Ook ik sluit mij hier bij aan…prima voorstel van @GhentWatch
ik voel ook wel wat voor het alleen door de off Topic mods kunnen aanmaken van topics aldaar.
Dan zet je gewoon de ‘logische’ offtopics klaar (auto, sigaren, bier, sneakers etc.) en dan kan daar op verzoek een extra topic aan worden toegevoegd, zo voorkom je een oerwoud van onzin off topics die je dagelijks moet checken op of men zich aan regels en richtlijnen houdt.
Dan hou je de belangrijke topics in leven en ben je af van al die onzinnige ‘wat vinden we van Albert Verlinde’ achtige topics.
daar kun je inderdaad prima een progressief/cumulatief sanctiebeleid voor schrijven
ja, zou ook makkelijk op te lossen moeten zijn, deze
ook juist. Maar is het ‘minder toegankelijk’ om topics over de actualiteit aan te maken bv.
Als je 3 man Off topic mod maakt en de niet gewenste off-topics gewoon verwijdert met een standaard PM bij met een korte reden ben je er ook klaar mee.
Niet akkoord? PM, ga je openbaar met de voetjes stampen, weekje ban. Opgelost.
ja dat klopt, dan zijn die topics binnen 2 minuten weer offline, mits de offtopic mods van die 24/7 HF junkies zijn
Moet niet te moeilijk zijn er te vinden, wie zit er nu dan ook om 14;26 op een werkdag op HF
alleen de echte die hards
Ok ik doe ook mee
Ik ben fan!
Count me in
Hoi!
[quote=“GhentWatch, post:37, topic:81969”]
Stel enkele duidelijke regels zoals op vele andere grote fora; Geen praat over illegale zaken, geen discussie over politiek of religie, off-topic dient niet als commentaar op moderatie-acties e.d.[/quote]
Die regels bestaan al op HF. Blijkbaar hadden wat leden moeite om zich daar aan te houden.
Boeiend voorstel. Ik zie de afgelopen dagen toch een sterke roep om publieke uitleg over de ban van Jaap.
De levenslange bannen die ik tot nu toe hier gezien heb waren bij mensen die over langere periodes vaker in de fout gingen. Ik zie weinig nieuws in het voorstel.
Verder bestaat ook hier de mogelijkheid voor geband leden om na enige tijd te vragen weer toegelaten te worden. Staat volgens mij ergens expliciet in de regeltjes.
En daarna kunnen we ons weer lekker focussen op horloges in plaats van al deze bijzaken waarmee iedereen hier de laatste tijd zijn portie ‘drama van de dag’ scoort.
De evenaar loopt nu eenmaal niet door iedereen zijn kont.
Hoe denkt de eigenaar eigenlijk over dit alles. Ik neem toch aan dat hij als eindveranwoordelijke de beslissingen neemt. Hoeveel ruimte is er?
Overigens zie ik ook hier weer veel opmerkingen van leden over wat de moderatoren anders moeten gaan doen. Maar wat gaan de leden zelf doen?
Op zicht een goede vaag. Echter, ik mag toch aannemen dat als een moderator hier een openbare discussie over begint dat dit met instemming van de eigenar is en hij dus bereid is te bewegen.
Ik zie vooral een outrage om het feit dat een levenslange ban zwaar overdreven is en met een bazooka op een mug schieten is.
Niemand behoeft extra uitleg over een ban dan het lid zelf. Imho
Er staat nergens dat de ban levenslang is volgens mij, de datum is een default datum vermoed ik. Ik lees het als een ban voor onbepaalde tijd.
De levenslange bannen die ik tot nu toe hier gezien heb waren bij mensen die over langere periodes vaker in de fout gingen. Ik zie weinig nieuws in het voorstel.
Overigens ik wel, ik stel een systematisch systeem voor.
Dagje ban voor kleine procedurele foutjes.
Weekje ban voor flagrante overtredingen
Maandje voor 3x een week ban automatisch of rechtstreeks door een flagrant toxisch gedrag waarvoor een week ban niet volstaat.
Levenslange ban na 3x een maand ban stande Pede of
door een flagrant toxisch gedrag waarvoor een week ban niet volstaat.
Dat is dan ook verboden volgens het EVRM maar goed. Een beetje rechtszekerheid doet een heleboel problemen wegwerken en gaat de transparantie alleen maar verbeteren.
Vervelend voor Louis dat zijn topic zo gekaapt wordt
Ik heb me even op de vlakte gehouden en was daarnaast twee dagen in Genève (bij Frederique Constant, Alpina en Ateliers de Monaco - één bedrijf natuurlijk - was erg leuk), maar wil nu toch graag reageren op enkele dingen.
Om te beginnen is het off-topic gedeelte dicht en dat blijft ook zo. Ik zie goede en goed onderbouwde verhalen waarom het weer open zou moeten, maar helaas zijn er een hoop leden die niet kunnen omgaan met off-topic. En omdat het forum een horlogeforum is en wij (de moderatoren) het constante gezeur in het off-topic zat waren is het gesloten. Dus: bedank je medeleden die zich niet normaal kunnen gedragen voor het sluiten daarvan. Of jezelf.
Dan superc: ik lees over zijn schorsing allemaal mooie verhalen. Eerst van hem zelf (onder nog een pseudoniem), waaruit blijkt dat hij mijn uitleg niet heeft gelezen - hoewel zijn ban pas enige tijd in ging na het versturen van de uitleg - en/of zelf is vergeten hoe het is gegaan en wat hij heeft gedaan. Daarnaast lees ik verhalen van allemaal mensen die menen te weten waarom hij is geschorst, maar dat blijkbaar toch niet echt weten.
We zijn bij zijn schorsing echt niet gevallen over 1 of 2 dingetjes en Ingedepinge was niet eens de laatste druppel. Hij heeft het echt allemaal en volledig aan zichzelf te danken en iedereen die het daar niet mee eens is weet blijkbaar niet van de hoed en de rand óf heeft niet de mores die we hier van leden verwachten. Ik wil hierbij gelijk opmerken dat mensen die een soort van “zie mij eens solidair zijn met superc” zuig-topic openen beter gelijk kunnen vertrekken. Het is niet grappig en je bereikt precies het tegenovergestelde van wat je denkt te bereiken. Of niet.
Ik denk dat het het verstandigst is dat we allemaal gewoon weer normaal gaan (of blijven) doen en het accepteren dat het off-topic er niet meer is. Kan je dat niet, dan is Jur zijn idee dat je naar een ander forum gaat wat mij betreft een goed idee. Ga dan bijvoorbeeld voor je sneaker-discussie naar sneakerforum.nl en als die wel een off-topic hebben kun je daar misschien over horloges beginnen?
Als er nog vragen zijn beantwoord ik ze graag in Louis zijn topic (sorry nogmaals Louis), alleen ga ik niet in op vragen over of het off-topic weer open mag (of iets van die strekking) en ook niet over de diepere redenen van het schorsen van superc, want dat is tussen hem en het forum.