Onrust in de hobby: Hoe HF de onrust wegneemt

Hier ben ik het mee eens. Ik heb ook een dresser gehad bij de wat nettere kleding voor op kantoor. Echter, het is gewoon niet mijn smaak en dan kan ik er ook niet van genieten.
Sindsdien koop ik alleen wat ik mooi vind. De bedoeling is dan inderdaad om een kleine collectie aan te leggen van ongeveer 5 stuks wat ik lekker vind om te dragen.

3 likes

Grappig dat niche parfums hier ook worden verzameld! Het nodige van Xerjoff, Kilian en Roja staan. Alleen waar je voor horloges nog een beetje af kan gaan op de plaatjes zijn parfums die niet in NL verkrijgbaar zijn altijd beetje een gok.

Ik kan me voorstellen dat de mensen die tijdens corona met horloges zijn begonnen (zoals ik zelf ook wel een beetje ) redelijk wat geld zouden verliezen als ze nu horloges gaan verkopen. Gewoon beetje houden denk ik momenteel. Of even niet te veel bij eurotjes stilstaan :slight_smile:

Ik verkoop mijn horloges nooit. Mijn auto wel, dus afschrijving ben ik zeer bekend mee.:sweat_smile:

1 like

Precies

1 like

Grappig. Ik ben nu tien jaar bezig, heb nog nooit echt een Rolex of Tudor gewild, maar vind de nieuwe Seiko 5 de absolute bom.

Zo eet ik ook herhaaldelijk bij sterren restaurants, maar waardeer ik een verse Whopper echt enorm.

Ik weet dus niet zeker of ik het wel helemaal eens ben met die stelling.

Maar nu ik je toch bij de poot heb joh, is dat waarom je niet op berichten reageert? Te veel hobbies? :wink:

Na vijftien jaar en vier motoren (Bonnie T100, Tiger 800 roadie, Vulcan s650, Versys) heb ik hem juist net verkocht omdat ik het gedonder zat was. Ik reed nog 600 km in een seizoen, en vond het een wat solistische bedoening worden.

Ik neig nog steeds naar een W800 in de schuur als mooi weer tourertje, maar sinds ik in Griekenland op een berg offroad heb gereden met een CRF300 vind ik geen reet meer aan de wegen in Nederland.

Dus ook die hobby komt met zijn pieken en dalen, en een stuk onrust, als je het zo wilt noemen.

2 likes

…. Niet voor iedereen weggelegd deze gedachte, ik kom zelf niet verder dan Tudor maar dat heeft met name te maken met de zilveren kast.

Dit geeft ècht rust inderdaad. Heb hetzelfde gedaan en sindsdien eigenlijk geen horloge meer gekocht!
Er zijn inderdaad af en toe horloges die ik ‘wel zou willen hebben’ maar zolang ze mn grailtje niet van de pols verdrijven komt er geen NA. :blush:

Conclusie: een grail verdient zichzelf heel snel terug en geeft heel veel rust.

7 likes

Of een Casio WorldTimer, ben je ook in 1 keer van het hele gezeik af.

2 likes

Oehhh naar welke ben jij geweest? Dat is een koopje :joy:

4 likes

Je bericht had ik even gemist, was druk met werk en het inpakken voor een roadtrip volgende week.

Ik dacht eerst te verkopen, maar houd ‘m toch. Voor een paar lichte gebruikssporen vond ik de prijs te laag. Denk dat ik binnenkort voor een duo ga, met een SBGX261 erbij.

We hoeven het niet altijd eens te zijn, dat maakt het juist interessant. Soms klinkt jouw mening wat stellig, maar dat hoort erbij.

Ik heb echt mijn eigen kijk op horloges, parfums, kleding en smaken. Als iedereen iets wil, wil ik het juist niet meer. Rolex spreekt me niet zo aan, Tudor vind ik toffer, vooral de bijzondere modellen zoals helemaal in het rood. Zo ben ik altijd geweest. Toen Creed Aventus net uitkwam, had ik ‘m in de eerste week al. Toen iedereen het ging dragen, droeg ik ‘m niet meer en verkocht ik alles wat gekloond werd. Als iets z’n uniekheid verliest, stap ik over op iets anders. Met horloges kies ik bijvoorbeeld liever Grand Seiko dan een Rolex Explorer.

Sterrenrestaurants zijn niet mijn ding. Na een half uur zou ik denk… weer honger hebben, en ben ik 150 euro lichter of meer lichter? Geef mij maar een verse Whopper of een gewoon restaurant.

Geen zo blijkt… ik gokte maar wat. :wink: vind ik prima zo.

1 like

Ik geloof best dat dat ook onrust met zich kan meebrengen, in de zin van welke zou ik nu willen?

Maar goed, ik ben ‘New to that game’, en ben aan het midden geslagen. Dus voorlopig heb ik nog wel plezier van mijn eerste motor en het groen achter de oren zijn. :joy:

Daarnaast denk(hoop) ik dat ik best lang plezier zal beleven van de cb1000r en zolang ik op de Nederlandse wegen blijf. :sweat_smile:

Tip: geen nieuwe geuren kopen, maar oude. Trumper’s Eucris bijv. komt al uit 1912, hun Marlborough uit 1877, die worden nog steeds gemaakt, en wie draagt die nou in Nederland (nou ja, ik dus).

Tja, mijn meningen zijn ook stellig. Tot ze veranderen. Dan worden ze stellig op een andere manier. :slight_smile:

Ik ga een nieuwe bij bestellen. :slight_smile: Ik vind het een goede keuze van je om 'm te houden, die dingen zijn fantastisch. Voor mij wordt het dus een duo SBGX263 en 265.

Daar zit ik anders in de wedstrijd. Of iets uniek is of niet zal me aan de hol roesten, in die zin dat een vork niet minder handig wordt omdat het een massa-product is. Dus als iets bij me past en het goed voor me werkt, dan ben ik daar trouw aan tot ik er op uitgekeken ben. Wat een ander doet interesseert me eigenlijk nooit zo bar veel.

Of die neiging helpt om het rustig te houden in de horlogekist? Ik betwijfel het, want ook ik flpperde me een ongeluk.

Dat had ik niet verwacht voor iemand die van geuren houdt, en waarschijnlijk van complexere geuren. Dat wil zeggen, die Whopper en die omelet vind ik nog steeds fantastisch, maar de paar keer dat ik bijvoorbeeld in Japanse restaurants met een Michelin ster heb gezeten was wel een ervaring.

Ah, een naked bike met voorover zittende houding. Meteen met 1000cc begonnen, ook? De 600 en 650 hebben ook al plenty peper in de reet, dus hou je pols in de gaten. :slight_smile: :+1:

Ik ben er uit dat als ik weer een motor koop het een Kawa W800 wordt voor mooi weer.

Bedenk dat 48pk op 220kg nog altijd 0,22 pk per kilo is. Een vrij recente Audi RS6 doet 0,27pk per kilo. :slight_smile:

2 likes

Hee, ben jij nou aan het zeggen dat het allemaal om het bezit van je grail gaat? Hoe kan het dan tegelijkertijd om de reis gaan? :wink:

1 like

Ik ben er inderdaad inmiddels zelf ook achter dat het geen uit de losse pols bewegingen moeten zijn, en dat hij dusdanig is afgesteld dat de gasrespons instant is. :sweat_smile:

1 like

Aan de brommer zal het niet liggen, je hebt een top apparaat uitgekozen wat mij betreft.
Wat voor aanpassingen heb je tot nu toe gedaan?
Fotos altijd welkom.
Heel veel plezier met je nieuwe hobby.

2 likes

Snap ik, het is logisch om stevig in je mening te staan, ook als die verandert. Dat maakt het juist interessant.

Ja, zonde eigenlijk, het is echt een prachtig horloge om weg te doen. De 265 is ook een topkeuze en een mooie aanvulling op de 263. Dat wordt zeker een mooi duo!

Ik wacht nog even tot de koude winterdagen om een SBGX261 te scoren. De Baltic MR01 heb ik verkocht; alleen wel wat spijt van de uitstraling, maar het uurwerk? Geen seconde spijt. Net als mijn Speedtimer verkocht leuk mooi ding, maar hij had voor mij geen ziel.
Vandaag heb ik de Tissot PRX verkocht. Hij was gewoon te lomp en blokkerig aan mijn pols, te groot voor mij.

Voor mij gaat het bij dure parfums en horloges om kwaliteit en beleving waar ik echt waarde aan hecht. Maar wat ik eet of waar ik ga eten maakt me niet per se gelukkiger of minder gelukkig. Of ik nu een broodje bij de bakker haal of wagyu eet, ik ben optimistisch en tevreden met wat ik heb. Zo koop ik liever een goede zonnebril van 400 euro waar ik jaren plezier van heb dan een dure avond uit waar ik na een paar uur alweer klaar mee ben.

Mijn broer kijkt daar heel anders naar. Hij snapt niet dat ik horloges draag van 2K, 4K of 8K – hij vindt dat zonde van het geld, al zegt hij het niet vaak hardop. Tegelijkertijd gaat hij zelf wél zonder moeite naar luxe restaurants waar ze wagyu serveren en tikt daar rustig 500 tot 600 euro af.

Laatst kocht hij zelfs een La Marzocco koffiemachine van 15.000 euro. Toen dacht ik echt: jij spoort niet. Maar goed, ieder z’n prioriteiten.

Maar goed, eerst mijn nieuwe baan maar zekerstellen. Ik ben geen rijke man, gewoon een gemiddelde kerel die hard werkt en af en toe het geluk heeft om iets bijzonders te kunnen kopen. Dat waardeer ik dan extra, juist omdat het niet vanzelfsprekend is. :face_with_peeking_eye:

1 like

Je bedoeld die nieuwe Gene Kranz?
Daar zit ik ook echt op te wacht! Het leuke van deze hobby is dat je net zo veel plezier kan hebben van een Seiko 5 als met een luxe horloge.

1 like

+1

Ik heb in ieder geval al een demon eye geplaatst. Ik dacht dat het een angel eye was, maar dat bleek niet zo te zijn.

Zo was de koplamp eerst:
images (1)
Toen aan de slag gegaan:

Nu is ie zo:

Verder ligt hij nu helemaal uit elkaar. Althans alle kappen, de tank en het spatbord zijn eraf.

Ik ga alles eens flink diep reinigen en de motor voorzien van nieuwe vloeistoffen en de radiator doorspoelen. Verder ga ik een Telefoonoplader, gear indicator en 5inch Apple carplay monitor plaatsen.

Dan ga ik de kabelboom logischer inbinden en netjes wegwerken, de tank, kappen en het spatbord wrappen en dan weer alles terugplaatsen.

2 likes