Het is geen limited Patek of een bezel van een GMT die je vervangt. Een rotortje vervangen bij een speedmaster reduced zal niet veel mensen wat uitmaken.
Dat is fijn om te horen , dank je wel.
En je kunt natuurlijk vragen of hij de onderdelen die hij vervangt meegeeft.
Dat doet Omega tegenwoordig altijd als ik me niet vergis.
Dat zou kunnen maar de rotor die er nu inzit is niet origineel vandaar dat ik hem nu weer bij Omega terug laat reviseren naar origineel . Er zit echter wel wat in om de oude onderdelen mee te vragen.
Helaas heb je gelijk gehad het horloge is terug echter nog steeds niet gerepareerd , de eerste keer dat ik hem weg bracht naar atelier Meeus heeft hij hem geopend en bekeken. En zou het 650,00 euro kosten om hem weer origineel te maken. na maanden eindelijk bericht en nu was het 1300,00 euro omdat het gehele uurwerk vervangen moet worden. Mijn vraag aan jou is is dit daadwerkelijk zo duur ?
Wat zal ik nu doen ? Ik weet het ff niet meer .
Met vreindelijke groet,
Theo
Hallo Theo,
het goudkleurige uurwerk wordt al langere tijd niet meer gerepareerd door Omega en omgebouwd naar een nieuwere versie 3220A.
Vermoed dat bij een van de vorige reparaties de rotor of het rotorblok verwisseld is. Beste oplossing is en blijft naar Brussel of via een Omega service horlogemaker laten repareren. Deze zal het oude uurwerk moeten opsturen en krijgt middels een aanvullende prijsopgave de prijs door van het nieuwe [ verbeterde ] uurwerk. Reken inderdaad op meer dan € 1000,- > het 3220A uurwerk kost zonder inruil al € 1260,- en bij uw Speedmaster Reduced zullen de pakkingen, drukkers, kroon ook nog vervangen moeten worden.
Mijn advies zou zijn om hem gewoon as is te verkopen. Repareren benadert de economische waarde, en daarna heb je feitelijk nog steeds een samengesteld horloge. Dan kun je misschien beter het leergeld incasseren en op zoek gaan naar iets anders.
Oke, Dan wordt het sparen. Atelier Meeus heeft het horloge naar Brussel gestuurd zegt hij ,maar daar wilde ze het uurwerk niet inruilen dus moest ik de volle mep betalen die 1300,00 euro.
Dat zijn wel normale prijzen bij Omega alleen voor een full service voor een chronograaf zit je al op 750 euro en door een nieuw uurwerk is die hogere prijs wel te verklaren.
Je hebt dan wel een nieuw uurwerk origineel van Omega maar helaas niet het uurwerk wat hier origineel inhoort, dat doet de waarde ook niet goed.
Er is nog wel een alternatief, zoeken naar een originele rotor en die monteren maar afhankelijk van de staat van het uurwerk zal er wellicht nog wel een full service bijkomen.
Originele rotor zal denk ik nog wel te vinden zijn op ebay met een beetje geduld.
Er staat er nu toevallig eentje op ebay.
Alleen de foto is niet scherp waardoor de gravering niet te lezen is maar volgens mij klopt het wel.
Zou dit echt de waarde drukken als ik er een nieuw uurwerk door Omega in laat zetten?
Ik heb begrepen dat ze dat sowieso doen volgens Horloge24?
Volgens dhr. Meeus was het niet te repareren vandaar dat hij adviseerde om er een nieuw uurwerk in te zetten.
Gaat inderdaad ten koste van de originaliteit. Misschien beter om 'm te verkopen as is?
jawel hoor.
Waarschijnlijk omdat deze onderdelen via de officiële kanalen niet meer leverbaar zijn.
Maar met de juiste onderdelen is dit uurwerk zeker nog wel te repareren en te herstellen naar origineel.
Uiteindelijk zul je zelf de keus moeten maken of je deze wilt laten maken of zo verkopen.
Deze zo verkopen en een andere kopen zal denk ik wel financieel voordeliger zijn dan om deze te laten herstellen.
Let er dan wel op dat bij aanschaf van een ander horloge dat de service historie bekend is en dat service op korte termijn niet nodig is, want dit uurwerk is altijd prijzig om te laten servicen.
Bedankt ik heb weer stof tot nadenken.
Het is een bewerkelijk uurwerk om te servicen met hoge service kosten en een beperkte economische waarde. Ik kom het jammer genoeg vaker tegen. Als het klokje geen emotionele waarde heeft blijft je een dilemma houden vrees ik…
Sterkte ermee.
Voor 1300 koop je bijna een andere speedy reduced…
Ik ga het nog 1 x proberen bij Ferrie Sweitcher ,kijken of hij hem origineel kan maken.
Bedankt allen ,zodra ik nieuws heb laat ik het weten.
Immiddels 4 jaar verder Horloge is weer origineel.weggebracht naar Pertijs in Breda en die heeft 'm opgestuurd naar Omega.
Waar die weer perfect ,origineel is gemaakt.
Klinkt als een lange adem…