Niet voor mij dan
Nog maar eens een laatste poging.
Het probleem ligt niet bij de tweedehandsprijs an sich. En leuk dat er twintig keer ‘vraag en aanbod’ wordt geroepen: dat heeft men zeker goed onthouden van de middelbare school.
Het probleem, of beter gezegd, het onethische aan het met winstoogmerk opkopen van dergelijke LE’s, is dat het legitieme aanbod niet bij de uiteindelijke, definitieve koper/liefhebber belandt. Er zit plots een tussenmannetje in het proces, die schaamteloos 15-20% extra afroomt.
Dat is onethisch.
Dat Omega dit in de hand werkt ben ik het in zekere zin wel mee eens. Maar dat maakt het niet minder onethisch.
Ik verkocht laatst een auto. Daarna zag ik dat koper het weer te koop had gezet voor 3k méér. Ik vond dat niet tof om te zien maar wat ga je doen…? Eigenlijk zou ik tegen mezelf moeten zeggen dat ik wat slimmer had moeten zijn en wat meer geduld had moeten hebben, dan had ik hem zelf mss voor 3k meer kunnen verkopen.
Dus mijn boodschap aan hen die moeite hebben met die Ultraman - ik zie zojuist nummer drie in het blauwe deel verschijnen - zou ik willen zeggen; laat gaan. Deze verkopers hebben slim gehandeld, ik gun ze de winst van harte want niemand wordt gedwóngen om ze te kopen toch?
Zucht… ik wou dat ik een Ultraman voor list had gekocht; had me wel ingeschreven maar was te laat en viste dus achter het net…
Cheer up!
Ik ben door mijn enthousiasme wat spellingfoutjes gaan maken…
Maar heel veel plezier ermee @Farfal
Je hebt nu fijn 1500 euro voor een cursus toch?
Matthijs wij eten blijkbaar andere cornflakes dan de meeste hier…
hahah.
- Maar dan heb ik nog 1000,- over om uit eten te gaan na de cursus.
Een volledige HBO/WO opleiding is een stukje duurder, maar het is een leuk begin.
Ik zal hem met plezier dragen bedankt voor de snelle afhandeling
PS iemand nog interesse in een mooie deepsea??
En toch…
Blijven het hartstikke gave klokken! Ik draag ‘m “grijs”
Sorry trouwens voor deze positieve noot, ik weet dat het off-topic is.
Ik ben het hier niet mee eens. Iedereen heeft een gelijke kans. Er staat nergens geschreven dat deze limiteds enkel bij liefhebbers mogen komen.
Indien er blijkbaar vraag is nadat het aanbod opgedroogd is gaat er marktwerking optreden en je gaat daar in mee of niet. Niets onetisch aan, zeg ik als econoom.
Mocht er machtsmisbruik, uitsluiting etc zijn toegepast dan is het een ander verhaal.
My 2 cents
Top, deepsea inruilen!
Hahahahahaha. Meesterlijk.
Shit, weer geen cursus.
Besef… Dat ik hem (voor niets) heb overgedaan naar een mede-liefhebber. Hij gaat hem sowieso niet, nooit, nimmer verkopen maar… Ik heb wel 2 ruggen door m’n eigen neus geboord . Was ik toch ff vlakbij de Tudor BB58
Haha zat ik er toch nog naast.