Onverwacht dure reparatie Maurice Lacroix

Ik zie hier niet direct in wat dit met de topic heeft te maken.

Horloge is uit 2010. Geen eerdere service uitgevoerd.

1 like

Ik zie ook niet in wat al dit gediscussieer in dit topic moet. Ik dacht dat ik koning off-topic was, maar jullie hebben hem gewonnen met 50 reacties nodeloze onzin en elkaar af proberen te troeven :smile:

Gefeliciteerd, hier hebben jullie een kat in bakpapier als bedankje.

funny-cat-pets-kitten-covered-paper-fun-humor-staring-pics-images-photos-pic-pictures-600x

21 likes

Je hebt volledig gelijk.
Ik ga in de zon zitten met een lekker kopje koffie.
Doei.

4 likes

Als de wijzerplaat verankerd wordt door het urenrad dan ben je te laat en zijn de poten al afgebroken.
De enige verbinding van de wijzerplaat met het uurwerk zijn de wijzerplaatpoten!
Voor zover ik weet is dat alleen anders bij een Seiko 7a28 waar die vast zit met 2 schroeven of een vintage Breitling Unitime waar de wijzerplaat vastzit met een centrumschroef rond het urenrad.

Lieve mensen. Ik lees met plezier deze topic, vooral de laatste aantal berichten waarin waardevolle deskunidge content (dank @vinwat) bijzit. Zullen wij met zn allen On-topic blijven. Wij zijn immers hier om @Schoen vooruit te helpen. Dank.

1 like

Juist antwoord.
Ik zou @Schoen adviseren om netjes contact op te nemen met de fabrikant en het verhaal vertellen.
Dan is het aan hun om te beoordelen om hier wel of niet iets aan te doen.
Als ik dan de manager zou zijn van die fabrikant, dan zou ik hem uit coulance gratis helpen, of in ieder geval zorgen dat de reparatie tegen lage kosten zou gebeuren.
Immers dat is de beste reclame die een fabrikant kan krijgen.
Nu is de persoon ontevreden en zal mogelijk nooit meer een dergelijk horloge kopen en al zijn kennissen aanraden om dat ook te doen.
Het is natuurlijk altijd te proberen.

En toen werd je wakker en stond plots weer met 2 benen in de werkelijkheid…?

Daar wil ik wel op antwoorden.
Ik heb in mijn werkzame leven als werktuigbouwkundige veel mechanische processen onderhanden gehad als trooble shooter en mankementen opgelost t.b.v. diverse proces installaties en speciaal machines.
Daarbij ben ik ook horlogemaker geworden om mijzelf te verdiepen in de fijn mechanica, resp. de logica van het horloge mechanisme en uiteraard ook om reparaties uit te voeren.
De stelligheid komt dus voort uit de logica en en niet uit een losse vaststelling
,

Stelletje doorgedraaide horlogemakers (beetje wel). Ga ff ergens anders bakkeleien. Ander stuur ik een Chinese huurmoordenaar op jullie af, vermomd als collega. Mafketels :joy:

8 likes

Een kat in bakpapier? :joy:

2 likes

Hij is dus niet de enige met dit problem. @Reserve2 Exact hetzelfde model, exact hetzelfde probleem:

Klopt ik heb dit model ook al meerdere keren voorbij zien komen voor een nieuwe wijzerplaat.
En dan het uurwerk wat erin zit, goedkoop ISA uurwerk van een paar tientjes, je verwacht beter van ML.

Goedkoper dan repareren.

Als ik dit zo lees, kan ik Maurice Lacroix beter maar links laten liggen?

Ik weet wel dat geen enkel horlogemerk vies is van winst maken, maar dit klinkt niet best.

Dit model zou ik links laten liggen maar normaal gebruiken ze wel kwaliteits uurwerken.
Maar ML maakt toch best fraaie dingen kijk maar eens naar die masterpiece collectie.

Hier een foto van de binnenkant, kwaliteit om te huilen
Chronograaf bediening door de kunstof uurwerkring, die uiteraard nog wel eens willen afbreken.

1 like

Had ik nou begrepen dat die voor ruim 1k over de toonbank gaan?
Dan schrik ik hier toch heel erg van!

@Schoen Als ik dit zo zie, zou ik je vriend adviseren om die paar honderd eypo niet in reparatie van de ML te steken, maar een horloge van betere kwaliteit te kopen. Keuze zat.

Heb ik gedaan. Thanks voor alle adviezen! Thanks @Floris155! Het is niet leuk om te horen, maar ik heb het subtiel gebracht. Hij is inmiddels druk aan het zoeken naar een Seamaster ceramic en nog iets anders heel moois! De ML wordt niet meer gerepareerd.

2 likes

Jammer voor die vriend dat het op deze manier moet gaan, maar in dit geval wel een verstandige keuze denk ik :confused:

1 like