Omega zakhorloge meegewassen op 30 graden: wat nu?

:rofl: :rofl:

Wel een mooi schoon binnenwerkšŸ‘šŸ»

(Komt wel goed denk ik!)

1 like

EEN ECHTE VENT KIJKT ZIJN BROEKZAKKEN NA VOOR DAT HIJ ZIJN BROEK IN DE WASMAND DOET.

2 likes

Gelukkig was het maar 30 graden. Anders zou die wellicht een paar millimeter gekrompen zijn.

4 likes

:face_with_peeking_eye::joy::joy:

Ik heb dezelfde. Als ie niet meer wil kan hij wel bij mij in de Elma( wasmachine voor horloges!)

Is contactspray zoals contact 61 geen oplossing? Verdrijft vocht -geen residu na verdamping en geeft een beschermende laag die corrosie in afwachting van een bezoek
aan de horlogedokter tegengaat.

Neeeee, asjeblieft, geen vreemde chemicaliĆ«n erbij. Ik verwacht eigenlijk weinig schade, maar nieuwe olie zal wel moeten…

1 like

Volgens mij mag je dat nu ook niet meer zeggen omdat het naar is voor nieuwe Amerikaanse immigranten uit Afrika om die ook zo te noemen.
Terug naar het Woord mag zeker niet.
Al heb ik Dat in de USA onder elkaar vaak genoeg horen gebruiken

Ow helaas ben ik geen expert als het gaat om zakhorloges. Ik draag 'm altijd om m’n pols. Vind ik ook iets discreter als je even in het openbaar de tijd wil aflezen. Maar ieder z’n ding natuurlijk.

Ik vind dat altijd een beetje dubbel. Geen residu, maar wel een beschermende laag…

Bij elektronische componenten, stekkeraansluitingen en gelijders kan dat soms precies zijn wat je wil. Niet bij fijnmechanische en microtechniek.

2 likes

Voedseldroger. Kan je ook mooi de temp laag houden.

1 like

Nooit!

Niet voor horloges maar ook niet voor elektronica. Dit is een goed recept om het nog erger te maken.

2 likes

Inderdaad dit. Zoveel mogelijk onderdelen openen, en dan achter een raam in de zon leggen. Dat is tot je de kans hebt om het bij een horlogemaker te krijgen, wat natuurlijk prioriteit heeft.

1 like

Have you tried turning it of and on again?

Ik heb deze ook gehad, toevallig gekocht van een jongen in Amsterdam Noord? haha

Hangt een beetje van het soort glas af, maar kan echt gloeiend heet worden, zou ik niet zomaar doen.

1 like

Ha ha, is inderdaad ook een optie.

Zou proberen met een fƶhn, niet te warm.

Als je een vrouw hebt is dat niet nodig. Maar ik neem aan dat jij zelf je was doet.

2 likes