2026… het jaar dat ik 40 kaarsjes mag uitblazen!
Gelukkig nog even tot juli — dus genoeg tijd om iets moois te vinden om dat te vieren
Ik ben gek op (Grand) Seiko, maar het lijkt mij fantastisch om ook eens een Omega aan de collectie toe te voegen. Het liefst een mooi automatisch horloge uit 1986.
Geen Rolex, graag iets anders bijzonders.
Wie heeft een goed idee of een mooi vintage horloge uit 1986 te koop?
Allereerst een mooie gelegenheid om een speciaal horloge toe te voegen aan je collectie
Maar… zoals velen hier zullen beamen… wanneer je specifiek op zoek gaat naar een horloge uit dat jaar, betekent dit in de praktijk dat dat getalletje hoogstwaarschijnlijk de overhand gaat voeren in de zoektocht, en de kwaliteit (lees: staat, conditie) van het horloge op de tweede plek komt. Terwijl juist dát bij een horloge van 40 jaar oud het een bijzonder exemplaar maakt.
Zint eer ge begint…
Afijn: OT:
Een Constellation uit die tijd is prachtig, er zijn talloze iteraties van de stalen of zelfs 18k versie; voor wanneer je een gekleed horloge zoekt.
Wil je wat sportiever dan zijn er van de Speedmaster ook veel variaties uit de periode.
Kun je iets specifieker zijn in welke richting je zoekt qua stijl?
Alvast succes met de zoektocht!
Alvast gefeliciteerd! En een leuk voornemen om iets uit je eigen bouwjaar te zoeken. Ik heb mij ook wel eens zoiets voorgenomen, maar heb heb uiteindelijk over een andere boeg gegooid. Ik ben trouwens ook een 86-er. Ik heb 4 jaar geleden besloten om een horloge te laten maken, zie dit topic :
Wellicht is dit een idee om zo echt te krijgen wat je mooi vind.
Omega is ook echt prachtig. Zelf zit ik nu regelmatig te kijken naar een Constellation.
Nu we het over Omega hebben, die 7a38 op de foto heeft een beetje Speedmaster vibes. Is een echte Omega Speedmaster niks voor je?
Deze Speedymoon gaat alleen niet weg En is ook niet automatisch btw.
Wat TS mss niet door heeft is dat serienummers bij sommige merken vrij moeilijk aan een exact jaar te matchen zijn. Behalve bij Rolex dan. Dus mss toch overwegen
Ik snap sowieso niet helemaal dat in deze zoektocht het productiejaar blijkbaar belangrijker is dan het horloge zelf