Omega "Speedy tuesday" Limited Edition (Panda Radial)

Dan hoop ik dat 'ie niet te duur verkocht wordt. Ongewild betaal ik dan mee aan die 3-voudige gift middels de fiscale aftrek…
Echt geven doe je zonder aftrek.
:sweat:

1 like

Inderdaad zo met de Mitsukoshi een heel bijzonder duo.

1 like

Ik ook. Met liefde.

2 likes

Mooi hoor die Mitsubishi dial :heart_eyes:

1 like

:joy:

1 like

Man Man, Hoezo?
Je kan toch gewoon meer geven als je het incl aftrek doet?
Heel simpel. Je € wordt gewoon meer waard als de belasting mee betaald.
Nu is het 3* dat bedrag, anders was het 1 keer dat bedrag geweest…

5 likes

Pfff, jammer zo’n opmerking zeg.

5 likes

Die is eigenlijk nog mooier dan de Thuesday…!

1 like

Niks ‘eigenlijk’. Veel mooier :wink:

3 likes

Hier verschillen we dan van mening.
De overheid stimuleert het schenken aan goede doelen, dus waarom dat dan niet gebruiken?

Ben wel benieuwd hoe consequent je hierin bent.
Trek je jouw hypotheekrente dan ook niet af?
(Anders betalen wij onbedoeld mee aan jouw huis :wink:)

Of hoge studiekosten?

15 likes

Haha scherp :joy:

1 like

Jullie betalen ook allemaal mee aan de biertjes uit mijn studententijd trouwens. Met die aftrek van de IB groep.

Proost! :upside_down_face::beer:

4 likes

Ik betaal graag mee voor jouw aftrekken :wink:

Hoe werkt dat dan? Qua belasting met schenken?
En dat moet dan neem ik aan altijd naar een stichting?

Moet naar een erkend goed doel.
En minimaal 5 jaar lang.
Via een getekende overeenkomst.

Zoiets;

Dus niet aan je kids of de lokale dartsclub…

2 likes

Duidelijk, dan is de klok 5,5K en komt er max 7K bovenop. Bauhaus doet er 14K bij in dat geval en er zal een periodieke schenking van zegge 5 jaar wordt vastgelegd.

De schenking per jaar is €4.200. Dit mag je verhogen met 25% tot een aftrekbaar bedrag van €5.250. Afhankelijk of je inkomen in de derde of vierde schijf zit van de IB zal je 42% of 52% terugkrijgen.

Bij 42% is de teruggave wegens de periodieke schenking €11.025 over 5 jaar en bij 52% is het €13.650 over 5 jaar. Dan kost het Bauhaus 14.000 min 11.025 of min 13.650 in totaal. Onder de voorwaarde dat hij jaarlijks €4.200 stort bij artsen zonder grenzen.

1 like

Die extra 25% ken ik niet
Later even opzoeken …
Waar staat dat @ryan?

1 like

Ieder mag de regels gebruiken die ervoor zijn. Mijn tante schonk jaarlijks duizenden guldens en weigerde categorisch belastingaftrek.
Vandaar mijn opmerking. En is niets op af te dingen.

1 like

Hmm, geldt alleen voor culturele anbi. Dat is AZG niet. Dan klopt mijn berekening hierboven niet.

1 like

Dan schonk ze dus ook jaarlijks duizenden guldens aan de belastingdienst. Onze dank is aanzienlijk!

En iedereen mag de regels gebruiken, maar niet zonder jouw waardeoordeel. Als je toe bent aan een nieuwe username, heb ik nog wel een suggestie.

4 likes