Goeie keuzes! Zijn de 2 leukste vind ikzelf ook
Wat een gezeik over scalpers… phhhff je hoeft dat horloge niet te kopen voor 1000,- euro.
Niemand zet je het mes op de keel.
Iedereen mag vragen wat hij wil… en iedereen mag zelf bepalen wat hij wil betalen. Zoiets noemen we een vrije economie.
Verkopers gaan uitschelden voor ordinaire scalpers voegt niks toe. Ben je het er niet mee eens? Nou dan koop je toch lekker niks van hem. Ingewikkelder is het niet.
Mensen die zich hier zo boos maken hebben zich nog niet verzoend met de nieuwe realiteit op de markt. Luxe-artikelen zijn (kunstmatig) schaars. Je moet dezer dagen voor nagenoeg alle luxe in de rij; spelconsoles, horloges, auto’s, handtassen, tickets, een huis. Online op fora frustraties hierover spuien gaat er niets aan veranderen. Wees blij met wat je wél hebt en hoop op een gelukje nu en dan.
[beetjegelulmaarwelwaar]Oh, en gegeven de inflatie en de reële kans op hyperinflatie en een diepgaande economische crisis; geef wat minder uit. Zet het op de bank [/]
Lekker hoor!
Staat hem echt goed…
Het is een zorgelijke ontwikkeling dat het met steeds meer zaken gebeurt.
Het gaat hier wel om luxe artikelen hé man 🥲
In het geval van een horloge klopt dat. In het geval van bijvoorbeeld computer onderdelen wordt het weer een heel ander verhaal.
Vind ik ook. Toffe zomerse terrasjesschuimer zo.
Absoluut! Zat gelijk te kijken of ze ook uitvoeringen in wit met rood en wit met lichtblauw hadden maar helaas haha
ook zekers belangrijk. proost
Mission to van het Padje.
Volgens mij snap je het principe van inflatie dan niet helemaal…
Nee hoor, het zijn juist de Hollanders die niet kunnen rijden.
Dat valt mij ook altijd op als ik vanuit Twente naar Holland rijd…
Hoezo? Er zwermt momenteel veel te veel cash rond in de economie. Als de centrale bank ter oplossing de rente verhoogt, wat beoogt dat dan denk je? Inderdaad, meer sparen, minder uitgeven, en prijsstijgingen die terug in lijn vallen met de groei van de economie.
Snap jij het principe van inflatie wel helemaal?
Ik moet toegeven dat ik het ook wel iets vind hebben. Bizarre acties, maar niemand vat het persoonlijk op. Vandaag terug Nederland wilde ik voorsorteren en moest even wat ruimte forceren. Echt niets aan de hand. De kneus die heel even moest remmen zat 10 minuten later nog steeds te gebaren. Met zijn oude Opel van 20 euro.
Waardoor je valuta relatief gezien minder waard wordt. Rente stijgingen zijn er alleen maar om dat effect tegen te gaan…
Maar goed, veel succes, ga maar lekker potten nu!