Het was best een strijd, ja. Maar gisteren het horloge al om naar familiefeest en op resto met vrienden. Was top. Het ding, en het avontuur er naartoe, is leuk gesprekvoer.
Dit begrijp ik best goed. In mijn ogen is dat een slimme marketing zet geweest van Omega. Het enige wat ze niet hadden moeten doen (vind ik vanuit dit oogpunt) is de Mission to the Moon ook uitbrengen. Anders had je een paar leuke horloges redelijk originele Speedmaster variaties. De MTTM is bijna 1 op 1 met een normale Speedmaster kwa design dus dit doet inderdaad af aan de mensen die het horloge hebben en hem zien als status symbool. Ik denk dat de echte liefhebber als nog erg blij zal zijn met een Speedmaster. De liefhebber komt hem tenslotte voor het horloge en het verhaal, niet zodat andere mensen zien dat hij een dure klok draagt. En misschien is dit een manier een andere doelgroep te introduceren richting Omega’s. Rolex gaan ze niet meer inhalen maar misschien kan je op de manier jongen kopers die normaal ver buiten je doelgroep vallen binden met het product. De tijd zal het leren.
Dat is ‘m!
1 was de max, helaas.
En swatch is weer cool. Volgens mij zitten die al bijna 30 jaar over the hill.
En Mr Broke…
Wat een chaos was het in de Kalverstraat. Uiteindelijk erg tevreden en zeer leuke mensen ontmoet. 1 keer en nooit meer😂.
Super band combo man!
Welk bandje is dat?
Heel mooi
Gaaf!!
Gisteren met 2 jongens die ik ontmoet had gelijk door naar AWco gegaan om gelijk een nieuwe band aan te kopen. De precieze band kan ik niet op de website vinden.
Echt de perfecte match, congratz
Ik mag toch hopen dat je een horloge koopt omdat jij heb gaaf vind. Nu komt het eerder over alsof je het voor de status doet
Wat is dan precies het plezier maken? Hoe ervaar je dat dan? Ik probeer het mij voor te stellen maar ik zie het niet. Zie je nou een Omega Speedmaster voor een koopje om je pols? Geeft het nou een Omega of Swatch gevoel?
Maar los daarvan kan ik mij voorstellen dat je het een grappig concept vind. Een hebbedingtje. Leuk voor een 2 weken en daarna weer in de la.
Maar nu zie je dat dit ineens heel groot is gemaakt. Marketingtechnisch vanuit Swatch een briljante zet. Vanuit Omega vind ik het ronduit een slechte zet. Je kunt nu gewoon een Omega Speedmaster kopen voor 250/300 euro. Zo staat de massa er ook in. De lange rijen voor de stores zijn daar het bewijs van.
Iedereen moet zelf weten of hij blij moet zijn met een stukje plastic om de pols. Maar een zorgvuldig opgebouwd merkimago word wel heel snel de nek omgedraaid. De tijd zal het leren.
Wat is er dan veranderd?
Je kan een Swatch hommage kopen van 300 euro. If anything denk ik dat dit de speedmaster een boost kan geven.
Uiteindelijk is t toch plastic rommel en wil je t echte werk (mits in leuke kleuren beschikbaar).
De Moonswatch is zelfs beter:
This new piece is more exciting, it’s cheaper, it’s more accurate, and it has a power reserve of up to 38 months