Omega X Swatch MoonSwatch Only (Deel I)

Zat te googlen.
Veel console gezeik met bots enz.
En veel volume zie je terug komen.

What Is a Scalper?

Scalpers enter and exit the financial markets quickly, usually within seconds, using higher levels of leverage to place larger-sized trades in the hopes of achieving greater profits from minuscule price changes.

A scalper, in the context of market supply-demand theory, also refers to a person who buys large quantities of in-demand items, such as new electronics or event tickets, at regular price, hoping that the items sell out. The scalper then resells the items at a higher price. For example, a scalper may buy 10 tickets to the Super Bowl and attempt to sell them on eBay several days before the game at an inflated price. This type of scalping is illegal under certain conditions and such transactions often occur on the black market.

Ik snap wat je zegt. Ben het alleen niet helemaal met je eens. Maar dan zou je iedereen hier die een horloge heeft verkocht met winst zo kunnen noemen.
Of zeg je dan het moet ook je beroep / werk zijn.?

Uhhh nee…

Het gebruik van het woord scalper komt inderdaad uit de financiele wereld maar wordt ook gebruikt voor mensen die dus de Moonswatch/PS5/GPU’s/etc. voor retail kopen met als enig doel ze voor monsterwinsten te verkopen. Waar bij mij de grens ligt is als je specifiek van dit soort schaarsten gebruik maakt om vaak meer dan 100% marge te pakken in zeer korte tijd. Interesseert me niet wat je werk is.

Het is ook iets heel anders dan een horloge wat je met het doel zelf te dragen weer verkoopt (te groot/klein, toch niet mooi, je kent de redenen wel) en toevallig de markt in jouw voordeel is.

En nogmaals, mag je allemaal doen, maar ga dan geen holier than thou verhaaltje ophangen, daar wordt ik een beetje misselijk van.

3 likes

Helder man.
Dank voor de verdere uitleg.:call_me_hand:

Ik wil een nieuwe Xbox :money_mouth_face::gun:
Al maanden niet te krijgen voor list.

1 like

Dat is natuurlijk waar, maar waar leg je de grens? Je ziet wat de Moonswatch doet met de horlogecommunity, het is lang geleden dat er zoveel discussie, zoveel hype en ook zoveel gezeik is over een horloge. Je hoeft als handelaar niet mee te doen met de gekte, je hoeft niet vier keer list te vragen (zeker niet als die prijs momenteel ronduit belachelijk is), je hoeft niet per se een consignatieverkoop te doen, dat zijn allemaal keuzes die je als handelaar kunt maken. Of niet…maar dan kun je verwachten dat er een reactie op komt. Ik heb er nu eentje verkocht, klaarblijkelijk voor een prijs waar HF-ers zich nog comfortabel bij voelen (getuige de vele appjes), maar ik had serieus een gevoel van schaamte.

14 likes

Is inmiddels dermate off topic dat hij verhuist naar (jawel) off topic!

15 likes

Shit, vergeten :wink:

1 like

Hoe kan iemand zien dat het een consignatie verkoop is? En niet je normale aanbod?

Dat doet er verder niet toe toch?

Is het tellen van de winst niet verzachtend dan?

Ik heb er allemaal weinig moeite mee. Het is niet dat mensen het mes op de keel gezet wordt. Blijkbaar hebben mensen het ervoor over…
Zaken als 1 horloge per klant per keer is dan wel een goed idee imo. Hiermee voorkom je dat de winstspakker meteen de hele restock koopt.

Heb je gezien waar voor hij te koop stond?

Denk niet dat Jaap er van op vakantie is geweest :joy:

3 likes

Ja, die 50 euro, dat was echt een euforisch gevoel :joy:

11 likes

Ik betaal de volgende wel in 50 centjes!

1 like

En ook niet naar de Efteling met zijn kinderen…

2 likes

Maar wel in mijn eentje en dan een broodje bal bij ‘t Gebraad :partying_face:

5 likes

Nee joh, dat is volgens mij juist precies hoe je dit aanvliegt: bescheiden winstmarge op basis van retailprijs. Dat kan iedereen waarderen denk ik, behalve die gekke tieners die elke ochtend voor de swatch shop staan :sweat_smile:

Daar hoef je je echt niet voor te schamen dan. Netjes hoor

1 like

Wat een discussie.

Ik heb een paar horloges bij Jeroen gekocht en ik was steeds hartstikke blij en iedereen is daar boos over behalve ik :joy:

Net als mijn allerbeste kameraad Lucas die helemaal gek is op horloges en het in- en verkopen. En vrij beroep voor iedereen die de schoen past. Maar owee als je het geld pakt wat op straat ligt.

Nu maar even de notificaties van mijn topic uitzetten want mijn mailbox ontploft :joy::joy:

8 likes

Wordt wel een beetje een zeikwijven en zuurpruimen gedoe, die MoonSwatch.
Geduld , geduld, wachten tot we een ons wegen, en dan is ie er ineens in de kleur die we willen voor een normale prijs.

5 likes

Zou voor mij duurder zijn om op en neer naar Amsterdam te rijden. Dus snap dat veel mensen de prijs acceptabel vinden. Ben erg verbaasd Jaap. @SuperC
Siert je.

Wilt niet zeggen dat het me verder zou deren als je er 2k winst op pakte. Gewoon een deal tussen twee mensen. Totaal geen moeite mee.