Omega Speedmaster Sapphire sandwich 3861 week review

Dag allemaal!

Inprincipe is dit mijn allereerste post op dit forum, na lang lurken op de achtergrond, toch besloten een account te maken!

Hier mijn “week om de pols” review

Het horloge waar ik het over ga hebben is de nieuwe Omega Speedmaster sapphire sandwich met het 3861 uurwerk.

Reference number: 310.30.42.50.01.002

Accuraat: Een week geleden heb ik het horloge mogen ontvangen, tot zo ver heb ik nog geen seconde verloren en loopt hij nog perfect op Nederlandse tijd. De mogelijkheid om de seconde wijzer te hacken maakt het horloge makkelijk om te gebruiken.

Stepdial: De “stepdial” is in mijn opinie een wel gewaardeerde toevoeging. Het brengt net wat meer dimensies in de wijzerplaat en zorgt voor een betere lichtval.

Verbeterde kroon: Doordat de kroon nu iets groter is, wordt het opwinden van het horloge een stuk gemakkelijker. Ook maakt het een fijner geluid en is het een plezier om in de ochtend het horloge op te winden.

Saphire crystal: Bij de vorige 1863 sapphire sandwich had je nog een extreeme “milky ring” (ronding van het saffier glas). Bij de 3861 is dat verschil verkleint en is de milky ring een stuk minder zichtbaar en kan je de volle wijzerplaat zien met de “swiss made” logo.

Bracelet: De band is super comfortabel en makkelijk om pasbaar te maken. De clasp heeft 2 micro adjusters maar omdat de links vrij klein zijn heb je er niet meer nodig (imo). Ook de taper is veel beter ten opzichte van zijn voorganger.

Case:

Dit is een vraag die mij al vaak gesteld is.

Q: “Heeft de speedmaster scherpe randjes?”
A: Ja de speedmaster heeft scherpe randjes.

Echter is het zo dat je de scherpe randjes alleen merkt, als je daadwerkelijk gaat voelen hoe scherp ze zijn. Mocht je van niemand iets gehoord hebben over de scherpte had je het bijvoorbeeld ook niet geweten, tenzij je gaat voelen

Waarom zou je dit horloge kiezen in plaats van de hesaliet versie:

Voor mij is de keuze al vrij snel gemaakt. Ik prefereer saffier glas, omdat het toch een stuk meer krasbestendig is en ik dit horloge vaak zal dragen. Ook vind ik de extra toevoegingen aan dit model mooier dan die van de hesaliet. Denk aan: polished centerlinks, stalen logo en de display caseback.

Bedankt voor het lezen en ik hoop dat dit toegevoegde waarde heeft voor je!

Heb ik iets gemist? Stel gerust vragen en ik probeer ze zo snel mogelijk beantwoorden!

P.s. Ik heb een 7 inch wrist hier een impressie

99 likes

Welkom met deze beauty!!!
Zeker beter en mooier zo’n saffier glas :+1:t4::+1:t4::+1:t4:!

1 like

Super bedankt voor deze review en gefeliciteerd met dit mooie horloge!!! :star_struck:Precies het model waar ik een oogje op heb! Ik begreep van de Timeless watch channel dat de stalen band scheermes scherp is. Hoe zijn jouw ervaringen hiermee? Timeless watch channel

Bedankt voor je reactie! De band is super comfortabel en een betere kwaliteit dan ik had verwacht. Ik heb nog niets gemerkt kwa complicaties hier in. Ik snap dan ook niet waar de (horror) verhalen vandaan komen.

3 likes

Ik heb de 3861 sinds vorige week, ook mij is niks opgevallen qua scherp of oncomfortabel. Wél dat de hesalite echt prachtige vervorming geeft bij kijken van de zijkant :slight_smile:

11 likes

Gefeliciteerd met je aanwinst! Ook de hesaliet mag er wezen.

1 like

Zie ik het goed dat de lume in de wijzerplaat zit en er niet meer op ligt? Het lijkt een beetje verzonken.

Deze zijn inderdaad verzonken!

1 like

Jij ook gefeliciteerd! :slight_smile: Ik weet dat het onzin is maar de hesalite geeft me altijd het meest “originele” gevoel (terwijl er natuurlijk helemaal niks meer origineel is aan een 3861 haha)

1 like

Ik heb de 1863 en de 1861 gehad. Ik werd helemaal gek van de krasjes op hesaliet vandaar de overstap naar saffier. Toch kan ik de hesaliet waarderen!

Ik was bijna elke dag wel met polywatch aan het poetsen…

2 likes

Proficiat met deze beste klatser👍

1 like

Had ik dus ook. Heb ooit op zaterdag een nieuwe Speedy hesaliet gekocht en 'm op zondag al weer te koop gezet. Daarna de saffieren versie gekocht

1 like

Welkom :+1:
Leuke openingspost

2 likes

Bedankt!

Ik heb ongeveer 3 maanden met de hesaliet gedaan.

Prachtig en van harte proficiat!

Welkom!

En ja over die scherpe randjes.

Er zijn mensen die het gelijk opviel.

Even filmpje kijken.

Bedankt!

Tot zo ver van wie ik weet die de nieuwe 3861 (zowel op reddit /r/watches als HF en eigen connecties) hebben, die geven aan zich hier niet in te kunnen vinden.

1 like

KA-BOEM. Net lid en dan op deze manier binnenkomen. Geweldige review, welkom ook!

1 like

Bedankt voor het compliment en het verwelkomen!

1 like

Leuk geschreven en wat een mooi horloge! Welkom.

1 like