Omega "Speedy tuesday" Limited Edition (Panda Radial)

Gaaf, die uitpak foto’s en watch-roll!

Ps; Rolex houden

It’s decided. Zie blauw gedeelte :grin:

Goed om te zien dat je eerst het forum hier de kans geeft om je ST te verwerven!

Heb net je verkoop topic door gelezen. Zelf kan ik er allee van vinden. Wel wil ik aanmerken dat met zoeken je hem een stuk goedkoper kan krijgen.

1 like

Hier al een paar dagen om de pols, en wat een heerlijke klok is het! Echt een andere uitstraling tov de “normale proff.” Jammer om te zien dat de hebzucht zo toeslaat als mensen snel een paar honderd euro kunnen pakken. Maar goed, binnen 3 jaar gaan ze richting de 12k-13k…

12 likes

Jaah joh , tuurlijk , voor je het weet gaan mensen Rolex daytona’s inruilen op Speedy’s met Lume…
De prijs van @MonsterT vond ik netjes nu de hype op zijn hoogte punt is.

Maar 13K :joy:

3 likes

Wel gave foto :slight_smile:

De hype is nu op z’n hoogst, maar het aanbod ook. Over een paar maanden zijn alle snel winstpakkers van hun klok af en liggen ze in kluisjes bij de verzamelaars. Kijk niet raar op als ze dan over de 10k gaan. (Zoek de prijzen van de Snoopy maar eens op)

1 like

Voor alle Speedy dinsdag bezitters hoop ik dat dit het geval is , het is iedereen gegund.

Ik zie het alleen niet gebeuren…

Alle Speedy’s zijn momenteel ridicuul duur.

Als ik m’n Limiteds niet allemaal had gekocht had ik voor alle klokken nu het dubbele kunnen vragen. Ik verkocht ze scherp en kreeg hier op het forum alleen maar low ballers die nog minder wilde betalen. Van twee verzamelaars kreeg ik gelijk de vraagprijs. Die zijn nu spekkoper.

Maar niet alle limiteds gaan door het dak, dus het blijft hit & miss. Ik ben toch oprecht benieuwd hoeveel mensen de ST hebben gekocht omdat ze het gewoon een mooi horloge vinden.

Welke niet dan? Kan er zo geen noemen…

Zelfs de lelijke gaan sky high (en deze wordt verkocht, mogelijk voor een stukje minder maar de prijs blijft op internet staan en de volgende gaat gewoon voor een vergelijkbare prijs)

https://uhrforum.de/omega-speedmaster-limited-edition-professional-moon-watch-apollo-15-a-t323619

En ik kan je verzekeren dat deze ook absoluut NIET populair was. Waren nog jarenlang nieuw te koop. Ik kocht 'm bij Wien al duur voor 3k. Verkocht (met moeite) voor 3.5 geloof ik.

https://uhrforum.de/omega-speedmaster-alaska-project-311-32-42-30-04-001-a-t322948

1 like

Ik had de CK2998 in gedachten toen ik het schreef, maar wellicht heb je gelijk en gaat die op de langere termijn ook als een raket. Ik geef toe dat ik het hele fenomeen moeilijk kan begrijpen, omdat ik nog nooit een LE heb gezien die ik liever zou bezitten dan een standaard plexi Speedmaster - behalve vanwege de waardeontwikkeling. Misschien dat ik daarom ook twijfel over de motieven van de kopers van de ST.

1 like

CK2998? Welke bedoel je dan precies?

4 likes

Ja, da’s een uitzondering. Helemaal waar!

Maar de gewone FOiS is dan nog zwart. Dat verkoopt altijd makkelijker.

Deze is gebaseerd op oude looks qua kast maar de kleuren slaan eigenlijk nergens op voor dit model. Wit/blauw verkoopt minder makkelijk en dit heeft door de andere kastvorm niet de aantrekkingskracht van een Speedmaster.

1 like

Dat is een goed punt inderdaad. De fois is trouwens ook nog betaalbaar natuurlijk.

Wat je zegt, heb ik dus ook met de ST: de andere afwerking van de kast en de witte subdials maken 'm minder Speedmaster voor mij.

…en ik vind de naam nogal idioot. :grin:

Ik heb 'm oprecht besteld omdat ik 'm mooi vind. Maar dan blijkt dat je door de waardestijging voor de helft van het geld dit kan laten modden;

Dan vind ik de SpeedyTuesday niet twee keer mooier. Maar wel circa twee keer duurder. Met de winst iets moois gedaan, dus al bij al prima zo.

5 likes

Maar een mod blijft een mod… geeft mij nooit een goed gevoel.

1 like