Omega Seamaster Diver Fake of Echt?

Ik snap niet dat je zelfs maar overweegt om zoiets te kopen van een buitenlandse particulier via de post.

Als ‘kenners’ echt en namaak al niet van elkaar kunnen onderscheiden zou ik dit hele model niet willen hebben

(Misschien kan je nog beter een neppe kopen als niemand het verschil kan zien :smile:)

1 like

Als ik er even vanuit ga dat je hier het woord ‘niet’ bent vergeten zie ik nog steeds hetzelfde probleem met deze opmerking…

De validiteit van jouw conclusie is afhankelijk van de waarneming waar je deze op baseert. Nou kan het natuurlijk zijn dat je jaren lang gedegen wetenschappelijk onderzoek hebt verricht naar Italiaanse handelspraktijken en de rol van de ethiek hierin. In welk geval je uiteraard recht hebt van spreken. Als dit niet het geval is zal jouw ervaring waarschijnlijk gekleurd zijn door de omgeving waarin je hebt gewerkt. Zo kan het prettig samenwerken zijn met Italianen in mijn ervaring op academisch vlak. Maar is het een stuk waarschijnlijker dat je regelmatig onethische praktijken tegen zult komen als je handelt in tweedehands auto’s of kunst. Ik weet niet wat jouw ervaringen zijn. Derhalve mijn suggestie:

4 likes

Deze specifieke Seamaster bij deze particulier bedoel ik. En dat is geen grap. Ik maak sowieso nooit grappen, daarvoor ontbeert het mij aan de humor.

4 likes

Dus ook nog mazzel met de :it: posterijen. Al is het in Nederland tegenwoordig met DHL en PostNL ook triest gesteld.

Beetje een minachtend toontje in deze reactie … maar zoals mijn vader altijd al zei; ga nooit in discussie met iemand die zijn gelijk wil halen op basis van zijn academische opleiding of ervaring. Laten we het vooral bij het onderwerp houden; is deze Seamaster fake of echt!

1 like

Hij heeft gewoon een punt.

4 likes

Zo dan, zo zie je maar echt ALLES wordt nagemaakt. Zelfs een ding van 2 tientjes

Tuurlijk maakt het uit! Je houd het in stand, als niemand het koopt stopt het vanzelf (hopelijk) een keer. Ook hier zie ik overigens duidelijk kwaliteitsverschil.

1 like

Je kunt er in lezen wat je wilt als je maar de eenvoudige boodschap eruit haalt: discriminerende opmerkingen zijn ongewenst. Ik heb je dat op vriendelijke toon mee willen geven i.p.v. te vlaggen. Ik hoop dat het nu wel overkomt en we daarmee inderdaad weer gewoon on topic verder kunnen.

7 likes

De slechte lume op de wijzers en indices was de eerste weggever. Na wat zoekwerk ook info gevonden over fakes van dit type. Hiermee ontdekte ik dat het datumverzet andersom draaide van de echte en minieme verschillen in de kast en graveringen op het achterdeksel. Verder eng goed nagemaakt. De echte er uiteindelijk naast gehad om e.e.a. aan te kunnen tonen.
Bestaand serienummer op de fake, gewoon op te vragen bij TH. Doos, omdoos en boekje, pasje, alles perfect nagemaakt.

2 likes

Vergeet horloges niet!

2 likes

Ik kijk wel uit. Voor je het weet zijn we weer terug gecirkeld naar het begin van de discussie :grin:

2 likes

Ja die zou in de horlogeforum bingo passen idd :smile:

1 like

Klopt, deze bijna perfecte namaak komt via Turkije de EU in. Met name kleding, schoenen en horloges. Italië wordt algemeen gezien als importland #1. Als het gaat om kleding en schoenen van sportmerken, is het Frankrijk dat de eerste plaats inneemt. 91% van de mensen die deze sportartikelen kopen, zijn te goeder trouw en hebben geen idee dat ze namaak hebben gekocht en dragen. Onderschat het niet, het zijn een zeer professionele, criminele organisaties die zich hier mee bezig houden waar 99% van de mensen geen besef van heeft. De kwaliteit van deze namaak is indrukwekkend en zelfs voor kenners vaak niet met het blote oog waar te nemen. Er gaan giga bedragen in om. Om het even terug te brengen op onze gezamenlijke passie van horloges, kan ik uit eigen ervaring zeggen dat in een sieraden- en horlogezaak, de Oris boetiek in Amsterdam een “Italiaanse” Oris Sixty Five als origineel bestempelde terwijl deze namaak was. Een AD in Enschede werd pas achterdochtig toen hij het horloge op een weegschaal legde en een klein gewichtsverschil constateerde. Na opening werd pas duidelijk dat het imitatie was, maar dat het uurwerk alleszins als slecht kon worden beoordeeld, dat was indrukwekkend goed en precies. Mensen zijn vaak te naïef als het om namaak gaat. Check en double check, een gewaarschuwd mens telt voor twee.

4 likes

Als je het over de duivel hebt…

https://www.horlogeforum.nl/t/rolex-only-xxx-deel-10/514037/3227

2 likes

Doet me sterk denken aan dit boek :

Gomorra, Roberto Saviano | 9789049950910 | Boeken | bol

1 like

Er staat een hele mooie zwarte Seamaster sinds vandaag te koop op dit forum, is dat niets voor je? Zie: TK OMEGA Seamaster 300 zwart 2021 - Horlogemarkt (horloges) - Horlogeforum.nl - het forum voor liefhebbers van horloges
Ik koop liever iets van een forumlid dan van een onbekende Italiaan :wink:

4 likes

Dit is dan wel weer knap want ik neem aan dat hij van tevoren al voelde dat het niet klopte.

1 like

Dit is zeker zo, maar voor hetzelfde geld heeft dat forumlid een half jaar geleden hetzelfde horloge in goed vertrouwen van een Italiaan gekocht.

6 likes

Je kunt natuurlijk nooit iets uitsluiten, maar dat een forumlid te goeder trouw handelt is aannemelijker en je lost een probleem eerder op met een forumlid, dan met een met iemand in Italië …

Ik heb anders wel al echt goeie kopieen gezien van het 8800 uurwerk…

1 like