Omega X Swatch MoonSwatch Only (Deel I)

Volgens Omega zelf is het een “joint mission”, een “design collaboration” en

“a playful take on its iconic Speedmaster chronograph”

En er staat “Omega Speedmaster” op de wijzerplaat :smiley:

“For OMEGA President and CEO Mr. Raynald Aeschlimann, the new collection is a source of pride.”

En er staat “Omega Speedmaster” op de wijzerplaat :smiley:

Het horloge is dus twee dingen tegelijk, afhankelijk van je standpunt. Een beetje als de poes van Schopenhauer dus.

3 likes

Heerlijk toch? Zorgeloos horloge dat je al die keren kunt dragen dat je even niet met een paar duizend piek om de pols wilt lopen, maar toch een iconisch dingetje draagt.

Niemand die hem met een echte Speedy verwart. Maar wel gewoon leuk, voor weinig.

5 likes

Ik vind dit wel een mooie…

4 likes

Gewoon het najagen van zo’n horloge, het maken van een herinnering voor een schijntje. Min of meer voor iedereen en niet alleen voor rijker bedeelden zoals vaak het geval is. Daarna denk ik inderdaad een hebbedingetje voor twee weken die daarna weer ik de la verdwijnt maar who cares voor €250. In dat korte tijdsbestek heeft iedereen een beetje kunnen ruiken aan Omega (een heel klein beetje) en ik denk persoonlijk dat het merk hier geen enkele schade van ondervindt. Dat zullen ze zelf ook wel op een weegschaaltje hebben gelegd daar in Biel.

3 likes

Ja zeg. Een hautain insta-famous dealertje die zweert bij PP en Rolex. Wat een verfrissende kijk.

19 likes

Lees nou eens en hap niet meteen… het is een horlogemaker.

2 likes

Deze mag overal gerepost worden. Niet repairable als in…?

Ik vind dat hij het verkeerd ziet.

Het is een op Omega geïnspireerde Swatch, niet een op Swatch geïnspireerde Omega.

2 likes

Ja, en die gaat dus geen cent verdienen aan een swatch :wink:

1 like

Ik vind het mooi dat mensen voor 250€ zoveel plezier kunnen hebben een een klokkie :ok_hand:t2:
Ik ga ze niet kopen dus meer voor jullie :+1:t2::+1:t2:

5 likes

Exact dit. Gisteren al stevig van genoten.

7 likes

Het wordt (of is) dadelijk een strijd tussen mensen die wat minder te besteden hebben (lees geen 7000€) en dit horloge heel leuk vinden omdat ze iets krijgen aangereikt dat zowel tof als betaalbaar is. Vervolgens zijn er de mensen die het wel kunnen betalen en bang zijn voor afbreuk aan de waarde van hun Speedmaster of de merknaam Omega ansich.

“En nu krijgen jullie voor weinig iets waar ik veel voor heb betaald…”

Dat is volgens mij de verkeerde opvatting en veel te serieus. De consensus zou moeten zijn een kek hebbedingetje en introductie van ‘the real deal’ voor mensen die hem (nog) niet kunnen betalen.

Omega gaat hier toch niet van naar de klote joh. Neem het niet te serieus. Dat is denk ik het allerbelangrijkste.

13 likes

Of het is wachten tot de vraag zo groot is dat we exhibition only modellen krijgen binnen paar maanden :innocent:

Dit is zo’n grote onzin xD.

Ik denk dat Omega met deze stunt veel baat heeft. In de normale mensen wereld kent men Omega nu eenmaal nauwelijks… Dit zorgt ervoor dat de merknaam breder gedragen wordt…

Louis Vuitton is ook niet minder waard geworden omdat ze met een street merk als Supreme hebben samengewerkt.

6 likes

Ik ben oprecht geshockeerd hoe gefrustreerd sommige leden hier zijn naar aanleiding van de MoonSwatch. Het is inderdaad gewoon een plezierdingetje. Als sommigen er zo hard voor hebben geknokt en er vervolgens winst op proberen te maken, wat boeit het? Schijnbaar is er een markt voor. Als “liefhebbers” hier zo graag zon ding wilden hebben, moesten ze maar meer moeite voor het horloge doen en bereid zijn verder te gaan dan de flipperaars in de rijen.

20 likes

Hehehe je brengt hier iedereen terug de realiteit in. Dat is niet de bedoeling dan valt dit topic stil

Edit: keert die ellende weer terug bij rolex only

3 likes

Mijn stellingen:

• deze horloges zullen nooit onder list aangeboden worden (ongedragen of 99%, full set)
  • deze horloges zullen niet online vrij beschikbaar komen (en als ze online beschikbaar komen zijn ze binnen 1 uur uitverkocht)
  • de marktwaarde van ongedragen exemplaren zal zich normaliseren tussen de 500 en 2500 euro afhankelijk van het model.
1 like

Vooral dat laatste:

Neem het niet te serieus.

Geweldig gedaan gewoon. Beide merken staan weer volop in de aandacht. Mensen die Omega niet kenden zullen gaan kijken en andersom ook.

Ik heb het al eerder gezegd, maar ik de serieus dat Omega deze varianten in het ‘eggie’ gaan uitbrengen. Prijzen tussen 8-12k

Swatch gaat dit lekker uitmelken en over 2-3 jaar misschien iets met een ander horloge merk (Hublot?)

2 likes

Wow @anon48992708EV die leden hier willen alle baten zonder de moeite ervoor te doen hé. Wat dacht je nou.

Iemand die 8u in de rij heeft gestaan heeft een werkdag achter de rug.

1 like

Hoe zie je dat voor je? Looprekbejaarden die met elkaar op de vuist gaan voor een Swatch? :rofl:

Ik vind t oprecht tof dat een aantal leden zoveel effort hebben willen doen voor dat hebbeding.

Kies je zelf voor. Ik ben te nuchter voor dit soort fratsen.
Ik stond ook al niet in de rij voor de ps5.

5 likes