Dat kan met fashion watches ook wel hoor.
Die gaan toch veel minder lang mee?
Hoelang wil je dat ze meegaan dan? Heb hier een Guess in de kast liggen die al 10 jaar zonder problemen loopt.
Uiteindelijk gewoon lekker doen wat je zelf wilt joh. Hoelang wil je met een horloge lopen? Als dat een jaar of 5 is kan dat best met een fashion watch.
Staal combineert inderdaad makkelijk. Maar wat vind je van een “military”-look?
En ik weet dat je hebt gezegd dat je geen Rolex-homage /-kopie wilt, maar je mist iets heel moois met super specificaties voor iets meer dan je budget;
Ikzelf vind de Citizen van hierboven erg mooi, maar jammer van het mineraalglas. Ik heb binnen de kortste keren krassen op mijn glas.
De genoemde Orient Ray II is zeeeer mooi, maar hetzelfde glas (wellicht iemand zoeken die saffier voor je kan plaatsen? Ik weet dat het voor de Orient mogelijk is) en je hebt kans dat de band gaat rammelen na verloop van tijd.
Eh, wat je daarmee bedoelt is dat een Rolex Submariner
eigenlijk op de allereerste Blancpain Fifty Fathoms lijkt?
Duikhorloges hebben nu eenmaal een unidirectionele roterende bezel om de duiktijd bij te houden. Althans, sinds 1953 is dat zo. Voor die tijd had je natuurlijk ook zaken als Panerai die als een duikhorloge gezien werden:
Dat specifiek Rolex heel erg bekend is als beeldmerk betekent niet dat ze die bezels of duikhorloges uitgevonden hebben.
Bovendien heeft een Submariner een aantal zeer distincte kenmerken. Zo is daar de enorme lap tekst op de wijzerplaat met het woord superlatief, als er sprake is van een datum, de datumloep en tenslotte de Mercedes-wijzer.
Als er mensen zijn die die Mako, Ray, Citizen Eco-Drive, Victorinox of een Seiko SKX verwarren met een Rolex omdat er toevallig een Bezel op zit, dan hoor je eigenlijk aan de mening van die mensen geen waarde te hechten.
Ik begrijp de negativiteit over mode-horloges wel.
Er is voor elk horloge een markt maar dit is nu eenmaal het horlogeforum en daar vind je een ander soort liefhebbers.
En dat zijn doorgaans geen Viva lezende modepoppetjes die gevoeliger zijn voor het merk dan voor het horloge zelf.
Met respect voor Viva lezende modepoppetjes en dragers van deze horloges
Ieder zijn keuze maar ik vind het geen interessante horloges maar in verhouding prijzige modeklokjes met de tijd erop.
In dat opzicht is negativiteit een tip. En er worden leuke alternatieven genoemd.
Een vraagje wat zoek je eigenlijk?
- intern automaat of quartz of een kinetic/solar of maakt niet uit
- gebruik: een klasse (sarb033), vintage (orient bambino, tissot visodate, …), militair (Victorinox super mooi en degelijk!, hamilton field, seiko field), duiker uurwerk (seiko skx007, Orient mako, …) aviator (hamilton field aviator, night hawk, …) niet allemaal in je prijs klasse maar als je weet wat je mooi vindt kunnen ze beter helpen.
- prijs en die is duidelijk
- functionaliteit: wat moet het kunnen.
- specifieke dingen die je graag hebt: bv automaat kunnen zien of metalen band of …
veel plezier met het zoeken en doe het rustig aan.
Waarom zoomt die puist van de Steinhart uit ipv in?
Eerste tip: koop wat je mooi vindt.
Tweede tip: Neem je tijd om een keuze te maken.
Een merk als Hugo Bos wordt hier op het forum openlijk gehaat omdat de prijs/kwaliteit verhouding krom is.
Wel zijn het vaak leuke horloges voor het oog, dus als dit je belangrijkste criterium is, waarom niet?
Als je een Oris wil, moet je nog even doorsparen maar het zijn wel heerlijke horloges!
Sommige Hamilton modellen beginnen bij jouw eindbudget (khaki field) dus hier kan je zeker naar kijken (of wachten tot hier of een ander kanaal een goede tweedehands voorbijkomt).
Edit: Over je vraag welke horloges lang meegaan: in principe kan je alles eindeloos blijven oplappen. Bij goedkopere horloges is dit niet altijd meer de moeite dus vandaar dat ze dan maar worden weggegooid.
Een simpel quartzhorloge kan ook heel lang meegaan als je gewoon tijdig de batterij vervangt.
Heb je enig idee hoeveel Seiko’s er zijn? Volgens mij niet, want deze opmerking is een beetje vreemd. Niet alle Seiko’s lijken op Rolex. Sterker nog. Kan er maar weinig bedenken die er echt op lijken.
Hey, bedankt voor alle reacties!
Ik heb vandaag is goed gekeken en vond de Orient die Fate_Amenable_To_Change had gestuurd het mooist (in het zwart).
Toch vind ik de Hugo Boss, die ik als eerste zei toch veel mooier.
Wat voor nadelen zou ik hebben als ik toch de Hugo Boss kies ipv de Orient?
Dan moet je dat lekker doen toch?
Veel plezier ermee
Weet iemand toevallig of je de Orient USA in NL kan bestellen?
Dat snap ik wel. Voor ik hier op t forum kwam dacht ik bijna t zelfde.
Nooit een seiko, dat is voor mensen die 25 jaar op t zelfde kantoor werken, die krijgen een seiko. Met inscriptie ook nog.
Nu weet ik beter en zal er misschien toch wel ooit een komen.
Daan moet lekker die Boss kopen. hij vind m mooi, slecht zal hij ook niet zijn. en als hij er ooit van af wil omdat hij wel een
hamilton of iets dergelijks wil zal hij m best redelijk kunnen verkopen, niet via dit forum maar wil via zn vrienden .
Nadelen zijn er niet echt te noemen, het enige nadeel dat je waarschijnlijk hebt als je toch voor de Orient gaat is dat je achteraf spijt krijgt dat je niet gekozen hebt wat je zelf mooier vindt.
Dus, doen die Hugo!
Boss of Guess enzv. zijn mi meer wannabe dan duikers die er allemaal een beetje het zelfde uitzien. Als je Boss kleding draagt, alleen maar omdat het Boss is, is het ook wannabe. Als het dragen van merken je een goed gevoel geeft, gewoon lekker doe. Dan hoor je er ook echt bij.
Aan de andere kant kan een horloge waarvan jij weet dat het kwaliteit is, en dat jij erg mooi vind, en dat zijn tijdloze waarde behoudt, misschien ook een erg goed gevoel geven. Ongeacht wat je mode vrienden er van vinden. Misschien ben je wel een trendsetter en wiillen ze allemaal ook zo’n onbekend horloge.
En ik hoop dat je vrienden je niet anders zien omdat je horloge geen modemerk is. Want dat zijn mi geen echte vrienden.
Dat vind ik zeker geen slechte eigenschap…