Omega Ultraman

:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

1 like

Goeie shop :+1:

Die van jou heb je natuurlijk allang elders aangeboden, hier op hf komt er toch alleen maar drama van en dan laat je zelfs nog geld lopen

Net op het moment dat ik dacht dit topic een beetje grimmig werd kom je met een meesterlijke zet!! :joy::joy:

1 like

Zo net op tijd. Wilde bijna die 116660 kopen omdat ik het zielig vond dat hij zoveel voor een speedie had betaald. Zo die last is nu ook van mijn schouders!

3 likes

Bedankt voor het meeleven :+1::+1: maar de 116660 is nog steeds te koop

2 likes

Je had beter de ST gewoon kunnen kopen en deze nadien alsnog aan een liefhebber verkopen (die je goed kent bijvoorbeeld). Want als jij hem niet koopt, doet een andere grijze handelaar het wel, en die pakt gewoon zijn winst…

1 like

Een gelijke kans om wat…?

Per individueel horloge dat bij een handelaar terechtkomt, wordt er een stukje kans (1/1968 in dit geval, meen ik) afgesnoept van het aandeel van liefhebbers. Het opkopen door handelaren doet dus inherent af aan de kans van liefhebbers om voor de listprijs het horloge te kunnen bemachtigen.

Als je in een stampvolle bus zit en er komt een oude dame met rollator binnen, staat ook nergens geschreven dat je op moet staan. Maar als kerngezonde heer/dame is het wel ethisch juist om op te staan. Het is dus niet verplicht om op te staan maar als je blijft zitten dan ben je wel een beetje een aso (onethisch) :wink:

Ethiek vangt aan daar waar de regels ophouden en wat mij betreft is ‘ethisch verantwoord’ vooral ‘het juiste doen.’ Daar moet eenieder natuurlijk zelf invulling aan geven.

Een handelaar heeft in dit geval geen enkel recht om zich te beroepen op een eerlijke marktwerking omdat deze handelaar vanwege zijn opkooppraktijken per definitie bijdraagt aan een oneerlijke markt.

Middels de handeling ‘opkopen met winstoogmerk’ wordt niets geproduceerd, er wordt geen waarde toegevoegd. Indien de opkoper dat plekje op de lijst niet had ingepikt, dan was daar een liefhebber terechtgekomen. De 15-20% marge die deze handelaren pakken is derhalve parasitering en niets meer.

Ja…ik vind 'm goed. :ok_hand::rofl:

Dit topic kon wel even wat humor gebruiken…(ook al respecteer ik de meningen hier getoond)

1 like

Hophop en nu naar offtopic :clap:

2 likes

Wel humor inderdaad

Voor een oude dame sta ik zeker op, voor een oude heer of zwangere dame ook. Heeft ook niets te maken met het feit dat geproduceerde goederen door iedereen gekocht kunnen worden en niet alleen ‘liefhebbers’ Dit is voor mij geen ethisch vraagstuk. Dit is economie, markt , risico versus marge en een beetje geluk.

Indien ‘grijze’ handelaars de voorraad binnen een vrije economie opkopen (als dat zo is) dan nemen ze daar een ondernemers risico. Indien de vraag ineens afneemt moeten ze ook het verlies nemen.

Begrijp me niet verkeerd ik doe ook niet mee aan deze speculaties maar om dit nou onetisch te noemen gaat mij te ver.

We kunnen blijven discussiëren en allerlei vergelijkingen erbij nemen maar voor mij is dit niets anders dan een consumptiegoed waar een handelaar ‘handel’ in ziet. Indien dat je ding is prima, indien niet ook prima.

1 like

Alleen die listprijs vind ik al :rofl:
Laat staan die 2000 meer tov een standaard door een paar rode/oranje accentjes en dan nog op een Nato. :joy:
Maar zolang de mensen elkaar gek maken werkt het blijkbaar. :zipper_mouth_face:

2 likes

Eens!

Ja ik vind het sowieso een vrij belachelijke zet van Omega, maar goed, de dollartekens lonkten denk ik…

2 likes

Was te moeilijk, geen Hamers(tuk) :joy:

2 likes

Ik zal wel van een andere planeet komen? Hoezo rare zet van omega. Omega is een onderneming met als doel omzet , marge, winst en aandeelhouderswaarde te ontwikkelen.
Het op de markt brengen van limiteds die snel zijn uitverkocht is dan toch een prima strategie?
Het brengt aandacht, het brengt omzet het brengt marge (uitgangspunt), en er wordt over gesproken.
Die fabrikanten zijn er toch niet om te doen wat veel ‘liefhebbers’ gewenst gedrag achten?

1 like

Yep, bizar zo’n dikke premium voor een Speedy, puur voor een andere configuratie. Ach ja, vindt de exemplaren met superluminova sowieso niks.

1 like

12.000.000 omzet. Snel gegenereerd

2 likes

Rolex heeft er geen limiteds voor nodig, en Seiko, op een heel ander niveau, doet ook het zijne.

1 like

Die handelaars waar in dit topic zo op afgegeven wordt, is dat nou een hele andere groep handelaars dan die waar ‘we’ zo graag heen gaan omdat de dealers te duur zijn?

9 likes