Omega Speedmaster Sapphire sandwich 3861 week review

Via waar heb je deze gekocht?

Ik heb deze gekocht bij de Omega Boutique in Hamburg, heel aardig en service gericht personeel!

1 like

Ah, thanks! Wij krijgen ze pas uitgeleverd in Q2, helaas, Boutiques krijgen altijd voorrang haha. Wel logisch natuurlijk

Ja, laatste wat ik heb gehoord was April. Toen ben ik maar in het buitenland wezen zoeken.

1 like

Welkom, mooi horloge en fijne eerste post :+1:

1 like

Nice, super mooi horloge!

Heel gaaf natuurlijk ook dat je met het horloge naar de maan kan… Maar… waarom hebben ze geen horloge gemaakt waar je ook gewoon normaal mee kan zwemmen?

Persoonlijk vind ik dat echt een gemis van een staal sporthorloge. Zelfs mijn DD kan ik gewoon omhouden met sporten, zwemmen klussen etc.

Omega heeft het horloge getest tot een diepte van 50 meter, waarom twijfelt men aan wat de fabrikant zegt dat met het horloge gedaan kan worden.

3 likes

Thanks!

Het was niet mijn bedoeling om negatief te zijn hoor. Maar zou zelf gewoon liever een goede depth rate zien inplaats van al die verhalen over de maan.

Ik twijfel niet aan wat de fabrikant zegt. Maar wanneer er 50 meter op de dial staat betekent dat niet dat je er een duik mee kan nemen in een zwembad :slight_smile:

Zolang het horloge een recente waterdichtheidstest heeft ondergaan en bij elke service vervanging van de pakkingen is 50 meter 50 meter voor mij. Gelukkig is het zwembad nooit dieper dan dat.

1 like

Juist een reden om een mooie diver voor erbij te kopen hehe

Dit horloge is nu puur voor modern gebruik en heeft nog weinig te maken met de echte moonwatch natuurlijk.

1 like

Omega zegt zelf dat je er prima mee kan zwemmen

1 like

ehm… googlen anders even!

Wat ik al zei, 50 meter betekent niet dat je daarmee het zwembad in kan springen. Dus ook bij een duik in een zwembad van 3 meter is het horloge niet echt geschikt. Om echt zorgeloos te kunnen genieten wil je eigenlijk gewoon 10 bar.

1 like

Eens haha :slight_smile:

Ik beveel het ook niet aan, maar - mits alles in het horloge fris en gecheckt, minimaal 1x per jaar de pakkingen servicen - je kunt er mee zwemmen. De zogenaamde niet-waterdichtheid van de Speedmaster wordt ook wel overdreven. Maar ik ga zelf nooit met meer dan een elk jaar (door mezelf) gecheckte SKX het water in, of op. Je gooit wel een hoop geld weg met de Speedmaster als het misgaat.

1 like

nou je zegt het eigenlijk zelf al :wink:

maar ik snap persoonlijk de overwegingen niet zo heel goed. Ik zag de video op Hodinkee en dan wordt toegelicht dat het horloge ‘overal’ op getest is en meer geschikt is om naar de maan te gaan dan het origineel.

Voor 99,99999999999 van de gebruikers is dat weinig relevant. maar een horloge waar je zonder zorgen mee kan zwemmen is op zich wel handig voor een stalen sportwatch.

De Bvlgari onto finissimo heeft nu (hoe dun hij ook is) 10 bar. Super fijn voor een ‘sport watch’.

Tsja, ik heb dan weer mazzel aangezien ik kan zwemmen maar ook weer niet. Geen trommelvlies meer in het oor en met het kleinste beetje water al funest.

Ik hou het bij skieën :smiley:

2 likes

zolang het geen natte sneeuw is kan dat prima met die speedmaster :stuck_out_tongue: :smiley:

Dichtsbij van de maan dat ik kan komen…

1 like

Yeps! En ook nog eens een fraaie warme glans en krasjes poets je er zo uit!

Wat is die band met die gematteerde kleine schakeltjes HEEL veel mooier dan die met die glinsterende dingen!!!

Dat is ook de reden dat mijn originele stalen band van het vorige model het veld heeft moeten ruimen.

Een toolwatch die je “mooier” gaat maken met glinsterende logootjes en schakeltjes, ik ben toch potjandorie geen ekster.

4 likes

Hele mooie aanwinst, zijn de subdials nu kleiner dan die op het vorige model of is dat optisch?