Omega oplichter marktplaats

Ow, mega oplichter

Gelukkig wel ja.

Mensen betichten van oplichting is ook niet wenselijk mijns inziens.

Er zijn zat mensen die bijvoorbeeld een tweedehands broek op marktplaats kopen die ze niet passen of waar een vlekje op zit en dan vervolgens de verkoper een oplichter vinden.

Er is een groot verschil tussen opgelicht worden, vermoeden dat iemand een oplichter is en je opgelicht voelen.

4 likes

Misschien voor een aantal nog niet bekend:
1 je maakt contact via een site Marktplaats of andere verkoopsite voor een horloge, boot, camper, auto enz,
2. De ‘verkoper stuurt uit ‘zorgvuldigheid en vertrouwen) een kopie van zijn rijbewijs, bankgegevens en andere relevante papieren, (aankoopbewijs, kentekenbewijs enz).
3. Vertrouwen is gewekt en handgeld/aanbetaling wordt door de koper overgemaakt aan degene die de identiteit van iemand digitaal heeft gestolen of bij inbraak of verkregen documentatie. Een goede fotoshopper maakt dit trouwens ook in eigen keuken.

Bij dit soort aankopen is een bedrag van €250/€500,- niet ongebruikelijk, en nog redelijk te overzien; zeker niet omdat het -volgens de harde schriftelijke( e-mail) toezegging het geld wordt teruggeboekt als de koop onverhoopt niet definitief wordt gemaakt.

Verkoop zo maar eens 10 maal meerdere objecten…

Ja dat is ook lachen… je eigen account verwijderen waar je eerder je bankrekening aan had toegevoegd.
Om vervolgens met een ander mailadres een nieuw account aan te maken… en dan wegens je rekeningnummer geweigerd te worden onder het mom van klachten tegen u.

:thinking: dacht toch dat dergelijke informatie bewaren in strijd was met een nieuwe wet.

En al keek ik dagelijks op Marktplaats, ik mis het niet eens… Want wie mist de 40% bieders? Of het volk wat gewoon niet komt opdagen?

2 likes

Ik heb de advertentie verder niet gezien, maar aan dat taalgebruik icm de regio Peer zou ik zeker niet direct uitgaan van stinkende zaken…

Dit dus

Dat is het blauwe gedeelte alhier soms ook :zipper_mouth_face:

3 likes

Hoeveel keer heb je de afgelopen jaren hier zelf wat gekocht of verkocht? :wink:

Deze opmerking doet mij een beetje aan je Lucky Ajax topic denken. :joy:

Ben je serieus?
Op basis waarvan zeg je dit?

Mocht je interesse hebben, ik haak vandaag af dus kan hem doorzetten naar mijn “oom” waar ik hem afhankelijk voor zou ophalen.

Ik heb zeker geen interesse, echter gezien de antwoorden die je geplaatst hebt lijkt hij het horloge echt te bezitten? Dan zijn jouw reacties nogal ongepast.

650-750 voor een Cosmic, hoe kom je aan die prijzen dan??

Heel bizar, deze meneer heeft bij mij horloges gekocht en netjes betaald. Bood mij ook de Omega aan om te ruilen.

Kijk, dat is een mooie meevaller. Ik denk dat @koekoek nu rennend onderweg is naar het station. :train2:

1 like

:joy: wat een verhaal, ik zeg hem af dus mocht er iemand in Peer wonen en interesse hebben wellicht is het je geluksdag.

1 like

Wel eerst de clubkas plunderen.

1 like

Altijd extra foto vragen met papiertje met zijn marktplaats naam erop + datum. Dan weet je ook zeker dat hij in het bezit is van het horloge. Laatste tijd ook vaker gevraagd bij mensen die een rolex aanbieden. Uiteindelijk niets meer gehoord of een bericht terug gekregen met : Wat is dit voor onzin wat heeft het voor meer waarde. Voor mij dus heel veel :grinning:

3 likes

klopt , hahahaha, jaloerse koopjesjagers die hun zin niet krijgen geven je de volle bons,indd babylon system…

true! my friend! :wink:

Zo doen ze dat op Uhrforum ook