan doen en hem gebruiken.
Ok, fysiek apparaat + kaart, maar dan wel voor thuis, niet voor op je gsm voor onderweg
ook te gebruiken voor je telefoon en dus onderweg.
zie filmpje voor een idee van het apparaat. Het gaat om de mooltipass mini.
Volgens mij moet het apparaat wel usb hebben, dus geen apple mobiel.
Dat ding maakt toch random wachtwoorden aan zoals G$^€/64dGtRgh%%€? Als je dat ding 1x vergeet kun je dus ook niet meer inloggen onderweg?
Aha, maar weer een kabeltje meer. Maar het is wel handig, een password apparaatje.
Ik zie het als:
- 2 kabeltjes erbij
- 1 kastje erbij
- min. 1 kaartje erbij
Interessant, maar niet voor mij.
Ik heb voor alle sites een unieke login, die ik nergens heb opgeschreven cq opgeslagen.
Wat ik doe is een zin nemen bijvoorbeeld HetHFIsEenLeukForum plus een getal dat je goed kan onthouden 147 (type aanduiding van een alfa in dit geval) plus een speciaal teken # gecombineerd met iets van de site waarop ik wil inloggen voor HF zou dat HF kunnen zijn of Horloge of iets anders waar ik direct aan moet denken bij het bezoeken van de site (bank is bijvoorbeeld witteboorden) etc
Zou dan voor het HF er zo uit komen te zien HetHFIsEenLeukForum147#Pelagos
Wel ff werk om in te loggen (keypass is sneller) maar veiliger dan dit kan ik het mij niet bedenken om in te loggen.
Waar 2fa overigens mogelijk is pas ik dit ook altijd toe als extra beveiliging.
Je kunt ook standaard je password vergeten en een nieuwe aanvragen.
Hele goeie tip. Nog beter is om gewoon spaties tussen de woorden te plaatsen. En dan doe ik nog een website specifieke code er in zodat, als ik mijn wachtwoord ergens tegenkom, ik kan zien welke site gehacked is.
Ah dat doe jij ook. Slim!
Kan… maar hij kan ook gewoon je bestaande wachtwoord opslaan.
Jup en wordt er een password gehacked dan pas ik al mijn wachtwoorden aan met een nieuwe basis zin, to be sure.
Spatie is een goede extra toevoeging btw.
klopt maar of je moet enorme zinnen onthouden zoals andere hier doen of je gebruikt zoiets. De tijd dat we ons veilig kunnen voelen met 1234 en open en bloot op het internet gaan ligt ver achter ons.