Omega x Swatch

Volwassen mannen die helemaal vol zijn van een kinderhorloge :see_no_evil:

10 likes

Het is hier toch een horlogeforum? Voor alle horloges is hier plek. :blush: :+1:

2 likes

Misschien kan @John dan ook een keer z’n replica horloges posten :innocent:

2 likes

Er is zelfs een verslag van het repareren van een mickey mouse horloge, so what? :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

Uiteraard met inachtneming van de forumregels. :grimacing:

1 like

Laten we dat maar niet doen.
Vind het ook jammer dat je dit zo neer plompt. Maar goed. Ik ga er maar van uit dat je iets dwars zit.

2 likes

Ohhhh het is alleen maar het batterijklepje wat afgeeft!
Gewoon eraf halen of een plakbandje erover en klaar! :stuck_out_tongue_winking_eye::rofl:

Ik haak af maar wel leuk dat de voetafdruk op de achterdeksel staat :slightly_smiling_face:

Je vergist je, dat was Alain van Binnenstebuiten

David Hasselhoff is 1m93… Dus denk idd dat het iemand anders was. Niet echt een klein opdondertje zeg maar…

Zijn ze al tekoop ondertussen?

Nope

Prachtig, ik zie geen verschil. Ik vraag me oprecht af waarom Omega hierin is meegegaan. Swatch lacht zich kapot met al deze aandacht. Ik denk dat ze er geen extra ‘echte’ moonwatches mee verkopen.

Helaas niet meer, het was even 5 minuten open om 16:00 vanmiddag en toen hebben een aantal wat horloges weten te bemachtigen.

1 like

Omega is van Swatch. Strategie zal zijn om Omega brand een bekendheidspush te geven en potentiele toekomstige kopers van duurdere modellen enthousiast te maken en te binden. Maar er is wel duidelijk verschil hoor, te beginnen met het tikkende quartz secondewijzertje en de overall kunstof look. Ik heb vandaag de echte gezien, ze zijn gaaf, maar het is geen vervanging voor een high end horloge.

1 like

maar ik denk niet dat het horloge is bedoeld voor mensen die een moonwatch kunnen kopen. ik denk dat dit meer voor mensen is die toch al weten dat ze nooit een moonwacht gaan/kunnen kopen.

en dit horloge is zeker geen vervanging van een moonwatch. het is een wegwerp swatch. maar misschien is dat ook wel de hele truc van ze. dat het horloge over 3 jaar kapot gaat en ze dan niet meer te koop zijn dus mensen dan de echte moeten kopen

Dat was toch als grap? :sweat_smile:

Oow dat denk ik wel, is gewoon echte reclame .

Ik weet dat het onder dezelfde vlag hangt en daarom denk ik ook dat het een boardroom beslissing is geweest en niet een beslissing van de Omega bazen die er al 30 jaar rondlopen. Ik kan het me gewoon niet voorstellen dat dit Omega veel goed doet. Maar inderdaad reclame is reclame…

Je schaamt je als CEO toch dood als je binnenstapt met je moonwatch van 7k en alle stagairs, schoonmakers en secretaresses hebben ook een horloge waarop Omega Speedmaster staat…

Mwa, ik denk niet dat het elkaar zo bijt. Juist als mensen horloges interessant blijven vinden (want laten we voorop stellen dat het nutteloze dingen zijn) is het winst voor iedereen, want de kenners zien direct het verschil. Ik heb zelf ook een echte Moonwatch maar heb totaal geen issues met deze speelse quartzdingetjes.

4 likes