Heerlijk toch? Zorgeloos horloge dat je al die keren kunt dragen dat je even niet met een paar duizend piek om de pols wilt lopen, maar toch een iconisch dingetje draagt.
Niemand die hem met een echte Speedy verwart. Maar wel gewoon leuk, voor weinig.
Gewoon het najagen van zo’n horloge, het maken van een herinnering voor een schijntje. Min of meer voor iedereen en niet alleen voor rijker bedeelden zoals vaak het geval is. Daarna denk ik inderdaad een hebbedingetje voor twee weken die daarna weer ik de la verdwijnt maar who cares voor €250. In dat korte tijdsbestek heeft iedereen een beetje kunnen ruiken aan Omega (een heel klein beetje) en ik denk persoonlijk dat het merk hier geen enkele schade van ondervindt. Dat zullen ze zelf ook wel op een weegschaaltje hebben gelegd daar in Biel.
Het wordt (of is) dadelijk een strijd tussen mensen die wat minder te besteden hebben (lees geen 7000€) en dit horloge heel leuk vinden omdat ze iets krijgen aangereikt dat zowel tof als betaalbaar is. Vervolgens zijn er de mensen die het wel kunnen betalen en bang zijn voor afbreuk aan de waarde van hun Speedmaster of de merknaam Omega ansich.
“En nu krijgen jullie voor weinig iets waar ik veel voor heb betaald…”
Dat is volgens mij de verkeerde opvatting en veel te serieus. De consensus zou moeten zijn een kek hebbedingetje en introductie van ‘the real deal’ voor mensen die hem (nog) niet kunnen betalen.
Omega gaat hier toch niet van naar de klote joh. Neem het niet te serieus. Dat is denk ik het allerbelangrijkste.
Ik denk dat Omega met deze stunt veel baat heeft. In de normale mensen wereld kent men Omega nu eenmaal nauwelijks… Dit zorgt ervoor dat de merknaam breder gedragen wordt…
Louis Vuitton is ook niet minder waard geworden omdat ze met een street merk als Supreme hebben samengewerkt.
Ik ben oprecht geshockeerd hoe gefrustreerd sommige leden hier zijn naar aanleiding van de MoonSwatch. Het is inderdaad gewoon een plezierdingetje. Als sommigen er zo hard voor hebben geknokt en er vervolgens winst op proberen te maken, wat boeit het? Schijnbaar is er een markt voor. Als “liefhebbers” hier zo graag zon ding wilden hebben, moesten ze maar meer moeite voor het horloge doen en bereid zijn verder te gaan dan de flipperaars in de rijen.