Omega pre moon speedmaster en een speedmaster racing dial

Hallo allemaal, graag zou ik een waarde indicatie willen hebben voor een pre moonwatch 861 met latere lederen band zonder doos en papieren. Horloge is gedragen 145.022

En een omega speedmaster Mark 2 in zeer goede staat met stalen band zonder doos en zonder boekjes. Ook 861 uurwerk. Ze zijn geserveerd door awco maar zo een tien jaar geleden. Daarnaast maar enkele keren gedragen. Daar heb ik een seamaster voor!

Alvast bedankt.

1 like

Ik schat de Speedy op een 4,5 tot 5,5k, en de MK2 tussen de 1,5 en 2,5k.

What else is nieuw met nieuwe leden (De laatste tijd)?

• Is die echt?
  • Iets uit erfenis.
  • Wat is de waarde?

Ipv eerst even voorstellen of ik zoek iets nieuws/ik twijfel tussen.

Welkom trouwens

3 likes

Op basis van een redelijk onduidelijke foto, zonder B+P en geen recente service?

Ik durf mijn vingers er niet aan te branden.

Speedmaster is DON, stepped dial, maar ik kan niet goed zien hoe de wijzerplaat er verder uitziet… En of de kast niet ‘raar’ gepolijst is

2 likes

Niet weer deze discussie! :face_with_raised_eyebrow:

2 likes

Constatering.

Ftfy :partying_face:

Daarom is deze rubriek opgetuigd. Zodat je laagdrempelig wat vragen kan stellen.

De kans bestaat dat iemand met een pre-moon en Mk2 en een Seamaster wat leuke topics vind en blijft hangen.
Moeten we wel aardig blijven.

@Duco ik bied €1000 voor beide :stuck_out_tongue_winking_eye:

6 likes

Thanks,

En ja de pre moon is inderdaad een erfenis. De andere gekocht omdat ik hem mooi vind. Vind uurwerken super maar niet voor in de la!

Hoop op een goede waarde indicatie en dan kan ik er hopelijk voor de juiste prijs weer iemand ander blij mee te kunnen maken!

Groeten duco

het is vintage he

1 like

Zonder B+P is meer regel dan uitzondering hoor. En servicekosten vind ik maar een relatief laag bedrag vergeleken met de waarde. 861 uurwerk gaat je 300 euro service kosten.

Zal een 145.022 69 ST zijn gok ik. Uiteraard waarde onder voorbehoud van volledige originaliteit.

1 like

@Duco maak eens een paar heldere foto van de Speedmaster (voorkant, achterkant, zijkanten, wijzerplaat).

1 like

Kan ook een 145.022 '71 zijn toch?

1 like

Hi Gosz,

Sorry ben een beetje een leek. Wat is DON.

Voor de andere forum leden.

Hallo mijn naam is duco.

En ben omega fan maar dan wel om de pols! Iets met voorliefde voor mechanica

Heb al verschillende omega’s gehad.
Devill
Seamaster aqua terra coaxial
Seamaster vind edition (blauw waves)

En dus de klokjes hierboven.

Kan, maar gezien de bezel (DON) gok ik op een '69. Maar inderdaad. Foto van de achterkant zal meer duidelijkheid bieden.

Hierbij nog een paar foto’s mag er maar 2 tegelijk plaatsen als nieuweling!

2 likes

AVW heeft een informatief artikel geschreven op dit forum, je kunt het hier vinden.
Welkom overigens!

Schijnbaar zat ik ernaast qua tijd…

Dus ik heb er 15minuten van gemaakt…

Wie vlagt nu dit soort berichten? Beetje jammer

DON gaat over dat puntje boven de 90 op de bezel (“Dot Over Ninety”).

Er zijn niet zoveel Bezels meer die dat hebben. Vaak zijn ze vervangen door zgn. service onderdelen

Niet meer gevlagd toch? Hahaha helemaal sneu als je gaat ontvlaggen!

1 like

Nee waarschijnlijk komt dat omdat ik “18” in “15” heb gewijzigd… maar laten we maar on-topic blijven.

Duco verdient dat wel :wink:

1 like