Ik heb toch diverse malen gezien dat moderatoren aangesproken werden op het gebrek aan (publieke) uitleg. Door het zelf ‘zwaar overdreven’ te noemen stel je het zelf hier ook weer indirect ter discussie.
Zoals ik al schreef was vorige week niet de eerste aanvaring van Jaap met de moderatoren.
Nou ja ik zou zeggen sluit dit topic maar meteen, want het besluit ligt er en het is dus niet zinvol dit topic verder open te houden…het kan alleen maar uitmonden in geneuzel over&weer.
Het is niet anders…onwards&upwards (en verder dus maar over horloges…)
Je probeert het alleen in extra regeltjes te vangen. Die ook weer voor interpretatie/discussie vatbaar zijn. Wat is flagrant toxisch gedrag? Punt blijft dat je ook nu hier pas een lange(re) ban krijgt na meerdere keren overtreden van de regels.
Ik zie toch echt niet wat er zo on-topic is aan dit topic? Ik zie alleen een onnodige en erg onnozele vraag met hoog zuig-gehalte…volledig off-topic dus. Volgens mij zie ik niets over het hoofd…
(tsjonge…wat een kinderachtig gedoe toch iedere keer weer met die nieuwe ‘grappige’, quasi-on-topic topics…ja heel gek dat de mods hun besluit zoals hierboven omschreven door henrik hebben genomen)
Ik zag in de vraag van @Jur ruimte om serieus na te denken hoe de impasse hier doorbroken kan worden.
Door nu gelijk al voorwaarden vooraf te stellen (off-topic blijft dicht) is dat wat mij betreft zinloos. Een serieus gesprek heb je alleen zonder voorwaarden vooraf.
Ik begrijp je punt niet goed denk ik? Een serieus gesprek over het heropenen van off-topic, want dat is gewoon echt geen optie? Het off-topic gedeelte is te verziekt en jij en ook @anon50762135EV weten denk ik heel goed wie je daarvoor moet bedanken.
Ik ben medebeheerder en mod van een forum dat op zijn hoogtepunt ruim 15 miljoen views had per jaar en een iets lastiger populatie dan hier. De kunst zit in het niet reageren of subtiel sturen. De andere forummers corrigeren de poster in 99% van de gevallen zelf wel. Ik heb nog nooit een ban aan een ervaren forummer gegeven die langer was dan een maand. De lifetime-blocks waren zonder uitzondering voor provocateurs en spammers die niet langer dan een paar dagen lid waren.
Ervaren forummers kunnen zich dus meer permitteren dan nieuwelingen, daar is niks mis mee. Een kleine terechtwijzing is voor hen vrijwel altijd voldoende. Free Super C derhalve.
Gooi off topic weer open. Ik heb hier ooit één zware ontsporing gezien en die is volgens mij ironisch genoeg niet bestraft (gebeurde diep in de nacht).
Wees streng voor nieuwelingen.
Vertrouw op het zelfreinigend vermogen van het forum. Laat dingen lekker gaan zolang het niet tot strafbare gedragingen leidt.
Wees als mod zo onzichtbaar mogelijk en heb een beetje humor en zelfrelativatie. Op"mijn" forum vind ik degene met het meest aantal posts (ruim 25000) echt een enorme lul en ik ben het ook nooit met hem eens. Ook zijn manier van discussiëren is totaal de mijne niet. Ik heb hem echter nog nooit één dag geband. Dat is volgens mij een kenmerk dat het goed gaat. Ik hoop dat dat hier ook kan.
Jawel, dat het mijn topic is, ik een vraag heb gesteld en dat de mods het nog niet gesloten hebben,. Sterker nog, ze deden gezellig mee, waar zie je dat nog?
Nu denk ik wel dat als jij blijft doorgaan met piepen er wel eens een onaardige reactie van iemand kan komen (van mij bijvoorbeeld omdat het mijn topic is) en dat de mods dan wel vinden dat het topic gesloten moet worden omdat die reactie beledigend en/of grof is. Dat zou best jammer zijn want dan heb ik geen antwoord op mijn vraag (zie openings-post!).
Dus hup, snel weer aan je Duitse woordjes Daffie en vergeet je topo van Drenthe niet!
We kennen zeker de oorzaken (één er van is het veel te laat ingrijpen op de politieke discussies, waardoor menigeen zich lange tijd een ongepaste onbeleefde vrijheid heeft kunnen permitteren én hier aan gewend is geraakt…) en we doen slechts suggesties om die oorzaken de nek om te draaien zonder het hele Off Topic gedeelte te hoeven missen:
Stevige moderatie, eventueel door extra aangestelde moderator(s)
Beperken van het aantal topics
Punt 2 gaat echt wel wat voorkomen denk ik, want een topic over sneakers zie ik echt niet zo snel omslaan in allerlei politieke discussies. Bovendien heb je dan slechts een paar topics om ‘in de gaten te houden’ in plaats van een wirwar van vage topics.
Ik deed dan ook het voorstel om dit topic te sluiten specifiek vanwege het eind-verhaal van henrik, omdat hij aangeeft dat er geen rek meer zit en naar mijn mening verder discussieren dan onnodig en compleet zinloos is. Vandaar mijn voorstel.
Verder blijf ik erbij…dit lijkt mij heel sterk een off-topic topic, het draagt niets waardevols bij, en kan alleen nog maar verzanden in off-topic geneuzel over&weer…
Deze wisseling tussen jou en mij…case-in-point
Ps je hoeft niet zo extreem persoonlijk te worden…‘sjaak’ (jij bent overigens wel weer zo typisch iemand die in alle andere topics zeer extreem uit de bocht komt, dus het verbaast mij helemaal niets)
Je begrijpt mij heel goed. Twee uur geleden vraagt @Jur om advies en nu ga jij sturen op wat dat advies dan al dan niet mag zijn. Daar ga ik dus niet in mee. Ik bepaal zelf wat ik adviseer. Daar kan je mee doen wat je wil uiteraard. Daarvoor is het advies. Maar als je voorwaarden vooraf gaat stellen dan ga je maar jezelf adviseren. Dan weet je namelijk zelf al wat je wil en heb je mij niet nodig.
Verder eens met @anon50762135EV dat off-topic vooral zo ziek kon worden door gebrek aan moderatie.
Ik vind dat jij wel extreem snel het woord extreem gebruikt, zeer extreem ook. Mooi voorbeeld hoe eenieder bepaald taalgebruik anders voelt/vindt/beleeft. Zender-ontvanger enzo… (Ojee, werd ik pardoes een beetje serieus