Voor mij zou het de Oyster Perpetual 39mm met grijze plaat worden, de 114300 dus.
Voor mij geen cyclopsen (urgh) of die ‘fluted bezels’ (te opzichtig).
Als tweede keus werd het de sub no-date.
Top die reacties!
Meesten onder ons kennen dus toch de Rolex codes uit hun hoofd zonder plaatjes:-)
No date Sub volgens AD veel lastiger te leveren tov date versie…Cyclops on it’s way back?
Trouwens ook Explorer 1 bij AD gepast (hebben zelfs meerdere sportmodellen:-), verbleekt een beetje naast het geweld van een Sub.
Ik ga nog eens wat adviezen passen zoals een DJ36. Die GMT’s mij te busy…vooralsnog, haha.
Story continues…
Voor mijn “oude” ogen best wel prettig zo’n cyclops. Wat betreft de bezel heb je gelijk. Maar aan de andere kant is het wel gelijk de superklassieker onder de horloges.
My two cents
Ik zou voor de Explorer I gaan. De 214270.
Je moet ook iets met kleur doen.
Altijd goed. Beter dan 41.
Als je DJ gaat is heb je maar drie keuzes qua bezel:
Fluted, fluted of fluted.
Mag ik tot slot nog aanraden om zoiets te gaan halen als single piece collectie:
Makkelijke keus:
Als je een nieuwe 116610LN bij de AD kunt scoren (buitenkansje) zou ik die direct inpakken en meenemen.
Perfecte keus als one piece.
Aan de andere kant ; ik heb zelf voor de 114060 gekozen omdat ik de dial eigenlijk mooier vind en een datum geen €900 waard vind.
Heeft er iemand al gezegd dat je beter een (Grote) Seiko kan kopen? Of zo’n Steindinges… héél stuk goedkoper en 't zelfde smoel, althans dat proberen ze.
Misschien een idee als je interesse verder gaat dan een voorliefde voor slikke marketing
Dat was voor mij ook een van de overwegingen. Ik ben bij de AD gewoon op de wachtlijst gaan staan en had ook voor de datum kunnen kiezen.
Als ik nu voor hetzelfde geld kon ruilen, zou ik dat niet doen. De 114060 is voor mij helemaal perfect in balans. Pak, t-shirt, etc… allemaal prima.
Haha… bij een pak kan ik me nog voorstellen.
Maar óók niet bij een jurk? Nou moe… hoe moet dat op zondag dan?
Ik denk toch de 114060.
Sportief en kan overal en altijd.
Maar de 114300 vind ik ook erg mooi als 1 piece horloge.
Geldt ook voor bepaalde Datejust modellen met gladde bezel. Ook alleskunners.
Daar heb je white dial Daytona’s voor
Kan makkelijk. Zoveel pakken / jasjes die gewoon bij een sub passen.
Wat een ongelofelijk aardig forum is dit toch. Zo veel goedbedoelde reacties in no time
.
Mocht die ooit gaan vervelen kun je altijd nog kiezen voor een Sub maar ik zou hier meer schik van hebben.
die heeft van die gekke dikke lugs
die heeft van die vreselijke gepolijste lugs
Die mist een datum
wel wat sportief en minder veelzijdig voor een 1 piece.
Dus eigenlijk vind ik dit het beste idee