Omega "Speedy tuesday" Limited Edition (Panda Radial)

Boe-hoe, een vette klok niet op tijd kunnen kopen omdat je een reis van meer dan een half jaar gaat maken :joy::joy::joy:

Kom op jongens, maak je anders druk om wereldvrede. Dat heeft meer nut :wink:

2 likes

Ik denk dat ik mijn instrument 3 van @Arie_Kabaalstra sneller binnen heb dan die Speedy Tuesday s uitgeleverd worden :joy:

3 likes

Houden ze de reservering dan een half jaar aan voor je zonder betaald te hebben?

:joy: Ach, niet einde van de wereld jammer, maar wel jammer :wink:

Neem aan van niet, maar dat ik hem niet kan ophalen, betekent niet dat ik hem niet kan betalen :wink:

2 likes

Anders haal ik hem wel voor je op… :wink:

2 likes

Haha, die zien we nooit meer… terug!

1 like

Damn…:frowning:

Het mooie van die ballentent is dat hij waarschijnlijk de listprijs geeft als je aan hem wil verkopen.

1 like

List plus 5% :wink:

Even een kleine hint wat Burger wat mij betreft kan doen met die ST voor 8.480 euro…:wink:

8 likes

Als jij hem dat bedrag geeft wil ie dat vast wel doen…

1 like

Laten we wel voorop stellen dat Omega meer moeite steekt om persoonlijk in contact te komen met fans en deze ook erg waardeert. Dit komt tot uiting in o.a. special events en een limited edition waarbij een deel van de input direct geput is uit fans.

Ik wil nog wel eens zien dat Rolex dergelijke acties voor fans op zet. Niet alleen voor de lucky few, maar voor een breed publiek. Ik geloof dat je daar best lang op kunt wachten. Misschien wel logisch ook. Niet echt toegevoegde waarde vanuit financieel oogpunt, maar daarmee geef je wel een signaal van waardering af en je bouwt engagement op. Hier in investeren zou je op zijn minst mogen verwachten als je een horloge van 5k+ koopt. Ze hebben genoeg geld om hier wat poppetjes dedicated op te zetten.

Het opdrijven van prijzen is niet iets dat je doet voor fans. Dat doe je voor je eigen portemonnee en je sluit hiermee steeds meer mensen uit van het kunnen kopen van een Rolex.

Bottom line, ik vind het leuk wat Omega in ieder geval probeert. Dat de uitvoering niet perfect is dat maakt me wat minder uit. Het gebaar is goed. Zolang ik mijn Speedy maar krijg :slight_smile:

5 likes

Dat ben ik helemaal met je eens hoor. De intentie om dichter bij de klant te staan is heel positief. Dat zal Rolex nooit doen, hoef je ook niet te verwachten, zij hebben een heel andere klantperceptie/relatie.

En het gaat me er niet eens om dat er dingen beter kunnen, dat kan altijd wel. Het wordt alleen ieder erger (door Omega maar ook door andere merken) qua uitmelken van de levertijd van speciale modellen die in Basel of op een andere manier gepresenteerd worden. Dat was eigenlijk meer mijn punt. Als het je lukt om een miljoen horloges per jaar in elkaar te schroeven, op basis van 250 werkdagen per jaar is dat 4000 stuks per DAG hoeft het mijns inziens geen half jaar te duren om 2000 Speedy’s met een matte kast en een andere plaat in elkaar te knutselen. Je zou ook kunnen stellen dat juist de klanten die dit gekocht hebben grote fans zijn van het merk en misschien daarom iets meer voorrang moeten krijgen dan een of andere Aziaat die toevallig een Constellation wil…

1 like

Wel interessant om over te discussiëren :beers:

Zowel jij als ik kunnen helaas niet in de keuken kijken bij Omega :slight_smile: Het blijft speculeren of het nu ligt aan bijvoorbeeld een niet gestroomlijnde setup of het bewust mondjesmaat laten uitdruppelen van de nummers.

Het verloopt niet vlekkeloos, dat staat vast. Als het in de toekomst weer zou gebeuren zou ik er wel wat zwaarder aan tillen. Hier moeten ze van leren.

Ik begrijp dat gewone speedmasters momenteel ook weinig tot niet geleverd worden. Dus mogelijk is er een probleem met een onderdeel. Zou zoumaar kunnen. Hoe raar dat ook klinkt voor een horloge dat door Omega toch al zo’n 50 jaar in elkaar gezet wordt zonder noemenswaardige verschillen…:slight_smile:

Doe’k zo wel een andere Speedy om… kan ik nog even rustig wachten.

1 like

Maar nu is men er al maanden over bezig… Als ze meteen allemaal werden uitgeleverd was de hype snel voorbij

Klopt, en spanning opbouwen is zeker goed maar dit is gewoon te lang.

Mee eens

Sta ook op de lijst, maar niet met het idee om er nog 1 te krijgen. al met al toch een een paar hoopvolle mails en een leuk magazine opgeleverd

Op die ceramic daytona wachten we ook al sinds Basel 2016 :wink: