Ik zeg niet dat het geen begeerlijk horloge is. Vroeger was alles alleen beter
Zie hier mijn ex. De Marine Master 300 SBDX001 voor het Prospex tijdperk. De laatste der Mohicanen. Zo maakt Seiko ze niet meer, althans voor de purist…
Ik zeg niet dat het geen begeerlijk horloge is. Vroeger was alles alleen beter
Zie hier mijn ex. De Marine Master 300 SBDX001 voor het Prospex tijdperk. De laatste der Mohicanen. Zo maakt Seiko ze niet meer, althans voor de purist…
Een pracht klok man,sterker nog ik heb eerst nog zelfs je review over de seiko divers gelezen voor ik tot aankoop over ging,verder sluit je perfect aan op het over smaak zul je altijd moeten blijven twisten😉
Noorwegen??
Nope IJsland
Zeker een aanrader. Twee keer geweest. In zowel de winter als in de zomer.
Ik heb eens naar het ding zitten kijken…
De PS of X op de dial werkt in mijn ogen veel beter dan het obligate marinemaster professional. Je krijgt een mooie vorm tekst van drie regels, voor mij is het een verbetering.
Ik ook niet, behalve op de Sumo. Ik vind de sumo met het oorspronkelijke cursief gewoon leuk. Maar goed, het logo an sich… Ik kan er mee, maar ook zonder leven.
Die had dat SuperQuartz logo, dus in zekere zin zou je kunnen zeggen dat ze terug gegaan zijn naar de bron.
@RLC, jij hebt je niet echt verdiept in Seiko als je roept dat modern Seiko van het padje af is. De tekst MarineMaster heeft zo’n 25 jaar niet op dat horloge gestaan. Ook staat Seiko bekend om de lullige en koddige logo’s op hun platen. De SuperQuartz van @SuperDuiker is een voorbeeld, maar het meest iconische lullige logo wat ze natuurlijk hadden was deze:
Maar denk ook aan dit soort dingen:
Je zou dus kunnen stellen dat Seiko met het ProSpex logo heel erg terug keert naar de bron uit de jaren zestig en zeventig.
Seiko kent een zekere koddigheid. Dat moet je kunnen waarderen. Ik wel, in ieder geval. Wat ik jou aanraad is dat je het merk gewoon links laat liggen, want je lijkt je nogal te ergeren.
Tot slot: Als ik dan naar die Emperor Tuna van @JJlind kijk, sorry voor wat ik nu ga zeggen, dan bespeur ik veel en veel te veel tekst met de doodzonde van de datum op vier. Rolex-hoeveelheden tekst, met Sinn datum-plaatsing in een Seiko Tuna vind ik zelf erg jammer. Dat horloge zou een stuk beter worden van
PS
Professional
1000m
Wat betreft het saffier op de nieuwe horloges:
Er zijn kampen die zeggen dat ofschoon Hardlex krast, het toch het betere glas is omdat het elastischer is, en dus bij inkomende stoten van harde objecten minder snel zou verbrijzelen dan saffier. Maar aangezien ik niet op 300m diepte aan oliepijpleidingen aan het lassen ben is dat voordeel uiterst esotherisch.
De nieuwe coating en het nieuwe glas wat ze gekozen hebben op de Tuna zijn wat mij betreft, als horloge-verzamelaar, dan ook welkome upgrades.
Kiek 'm goan dan:
Ik zeg jawel!
Fixed that for you.
God zij dank niet zeg. Wat proberen ze te doen? Oorlog en vrede op die dial afdrukken? Het Gutenberg project sponsoren?
Te veel tekst. Onrustig, druk en uit balans. Sorry.
Als je graag x op de dial wilt moet je deze tuna kopen solar zéér goede prijs kwaliteit verhouding.
Geweldig wist nooit het dat betekende dat logo. Bedankt voor de uitleg.
Hij loopt ook 8 jaar op een batterij Super inderdaad
Die periode werd juist gekenmerkt Door een enorme variëteit aan series horloges. Dat is dus heel anders dan alles in de twee obligate presage of prospex vakjes willen duwen.
Ik bedoelde meer qua lullige logo’s maar op zich vind ik dat er productlijnen genoeg zijn.
Je hebt op dit moment Seiko 5, Presage, Prospex, Lukia, Astron en Premier lijnen. Dan heeft Grand Seiko de Heritage, Elegance en Sport lijnen. Dan heb je alle gewone Seiko quartz horloges nog, zowel voor dames als heren die gewoon niet specifiek een merk hebben.
In mijn ogen zijn dat plenty verschillende soorten producten. Dat jij alleen naar Presage of Prospex kijkt zegt meer over de focus van verzamelaars dan over het assortiment van Seiko.
Zonder marinemaster en zonder X, want oudje uit ‘85. Wel suwa logo (JDM model).
Ik vind de nieuwe een verbetering tov de vorige generatie, die had lelijke wijzers en een rare verdieping id wijzerplaat. X erop is prima.
De nieuwe toplijn Seiko duikers zitten in de LX serie.
Maar de modellen zonder de X worden nu wel meer waard… toch???
Maar wanneer je dan “moet” kiezen, ga je dan voor zonder-X tegen +/- 25% meerprijs van een echte nieuwe?
Heb ik voor je… de JDM limited wel te verstaan.
Ik heb liever geen x op de dial bij de duurdere saturation modellen,
Daarom koop ik ook niks nieuws meer.
Bij de goedkopere modellen maakt het mij niets uit.
Stiekem vind ik deze het mooist.
Whoeaaaaaaa!!!
Iedereen praat over een X…
Maar het is PS. ProSpex. Professional Specifications. Zoals eerder genoemd hierboven, de hoge klasse duikers zitten nu in de LX serie.
De nieuwe Tuna is wat verfrist en wordt gewoon toegevoegd aan de Prospex lijn, wat nog steeds meer dan afdoende is als duikhorloge, net zoals een SKX, Turtle en Sumo dat zijn.
Ik vind ze zeer geslaagd, denk dat ik mijzelf de 300m Tuna wel zie aanschaffen.
Eenieder mag zijn mening hebben, maar om nu direct Seiko af te branden omdat er een logo’tje op de dial bij komt… Tja…
Ik denk dat lelijk een persoonlijk iets is, voor mij is de set wijzers van de SBBN031 en aanverwanten vooral heel erg functioneel (is wat anders dan mooi).
De stap in de wijzerplaat was me het eerste jaar niet eens opgevallen omdat het materiaal zo vreselijk mat zwart is dat het alleen met echt goed fel direct licht zichtbaar is.
Gelukkig is er voor ieder zo z’n voorkeur en beschikbaarheid.
(upload afbeelding lijkt niet te werken, maar goed, zie afbeelding JJlind hieronder voor hetzelfde horloge maar dan zonder krassen)