Omega X Swatch MoonSwatch Only (Deel I)

Heel goed dat ze je er 1 hebben kunnen aanbieden.Schatten ze het goed in daar!
Sommige van die scalpers zijn zeer vervelend tegen het personeel inderdaad.

1 like

Ja ik heb daar niet zo last van. Heb niet zo’n wild leven vrees ik. Maar tegen de tijd dat het richting matglas gaat, zal ik weer eens langs de Swatch shop gaan.

1 like

Klopt, ik heb een tube liggen, had ik gekocht voor mijn Vostok, zelfde soort plexiglas.

Wauw kun je zeggen waar je die band gekocht hebt a.u.b.

1 like

Op leer ook mooi

11 likes

Ik had ook een bandje voor de Jupiter gekocht, maar de Jupiter is ondertussen weg. Even uitgeprobeerd op de Pluto:

Ik vind het leuk matchen met de dial.

3 likes

Sinds deze week bleef de chrono van mijn uranus op 10sec staan. Hercalibreren was geen optie. Dus terug naar swatch waar bleek dat ook de batterij vervangen niet hielp.
Heb het uiteindelijk kunnen oplossen met de methode in onderstaand filmpje, voor mocht iemand hetzelfde probleem hebben :slight_smile:

https://youtu.be/-dlZG6vKuBU

4 likes

Handige video! Wel bijzonder, een quartz herstellen met een magneet :thinking:

1 like

Tsja , heb wat ervaring met deze horloges, laat ze gewoon op de originele bandjes a.u.b
Wat een geneuzel om plots zo iets op een dooie crocodil of een ander dood dier te zetten?
De origionele band is uiterst comfortabel
.
Voor wat het waard is…

2 likes

4 likes

Deels met je eens, de originele band valt zeker niet tegen! Voelt goed op de huid. De klittenband door dat plastic ding door peuteren is wel een geklooi bij het omdoen.

Maar horloge liefhebbers wisselen graag banden. Ik heb er een zwart lederen bandje opgezet dat een beetje op de originele Omega lederen band lijkt van de echte Speedmaster.

De originele Velcro band is wel een deel van het ontwerp, de astronauten hadden hun Speedmaster ook op Velcro over hun ruimtepak zitten.

Het feit dat het grootste gedeelte van de kopers hem meteen op een ander bandje zet zegt genoeg denk ik :smile: Mijn grootste ergernis met het bandje is dat loop dingetje wat precies op mijn pols botje zit. Naast dat het ook zo erg uitsteekt aan de zijkant, totaal niet subtiel.

Als dat gewoon aan de onderkant zou zitten zou ik misschien het bandje nog wel eens dragen, nu was het na 10 minuten meteen eraf halen.

1 like

Ja dat is inderdaad niet subtiel die plek. Maar vooral het gepeuter bij het omdoen is irritant.

Ik ben blij met m’n comfortabel leren bandje van Hirsch voor €25.

3 likes

Wat mij betreft zit het verkeerd om, het omdoen zoals die gemonteerd zit op de foto is echt ellendig.

Gasgasbones maakt voor ca. 40 euro velcro straps die perfect zijn, ik heb zo m ze voor al mijn horloges voor in de zomermaanden;

4 likes

Dat doe ik ook wel ,
maar in bepaalde gevallen :innocent:

1 like

Ziet er goed uit! Bedankt voor de tip!

1 like

Heb ook wat ervaring met deze horloges en vind de band vreselijk :smiley:
Kan er niet snel genoeg af wat mij betreft, hang hem nog liever met dubbelzijdige tape op men pols.

Ik heb in Amsterdam vorige week een demomodel Pluto gepast en die band is al helemaal ingedragen. Zit echt helemaal dikke prima als je het horloge daadwerkelijk gaat dragen en hij wat soepeler wordt.

Dat kan idd kloppen :grimacing:
Heb eerlijk gezegd nooit het geduld gehad ze in te dragen.

Ja na 1 week zit ie niet slecht behalve die irritante bobbel bij dat plastic oogje. En bij het omdoen gaat de klittenband er moeizaam doorheen.
De afwerking aan de huidzijde is best goed. Het is zeker geen zweetbandje zoals sommige goedkope banden wel zijn.