En een ander uurwerk, en sterk verbeterde band, een mooiere wijzerplaat. Dat was je even vergeten.
Iets overdreven dus.
Maar duur geworden is hij wel. Net als alle andere horloges.
En in vergelijking met veel andere horloges voor de centen toch best veel horloge.
“Last January, Omega proudly announced the creation and introduction of a new certification resulting from collaboration with METAS, the Federal Institute of Metrology. On 21 October, Nick Hayek, CEO of the Swatch Group, Stephen Urquhard, President of Omega, Christian Bock, Director of METAS and Andreas Hobmeier, Vice-President Production and Purchasing at Omega, presented the new initiative and the first watch to benefit from this innovative technology, the Globemaster.”
Omdat ze nu misschien vooral op die lijn focussen? Net zoals ze bij elk merk er elk jaar wel een of twee lijnen uitkiezen om aan te werken?
Heel goed, kopen die handel.
Op 1 model zonder taper, en het is bezwaarlijk een rammelband te noemen. Ik zou zelfs zeggen dat deze steviger is dan de meeste andere banden. Dat vertaalt zich ook in een veel te hoog gewicht naar mijn zin, dit ter zijde.
Planet Ocean in 39.5mm met getaperde band. Kopen die handel.
Beetje zoals bij Rolex en Tudor dat je een jaar mag wachten voor je kan passen?
Tja, lezen is ook een vak. Dat Omega een certificering, in samenwerking met METAS, in het leven roept, betekent niet dat METAS een intiatief is van Omega
Over de jaren zijn steeds updates doorgevoerd.
Saffierglas kastbodem, betere banden, gedecoreerd uurwerk. Hell, de vroegste Speedmasters hadden cal. 321, toch echt beter dan 861/1861/1863.
Je bron zegt helemaal niks.
Het is een algemeen verslagje van het Zwitsers meteorologisch instituut uit 2021.
In 2015 zijn ze begonnen met horloge-certificering en dat was een samenwerking op initiatief van Omega.
Omega heeft een ontzettend breed assortiment en is vrij innoverend, maar volgens mij zijn ze op dit moment gewoon niet echt sexy. Het uitmelken van de Speed- en Seamaster zoals hierboven genoemd is daar zeker onderdeel van. Ik kan ze niet meer zien, terwijl het an sich prachtige horloges zijn en qua prijs/kwaliteit een positieve uitschieter.
Ik ben wel gevoelig voor merknamen, maar kijk dan niet naar de hele linie, enkel individuele horloges. Of ik iets daadwerkelijk koop hangt van meerdere factoren af die niet voor iedereen even logisch verklaarbaar zijn.
Laat ik 'm specificeren: dergelijke innovaties zijn steeds doorgevoerd en in de prijs ingecalculeerd.
Het is geen reden om nu 2,5 x zo duur te zijn als de voor inflatie gecorrigeerde prijs.
Ik heb het al eerder geroepen: we gaan keihard op de quartz-crisis 2.0 af. Op het moment dat 3d printen echt op micro-schaal perfect is hebben de Zwitsers een probleem (allereerst met hun verdienmodel qua servicing, maar ook met hun concurrentiepositie). Grand Seiko en diverse Duitsers knabbelen al aan hun positie. Ik zie steeds meer mensen met een smartwatch.
Daar gaat de 83e gelimiteerde Speedy pro weinig aan voorkomen.
Je was nogal kort door de bocht en onvolledig in je beschrijving van de wijzigingen t.o.v. het vorige model. Da’s alles. Maar dat is ook vrij storend voor een inhoudelijke argumentatie.
Dat hij veel duurder is dan vroeger, daar kunnen we het over eens zijn. Welk horloge is dat overigens niet?
Ok, aangezien je hersenen het niet helemaal aan kunnen. METAS is een overheidsinstantie, die doen meer dan alleen de certificering van Omega horloges. Lezen Henk.
Ik vond ze zelf vroeger saai, ik was een hardcore Tudor fan…(nog steeds maar ze winnen het niet tov Omega voor me) Tot ik mijn zwarte smp de eerste keer om had was ik verkocht. Heb toen al mijn Tudor horloges weg gedaan…
De band is voor velen een struikelpunt maar je hebt als alternatief een schitterende rubber… ( en dat voor iemand die altijd zweerde bij stalen banden )
En, ja de prijzen zijn hard gestegen maar zo is ook het leven in het algemeen duurder geworden de laatste tijd
Voor mij hoeven ze geen palm dials of wijzerplaten met gekleurde bollen erop te maken. Wie draagt/wil uberhaupt zoiets?!
Enfin, laat ze bij Omega maar gewoon verder doen zoals ze bezig zijn