Omega seamaster 300M

Excuses geaccepteerd! :pray:t3:

3 likes

Ik krijg de indruk dat iemand hier connecties heeft met juwelier Koelink.

Ben ik toch wel nieuwsgierig hoe verjaardagen bij jou thuis verlopen. Iedereen een tuinstoel van huis mee of?

2 likes

Oh.

3 likes

Lastig, verkeerde kant van t land.

Alleen nog staanplaatsen.

1 like

Vind het ergens wel flauw om een winkelier op deze manier af te branden. Ja misschien had die het wel druk met andere klanten op dat moment. En lukte het niet om op dat moment ook deze persoon goed te helpen. Een juwelier kan niet zomaar een klant een horloge van een paar duizend euro laten “passen” zonder daar zelf met de neus boven op te zitten. Genoeg verhalen bekend van wisseltrucs met fake horloges. Of andere vormen van ordinaire diefstal. Als je een autobedrijf binnen gaat en direct een onderhoudsbeurt wil hebben en het kan niet is het dan ook een rotzaak? Moet je dan ook zo’n bedrijf afbranden op een forum? Ondeskundigheid is ook iets wat vaak als negatief punt word benoemd. Maar dit is vooral uit het perspectief van een hobbyist/liefhebber die toch alles al weet door het uitpluizen van het internet en forums. Daar win je het als verkoper toch al nooit van als er überhaupt al iets valt te winnen. Diezelfde hobbyist/liefhebber vind het ook wel erg makkelijk om in het echt alles uit te proberen bij een juwelier en ondertussen had die al besloten om het horloge bij de laagste aanbieder op het internet te kopen want op het internet zijn het tenminste geen prutsers.

5 likes

Ik lach me rot…sorry voor dit lelijke woordje.

Niet onmogelijk

@HanDavinci oh oh. Nu ben je het bokje :see_no_evil:

Ik snap je vraag niet @Henry1989

Nou men zegt als je elke dag in het water ligt zou je hem eerder moeten laten nakijken op waterdichtheid. Maar als je dus niet elke dag in het water ligt zou je hem niet zo vaak op waterdichtheid hoeven te testen. Althans zo lees ik het :slight_smile:

Hebben de pakkingen meer te verduren als het horloge vaak met water in aanraking komt??

Dit stukje

Het leukste aan de aankoop is het onderhandelen over de prijs. 400 euro korting is niet verkeerd, maar ik vermoed (en weet uit eigen ervaring) dat het nog beter kan. Maar het ligt er aan of je er veel tijd aan wilt besteden. Het ligt ook aan het moment; de juiste verkoper, in het juiste humeur, etc. Veel succes. Als ik mijn mening mag geven zou ik gaan voor de Seamaster bij een juwelier met een fikse korting. Er gaat niets boven nieuwkoop met garantie.

1 like

Pollens! Onze forumschelmen @HanDavinci en @anon50762135EV (door @Woutje) krijgen zowaar enige gepeperde scribente vermaningen toegeworpen. Welaan, benieuwd welk een vervolg dit zal bekomen.

2 likes

Lekker hè, vuurtje stoken… :wink:

1 like

Nee dat wil ik niet. Tevens heb ik geen zin om ver te rijden naar een andere juwelier of om te gaan shoppen. Kost allemaal tijd en brandstof. Eigenlijk vind ik 400 korting wel prima. Het liefst blijf ik in mijn eigen woonplaats (Enschede) voor als er toch iets mis is met het horloge.

Het is dus een kwestie van een dag prikken.

1 like

Voor een paar honderd euro wil ik wel een rondje om hoor. Ik rijd nog niet in een V12 die 1 op 5 doet, dus dat kan er nog wel uit. Ik denk dat als je de eindverantwoordelijke spreekt die zelf mag bepalen hoeveel korting hij geeft, meer dan 400 mogelijk moet zijn. Het is een leuke korting, maar het gat naar grijs is nog aanzienlijk.

Maar ik krijg de indruk dat gevoel en veiligheid, al dan niet placebo, belangrijk voor je zijn. Zou dan gewoon bij de AD kopen.

Je bent ingelogd op het verkeerde forum @anon13664922EV. Dit is het horloge forum. Kan gebeuren met al die forums en facebook pagina’s. Geeft niks hoor.

Maar jij moet hier zijn: Taalnazi.nl

De dichtingen kunnen uitdrogen met de tijd, echter versneld vanwege externe invloeden (denk aan zepen, chemicaliën, UV, temperatuur).

Ook het metaal wordt door de chloriden in zeewater aangetast, wat lek kan bevorderen.

Dichtingen verslijten ook door veel te gebruiken (losschroeven en opwinden).

Dus hoelang een horloge waterdicht is heel erg afhankelijk van t gebruik.

Zwem je niet zal een vermindert waterdicht horloge niet zo snel water binnen krijgen dan als je zwemt… :grinning:

2 likes