Omega X Swatch MoonSwatch Only (Deel I)

Dat is de kleurencombo die ik ook precies wil. De Jupiter met beige/sand bandje. Heel mooi die van jou!

2 likes

is te vroeg… :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Heel nice deze combi!

1 like

Had je dan een coaxial uurwerk in een plastic (sorry, bioceramic) case gewild? Dan wordt het toch veel te serieus? Bovendien kan het ook niet voor een leuke prijs over de toonbank. Laten we hopen dat moment snel komt voor de vele liefhebbers ; )

De Swatch groep zal je mening waarderen. Alles groeit met aandacht - positief of negatief …

Maar ff on topic. Wat is dan wel reëel?

Nouuuuu… de vriendelijke vrienden van Swatch hebben al eens een keer eerder een automaat gemaakt met zo min mogelijk onderdelen die makkelijk was te bouwen (en niet te onderhouden, soit). Dus als technische uitdaging wil ik absoluut dat ze daar ook een chrono van bouwen, waarbij een coaxial zeker niet het moeilijkste is om te implementeren (sterker nog, het verlengt de levensduur van het werkje alleen maar en het grote probleem van een goede coaxial bouwen is de stijfheid/gewichtsverhouding goed krijgen, wat dan eigenlijk een prima toepassing is van kunststoffen. Zeker als ze zelfsmerend zijn, natuurlijk). dus ja, kom maar door met die co-axial in een plastieken kast.

Van mij mag het hoor! Bring it on!

Wordt wel meteen de duurste plastic chrono denk ik. Sommige mensen klagen nu al over 250 euro voor een Omega colab … Volgens mij is alleen een NATO bandje met het Omega logo goedkoper (zonder quartz uurwerk)

1 like

€100? Voor €160 koop ik een stalen mooie Seiko chronograaf nieuw in Nederland.

Ja ik zou ook best 400 euro betalen voor een co-axial met de grijnzende kop van George Daniels op de caseback, maar goed, ik vind de mensen die zeuren om een horloge van 250 euro ook extreem vermoeiend. Enfin, ik ga weer lekker de zon in (met de moonswatch om natuurlijk).

2 likes

Wat dacht je dat ik zat te doen :wink:

Tsja, voor 100 piek koop ik een stalen chronograaf van Pagani Design. Is die Seiko dan niet overpriced? :upside_down_face:

Horlogerie is een hobby die vooral veel op emotie draait en een prijs-kwaliteit ratio is bij velen maar een onderdeel in de overweging om iets te kopen.

9 likes

2 likes

“Pagani CTRL+C CTRL+V” dekt de lading beter.

Dat is ook waar. Persoonlijk was ik erg enthousiast direct na de lancering maar de prijs gecombineerd met hoe je er aan moet komen is een afknapper na zoveel tijd van dagelijks langs een shop moeten lopen. (En dan ook nog alleen Rotterdam of Amsterdam) En vanaf het begin staan ze online zogenaamd te koop (slotje erop) en nu lees ik dat online verkoop er voorlopig niet in zit. Swatch zou op z’n minst een online release datum kunnen geven, de hype is nu echt wel in aan het zakken…

Vertel mij wat. Alsof ik dat spul koop. :joy: Het was puur gebruikt als voorbeeld.

1 like

De complete horloge industrie draait op emoties en sterke verhalen.
Horloges waarmee je naar de bodem van de Marianentrog kan, iets voor ‘t vliegen in je vintage vliegtuig en dan heeft Omega gelukkig nog wat voor op de maan.

4 likes

Gekocht door mannen die onder spanning verstaan of ze vandaag de Thaise kip of de lekkerbek als dagspecial in de kantine hebben.

1 like

Beste,

De Jupiter heft een productie probleem en deze is al sinds de launch niet meer binnengekomen.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Kind Regards / Met vriendelijke groeten,

(Meer nieuws)

Vandaag bij de Swatch-store te Rotterdam geen horloges op voorraad (moonswatch dan hè) Wel de Earth even kunnen passen en het is gewoon een erg gaaf horloge. Over nieuwe leveringen was de verkoper ook vrij duidelijk, maandag en dinsdag.

1 like

Vandaag de Mission to Saturn :ringer_planet: na twee maanden sourcen om de pols kunnen slingeren.
Had nog een grijze Barton Elite Silicone liggen, hetgeen samen een mooie combi maakt imho…

Nog even een shoutout naar @sanderbbb voor de verkoop van zijn Saturn. Niet voor een dikke premium, maar gewoon voor een leuke prijs voor horloge liefhebbers onderling. Zo kan dat ook gewoon beste mensen…!!!

11 likes