Omega X Swatch MoonSwatch Only (Deel I)

Wat een klucht, het wordt onderhand een complete wetenschap om zo’n plastic geval te MOGEN kopen. Dat daar nog mensen hun tijd aan willen spenderen, aan deze willekeur van verkopers. Wat mij betreft zoeken ze het maar uit met die dingen, ik moet er geeneens meer een.

7 likes

Ik snap het wel. In het begin verkochten ze gewoon aan de eerste die in de ochtend voor de deur stond. Maar dat waren al snel ieder keer dezelfde mannen die kochten wat er was om het vervolgens direct op marktplaats te slingeren.

Nu proberen ze op compleet arbitraire wijze dit te voorkomen door in te schatten wat de bedoelingen van de koper zijn. Dat zal ongetwijfeld ook tot vervelende effecten leiden (discriminatie, vriendjespolitiek etc ligt snel op de loer), maar ze proberen op hun wijze in ieder geval zoveel mogelijk horloges bij de handelaars vandaan te houden. Ik kan dat wel waarderen.

5 likes

Wel inclusief de band hè? :rofl:

1 like

Misschien een beetje ‘heftig’ maar ik heb hem op een oranje rubberen band.

20 likes

Nee staat 'm goed. Jupiter is toch de meest zachte en effen kleur dus dit doet 'm goed.

Het is echt schandalig hoe je in deze ‘winkel’ te woord wordt gestaan.
Amateurs!

1 like

In Rotterdam langs geweest en meteen gevraagd of ze de mission to the moon hadden ipv van in het algemeen of ze voorraad hadden. Eerst was het nee, maar ik mocht na een tijdje babbelen wel de moon van haar passen en ook nog een earth. Toen nog even gebabbeld over horloges in het algemeen en over de sistem51.

Toen kwam het verlossende woord: “ik ga hem aan je verkopen”.
Wel nog even heel groot No resale op de kassabon en garantiebewijs gezet.

Je moet dus geluk hebben en ze moeten het idee hebben dat je hem echt wil hebben.
Aan de ene kant snap ik wel met al die doorverkopers, aan de andere kant vind ik het een hoop gedoe voor een horloge.
Maar goed, ik heb hem nu, dus ben tevreden.

21 likes

What da fuk … eerst nee zeggen en daarna toch een ja ?
Hahahaha … het werd al eerder gezegd maar dit is idd een klucht zeg …

Maar congrats met de NA man ! Geniet ervan.

4 likes

Ik ga het morgen ook maar eens proberen in Rotterdam. Nu ben ik niet zo’n prater dus ik denk dat ik het gesprek oversla en meteen mijn puddingbuks op de balie leg.

7 likes

IK snap dat ze gek worden van de doorverkopers hoor, maar ben gewoon eerlijk of je voorraad hebt of niet. Nu moet je jezelf een soort van bewijzen om €250,- uit te MOGEN geven. Het is dat ik hem echt graag wil hebben, want normaal gesproken zou ik niet meedoen aan dit soort gedoe.

1 like

Cool dat je hem hebt!

Haha en alsof die rode stift op een bonnetje het je onmogelijk maakt door te verkopen :joy:

5 likes

Dat ja maar ze kijken goed naar je reactie als ze dat erop schrijven. Weten ze meteen of je het erg vind of niet. Ik had een eigen tasje bij me, dus die verdween ook achter de balie om het doosje erin te doen. Niks in het zicht.

Haha wat een sneue poppenkast, maar heej je hebt hem dus enjoy!

5 likes

Daar kan ik wel wat mee. In het hele spectrum van ongeluk tot diep geluk compleet stoïcijns:

Mijn gezicht als mijn huis in brand staat: :neutral_face:
Mijn gezicht als mijn vrouw verteld dat ze bij me weggaat en geen alimentatie eist: :neutral_face:

1 like

Het is prijzenswaardig dat ze de scalperes er geen willen verkopen maar dit is toch wel heel erg idioot

1 like

Wat een koop tactiek! Maar gefeliciteerd met je aanwinst!

Hoe bevalt ie? Hoe voelt het horloge aan qua degelijkheid, werking mechanisch enz. Gewoon heel benieuwd hoe deze horloges in de dagelijkse praktijk bevallen en hoe de chronograaf werkt bij het timen van eieren koken…

Niet, echt plastic zoals je verwacht bij een Swatch.

Ben oprecht verbaasd over hoe strak de chrono reset en uitlijnt maar het schint dat dat eerder de uitzondering is dan de regel.

1 like

Tsja, het is een swatch hè. Plastic en dus lekker licht. Maar het is wel echt een leuk hebbedingetje.
En de wijzerplaat is gewoon mooi om te zien en draagt best prettig. Nu nog een andere band uiteraard.

Voor nu even op een Barton canvas band.

5 likes

Yes!

21 likes