Omega "Speedy tuesday" Limited Edition (Panda Radial)

Mooi is dit. Omega maakt de Speedmaster voor een kostprijs van pak 'em beet 250 euro en verkoopt die voor 4 ruggen. Maken ze een limited doen ze er een rug bij omdat het kan. Vervolgens denken de mensen die hem kopen dat die meteen daarna over de kop kan. Is je reinste tulpenmanie en het houdt een keertje op. Zal je net voor een ton handel hebben ingeslagen op dat moment…

(meer in algemene zin bedoeld dit hoor, denk dat de zeepbel met de Speedy Tuesday nog zeker niet gaat barsten. Maar het gaat wel een keer gebeuren…)

Sorry, totaal nutteloze post. Dit is namelijk zo voor elke (duurdere) klok en ook voor veel andere ‘emotie’ producten.

5 likes

5 ruggen! Get your facts straight :wink:

1 like

4 ruggen voor de normale, hij zei al “doen ze er een rug bij voor de limited” :wink:

Ik heb niks gezegd :no_mouth:

1 like

Gaat elke duurdere klok die je voor retail koopt daarna meteen over de kop?

Blijft gewoon een topper qua looks en hoop ze hier vaak te mogen aanschouwen om jullie pols. Had hem graag gekocht maar ach😀.

Wat ik me wel vaak afvraag is of hij met dezelfde looks maar niet-gelimiteerde oplage en wellicht direct afschrijving ook zo had verkocht. Is totaal niet vervelend bedoeld maar zo denk ik nu eenmaal af en toe…:wink:

Nee, daar gaat het niet om. Elke statusartikel kun je op deze manier afslachten qua kostprijs/verkoopprijs. Zulke producten koop je vanuit emotie, niet vanuit verstand. Dan hadden we namelijk allemaal een G-Shock.

2 likes

Die waarschijnlijk ook vele malen over de kop gaan als er wordt gekeken naar kostprijs :wink:

2 likes

Dat gaat een plastic tasje van 10 cent ook, dan nog is de prijs/kwaliteit van zowel een plastic tasje als een G-shock beter (imho).

Maar dat was nu juist het punt wat ik wilde maken. Het stukje ervoor over verschil tussen kostprijs en Retail was slechts inleiding (en inderdaad op zichzelf nutteloze info :wink: )

1 like

Hoe weet je trouwens de kostprijs van een speedy? :slight_smile:

Andere dial maken is machines afstellen, testrun maken enz. Kost allemaal geld. Daarbij doe je dat in dit geval voor een relatief kleine oplage. Ik denk dat Omega normaliter voor een gewone Speedy wel grotere aantallen tegelijk laat maken. Los daarvan zal niet alles naar het verschil in kostprijs terug te rekenen zijn maar met 6000 mensen op de reservelijst denk ik dat je deze makkelijk kwijt kunt zonder verlies te maken.

waar haal je dit aantal vandaan? Is wel heel veel tov de 2012 die worden gemaakt…

Je mist nu in drie reacties nog steeds zijn punt. Het gaat niet om kostprijs vs retail (wat wel zijn inleiding was), maar om de honderden speculanten die denken (willen, hopen) dat hij bij binnenkomst over de kop zal gaan qua prijs.

De afgelopen introducties van de Speedy zijn zowat allemaal gekocht door speculanten om vervolgens voor het dubbele te koop gezet te worden. Daarmee wordt de echte liefhebber die zijn kans gemist heeft, nogal verneukt, aangezien de speculanten de prijs gaan proberen te maken. De gekte zal die prijs wel gaan rechtvaardigen voor de mensen met teveel centjes.

Zo is de cirkel rond en de handel blij.

8 likes

Ik ben het met je eens dat de bubbel een keer zal knappen. Gezien de huidige markt en mania’s denk ik dat het nog eventjes duurt voordat de bom valt.

Effe volhouden die bubble please :grin:

3 likes

Waarom heeft het forum geen “vind-ik-niet-leuk-knop” of “waaromdoenweallemaalnietgewoonnormaalendrukkenwenietoveralonzenaamop-knop”

1 like

zijn die schoenen te bestellen? Zullen best goed kunnen matchen met mijn speedy tuesday :slight_smile: