Zullen vast nog wel manieren tussenin en daarbuiten zijn.
Maar dan nog moet ik bekennen dat ik gebruik maak van de Keychain manager van Apple. Die wel weer is beveiligd met 2fa maar toch. Ik zou me niet kunnen voorstellen dat ik elke keer maar weer op elke site etc uit moet loggen en iedere keer weer die ellenlange, maar wel makkelijk te onthouden, wachtwoorden in moet toetsen. Zoān los kastje lijkt me wel een veilige oplossing, alhoewel ik me er niet in heb verdiept, maar niet praktisch waardoor je toch soms weer minder sterke wachtwoorden gaat gebruiken.
Misschien een combi van jouw tip en dit kastje?
oh manieren zat⦠maar veelal niet veilig. Meest fantastische voorbeeld was een man die alles offline in een schrift schreef en dat als hackproof bestempelde. Niet wetende dat de camera van zijn pc vrolijk gebruikt werd om het schriftje te lezen die naast zijn pc open en bloot lagā¦
Dat klinkt dan weer als een
Ik gebruik als jaren 1Password voor opslag van wachtwoorden. Voor ieder account heh ik zeer sterke wachtwoorden die je at random kunt laten genereren.
Wachtwoorden worden dus op eigen apparaten opgeslagen en niet in de cloud.
Ook goed beveiligd en komt ook al jaren goed uit diverse tests.
Werkt perfect!
Doe ik ook hoor echter enkel voor āsimpeleā sites bank/belasting/overheid etc doe ik altijd handmatig.
Het heeft er ook mee te maken dat veel marktplaats accounts 10-15 jaar geleden zijn gemaakt met een simpel wachtwoord, omdat security toen nog niet zoān ding was als nu. Marktplaats verplicht ook geen periodieke wijzigingen van het wachtwoord, want dat is niet gebruiksvriendelijk.
Verder was een marktplaats account destijds niet spannend genoeg, tegenwoordig zijn oude accounts met feedback scores ineens geld waard geworden voor scammers. De security features van marktplaats zijn niet meegegaan met deze trend.
Het wachtwoord van jouw mailbox is zeker Password01 of Welkom123 of niet?
Ik vind het heel jammer voor je maar hier hoef je mij niet voor te waarschuwen hoor, dit is gewoon dom.
En er zijn al zat topics over MP en oplichters die me verder ook niet boeien.
Gezond verstand is de beste raadgever, ik ben nog nooit genaaid en waak er ook voor. Dat zouden er meer moeten doen dan hebben we minder van dit soort topics.
Ja, ik vind dat het niet hoort en dat je eerlijk moet zijn en anderen zou moeten kunnen vertrouwen. Dat is helaas niet zo en heb je hier zelf ook de verantwoording in.
Ik hoop voor je dat je nog iets terug ziet en voor dit geld geleerd hebt. Het kan erger maar ook dit is niet leuk.
DeBelastingdienstismijnallerbestevriend#!
Nee. Ik heb goede passwords. Maar als je elke keer een nieuw niet te onthouden password kiest en het vervolgens weer vergeet, is het ook veilig.
Uit de clubkas, hoe verzin je t.
Geweldig dit! Maakt het geld dat ik kwijt ben toch nog een beetje leuk!!..
Ik had een tijd geleden helemaal een briljante Marktplaats ervaring. De mevrouw wiens account het was verscheen ineens na de afronding van de deal tussen mij en verkoper, ten tonele in de berichten. Ze dacht eerst dat ze door een fout onze berichten mee kon lezen, toen ze er achter kwam dat haar account was gehackt en van daaruit spullen werden verkocht. Dat was erg onwerkelijk.
Gevonden.
Straks is het echt iemand die gewoon en oud horloge wil verkopen, zit jij hem de stuipen op het lijf te jagen
Advertentie staat wel op gereserveerdā¦
Dat ziet er vertrouwd uit!
Ja klopt, maar klopt de prijs ⬠300?
Een taalwonder is het niet, stinkt aan alle kanten.
geniaal, ben heel benieuwd naar het vervolg.
Ik pas vast bier en popcorn
Marktplaats is een schimmige wereld.