@Duco maak eens een paar heldere foto van de Speedmaster (voorkant, achterkant, zijkanten, wijzerplaat).
Kan ook een 145.022 '71 zijn toch?
Hi Gosz,
Sorry ben een beetje een leek. Wat is DON.
Voor de andere forum leden.
Hallo mijn naam is duco.
En ben omega fan maar dan wel om de pols! Iets met voorliefde voor mechanica
Heb al verschillende omega’s gehad.
Devill
Seamaster aqua terra coaxial
Seamaster vind edition (blauw waves)
En dus de klokjes hierboven.
Kan, maar gezien de bezel (DON) gok ik op een '69. Maar inderdaad. Foto van de achterkant zal meer duidelijkheid bieden.
AVW heeft een informatief artikel geschreven op dit forum, je kunt het hier vinden.
Welkom overigens!
Schijnbaar zat ik ernaast qua tijd…
Dus ik heb er 15minuten van gemaakt…
Wie vlagt nu dit soort berichten? Beetje jammer
DON gaat over dat puntje boven de 90 op de bezel (“Dot Over Ninety”).
Er zijn niet zoveel Bezels meer die dat hebben. Vaak zijn ze vervangen door zgn. service onderdelen
Niet meer gevlagd toch? Hahaha helemaal sneu als je gaat ontvlaggen!
Nee waarschijnlijk komt dat omdat ik “18” in “15” heb gewijzigd… maar laten we maar on-topic blijven.
Duco verdient dat wel
Volgens mij heb je een 2-tal mooie horloges in jouw handen Duco.
Bij bepaalde lichtinval zou je nog kunnen controleren of er een Omega-Logo in het plexiglaasje staat en dan zou ik er persoonlijk voor kiezen om de 145.022 een beurtje te laten geven (bezel NIET laten vervangen) en dan kan je gaan pronken met een prachtig horloge.
maar waarom? Dat is toch aan een koper om er dan mee te kijken wat er mee te doen?
Een scherpe kast op een onscherpe foto
Ff doorlezen Koekoek
… dan zou ik er persoonlijk voor kiezen om de 145.022 een beurtje te laten geven (bezel NIET laten vervangen) en dan kan je gaan pronken met een prachtig horloge.
Ja er staat een omega logo in het glas. Deze is er in de laatste servicebeurt ingezet. Het vervangen glas het ik nog wel ergens.
Maar kan een van jullie een indicatie geven wetende dat de kast van de pre moon geleefd heeft?
Ik denk hetzelfde als @D.F40 en natuurlijk allemaal onder voorbehoud van hoe het er in het echt uitziet
145.022 tussen de €3750 - €5250
145.014 tussen de €1500 en €2500
Dank weer wat wijzer geworden!
Idd leerzaam artikel:)
Weet iemand het partnummer voor de bijbehorende stalen band. Heb wel de end links 516. Begin inderdaad het idee te krijgen dat ik deze klok beter kan houden.
Dank nogmaals voor de don en heb ook interessante info over de plaat gevonden.
Deze heeft namelijk nog de T marks.
Hoor graag en nog een mooie tweede paasdag!
Serienummer geeft 1973 aan.
Bij de 516 endlinks hoort de 1039 (flatlink bracelet). Kan ook bij een 145022 dus dat klopt.
1171 band met 633 endlinks is een andere goede optie (en ook geproduceerd voor de 145022) als je geen flatlink band wil.