Maar om dit te vergelijken met rolex. Dat is appels met peren vergelijken. Je weet gewoon dat rolex zo iets nooit zal doen. Dat zij een hele andere route kiezen.
En iedereen heeft het nu over omega en swatch. Maar hoe gaan zij deze piek omzetten naar wat blijvends.
En ik ben geen rolex fanboy. Ik zit hier op de bank met mijn speedy om hopende dat ik een mars moonswatch kan kopen als hij online kom.
Maar robert jan die een artikel schrijft over hoe briljant dit wel niet is. Als hij zegt dat het kut is gaat straks zijn speedy tuesday 3 niet door. Misschien een beetje overdreven gezegd. Maar ik mis een beetje kritische blik van hem.
Hoe spectaculair is het over twee maanden. Is het dan nog steeds een verkoop toppertje. Lokt het nog steeds jonge mensen naar Omega. Of liggen ze als ze eenmaal goed te verkrijgen zijn met stapels in de aanbieding bakken. Of moeten ze dat gaan voorkomen door kunstmatige schaarste in te zetten.
Nou ja, jij weet ook dat de reden dat we vandaag de dag nog een nieuwe Omega, Certina, Hamilton, Tissot, Longines, Breguet, Blancpain en GO kunnen kopen is dat Nicolas Hayek Swatch tot een megasucces maakte en, mede met de cashflow die dit creëerde en de banken die hij meekreeg, de Zwitserse horloge-industrie hervormde. Hierdoor bestaan bovengenoemde merken dus nog. En dit is m.i. dus een belangrijke ontwikkeling in de recente horlogegeschiedenis. Maar als jij daar anders over denkt, fine! Zoveel mensen, zoveel meningen.
Ik heb er gisteren toevallig eentje in handen gehad en iedereen die hier negatief over doet is gewoon aan het zeikstralen. Het is gewoon echt een gaaf ding…
Omega, als onderdeel van de Swatchhroup, denk ik niet dat je kan spreken van een samenwerking aangaan. Ik gok dat het idee vanuit Swatch is gekomen en dat Omega alleen ja en amen kom zeggen.
Swatch is niet de enigenaar van de Swatch group toch. Het is andersom, Swatch is als horlogemerk is juist opgericht door de groep van merken als Omega. Omega’s omzet is het tienvoudige van Swatch. Dus ik denk zeker niet dat Swatch zomaar zulke eisen kan stellen.