Omega X Swatch MoonSwatch Only (Deel I)

Ik heb een keer zo’n douane persoon iets te lang geobserveerd, ik had niets bij me en werd gevraagd waar ik vandaan kwam. Als je normaal antwoord geeft hebben ze wel door of er iets te halen valt of niet.

Ik heb dan meezitten dat ik heel onschuldig kan kijken. Naja. Heb ook niks te verbergen eigenlijk

Dat is een nette prijs. Hopelijk lukt het!
Overigens nog nooit door de douane in NL gecontroleerd. Vlieg regelmatig intercontinentaal en neem regelmatig spullen mee terug naar NL. Maar nog nooit iemand die ergens om heeft gevraagd. Maybe just lucky 🤷

1 like

Misschien waren er mensen die voor je liepen die meer in het oog sprongen.

Het is vrij simpel. Als ze je er uit pikken dan moet je bij meer dan 430 euro aantonen dat je het in nl heb gekocht of al eerder btw heb afgedragen.

Kan je dat niet aantonen, dan moet je dat alsnog doen of opnieuw doen. Dat laatste is nogal zuur.

Bewaar dus altijd je bon, of je afdracht bewijs. Stel je word er uit gepikt en je kan dan niks bewijzen mag je het achteraf wel aantonen.

En of ze je er uit halen is altijd afwachten. Ik ben wel eens met een koffer vol met spul en een voor mijn gevoel vrij zenuwachtig “niks aan te geven” doorgelaten. Mijn schoonvader is echter vaste klant bij de douane. En die komt op vakantie niet verder dan een espresso kopje voor zijn verzameling.

3 likes

Kwam half jaartje terug uit Dubai en iedere koffer (incl handbagage) moest na bagageband nog door scanner. Had drie horloges bij dus mocht even meelopen. Allemaal in NL gekocht maar de Pelagos zag er nieuw uit en daarvan mocht ik aantonen dat ie in NL was gekocht. Vervolgens mailtje laten zien waarvan later bleek dat het van een Nomos was (zelfde dealer). Toen ik dat aangaf en andere mail wilde opzoeken, mocht ik doorlopen.

Heb nog nooit meegemaakt dat er werd gevraagd naar het horloge om de pols. Doos in de koffer natuurlijk wel a dead giveaway. Maar goed, de moonswatch gaat sowieso niet biepen in de scanner.

Heb een horloge mee naar Amerika, gekocht van een forumlid… Geen bon natuurlijk. Deze zat rond 450 euro (maarja, kan ook 550 euro zijn als ik 'm doorverkoop, of 400. Vintage Omega).
Verwacht sowieso allemaal geen gedonder, maar mocht je gezeur krijgen, betaal je dan de BTW van in dit geval 450 euro, of 450-430=20?

Het is in feite gewoon ouwe meuk. Je zal nooit problemen ondervinden.

Got em…

36 likes

Super man, waar kon je 'm bemachtigen?

1 like

Via via. Niet in de winkel dus. Schijnt lastig te zijn, haha

1 like

…op die USD 260 komt nog 10% combined sales tax?

Is dit een heel donkere mercury of een verrassing van onze chinese vrienden?

2 likes

Waarschijnlijk wel. Belasting + sales tax erbij…

Mocht je in oregon komen, daar is geen sales tax

1 like

Hahaha nee het is een echte. Hij komt uit de winkel uit Amsterdam.

:slight_smile: dan is het de foto. Ik vond 'm in het echt ook al donkerder dan “in de folder”. Veel draagplezier!

1 like

Staat niet op de agenda. Nevada en Tennessee staan als volgende op de agenda.

1 like

Btw vinden jullie het ook niet raar dat we de horloges in display niet eens mogen passen?
Ik wilde gewoon de tijd nemen om even een echte top 3 te maken met de horloge om mijn pols. Oogt toch altijd anders dan per foto of vanuit een display.

Verwachting is dat de horloges tot na de zomer lastig aan te leveren zal zijn. Puur vanwege de vraag.
Verwachten ene hot summer item te worden…