Op zoek naar een horloge!

Wat me vrienden denken boeit me niet, maar als ik een horloge uit ga kiezen die superveel op een Rolex lijkt en er Seiko op staat voel ik me wel voorschut. Ik heb wel een aantal Orient gezien die ik wel redelijk vind, maar niet echt mooi genoeg om ´m te halen.

Als je het verschil niet ziet tussen een Seiko en een Rolex, maakt wat je koopt verder ook geen ruk uit. Veel plezier met een mode-merk.

4 likes

Ik zie ook het verschil niet tussen een gucci tas of eentje van Louis Vuitton. En ik zou waarschijnlijk een mooie hema tas kopen.

Koop als leek lekker een Hugo Boss

Goed om je gevoel te volgen hoor maar ik ben gewoon heeul nieuwsgierig: wat in onderstaand horloge doet je precies denken aan Rolex?

Dit horloge lijkt me best n goeie optie voor je…

Edit: plaatje van bol.com

1 like

Ik zeg niet dat ik het verschil niet weet, ik zeg alleen dat het er superveel op lijkt. Je hoeft je niet zo aangevallen te voelen.

En die Facing lijkt erg op 'n rolex, als je er een Submariner Blue Rolex bijhoud zie je de gelijkenissen zo.

@anon33714818EV Ja dat zou ik ook wel willen weten.
@DrWoetR Ja maar het gehele plaatje lijkt er gewoon erg veel op :stuck_out_tongue:

(ik bewerk steeds dit bericht om iets te kunnen sturen want zit over het berichtenlimiet heen).

Precies dit. Los van dat is het aller belangrijkste dat je een horloge koopt waar jij je goed bij voelt.
Als je angst hebt voor het verhaal, en dat maak ik op uit je woorden, ‘je koopt een look-a-like Rolex omdat je het geld niet hebt voor een echte’ moet je het niet doen. Ik ben het hier volledig mee on eens maar het gaat om jou.
Succes met je aankoop van je Boss horloge.

1 like

ben eigenlijk wel benieuwd naar hoeveel forumleden een H B hebben gehad en dan uit ervaring kunnen zeggen wat er allemaal kapot is gegaan aan hun H B.

1 like

Late reactie maar goed; goed kijken, en dan zie je dat de ruimtes tussen de minuten-markings wijder zijn. Dus wel degelijk ingezoomd… :beers:

1 like

Oh ja, aan de zijkant wel. Ligt misschien aan de kijkhoek dan.

Denk niet veel, ieder zijn ding natuurlijk.
Je kan van Hugo Boss zeggen wat je wil maar veel horloges zien er wel prima uit (wat voor veel mensen het belangrijkste is) en veel kan er niet kapot aan een simpele quartz.

4 likes

Out-of-the-standard-box-thinking ; Saffier, ETA2824, 10ATM, Solid endlinks @ € 439,-- mooier gaat het niet worden.

lelijker ook niet denk ik :joy:

10 likes

Grapje?

1 like

Ik zou het denken… De prijs ligt ook niet echt meer in de buurt van het gestelde budget.

Ja, ach… In principe is er niets mis met de Hugo Boss’ specificaties. Hij heeft lume, 100m WR, en ziet er niet gek uit, dus als je 'm mooi vindt gewoon doen die handel. Ik vind 'm ook mooi, trouwens.

Nadelen zoals ik ze zie?

• Grootte
    Het is een zeer fors horloge. Wat ik zie is dat jongeren en starters in de horlogehobby vaak te grote klokken kopen. Er is vaak sprake van voortschrijdend inzicht. Nu ken ik je polsmaat niet, maar meestal is 45mm of meer gewoon te groot. Da’s echter zeer subjectief, en aan je polsomtrek gebonden.

• Mineraal glas
    In het budget is het moeilijk om een standaard leverbaar horloge te vinden wat geen mineraalglas heeft, maar niet onmogelijk. Er zijn vier typen glas op horloges:
    Hesalite / Acryl is zachtst en krast makkelijk, breekt moeilijk en is met de hand te polijsten.
    Mineraal is dan het zachtst, en is wat rottiger, want niet vintage en niet te polijsten
    Seiko Hardlex is iets harder en “beter”, maar kan nog steeds betrast worden
    Saffier is het meest krasvast, maar is minder stootzeker, geeft vaak een blauwe gloed

Je zou dus, en dit model is hier pas zeer laat genoemd, een Seiko SKX007 kunnen laten modden (wijzigen, pimpen) door Rob van Monsterwatches, dan heb je een duiker voor 295 Euro met Saffier. De SKX ziet er zo uit:

Zo’n SKX007 met Single Domed saffier en metalen band kost bij Monsterwatches 295 Euro, maar je moet wel geduld hebben met Rob, soms:
http://www.monsterwatches.nl/product/skx007-j/

• Tweedehandswaarde
    Verwacht niet die Hugo Boss op een horlogeforum makkelijk te flipperen, misschien op marktbplaats, maar ze schrijven aardig af. Als je zeker bent van je zaak is dit geen argument, trouwens.

• De Hugo Boss is duurder dan de Orient, je spaart dus geld. Maar mooier is mooier, dus dit hoeft ook geen argument te zijn. :slight_smile:

Net wat @Marijn en @Temporis zeggen: Gewoon kopen wat je mooi vindt, en nogmaals, die Hugo Boss is absoluut een mooi horloge.

2 likes

Voor 5 tientjes meer had/heb je een glycine combat sub via massdrop.
5 tientjes well spend als ik het zo bekijk.

Ik betaal voor de Hugo Boss 260 he, geen 350.

Hee, ik vraag me af… Heb je al eens in de kist van een eclectische liefhebber kunnen kijken om eens een piloot, een duiker, een dresser en een field horloge gewoon vast te kunnen houden?

Want bij dealers en op internet zie je wel iets van een horloge, maar voelen en zien lopen in je handjes is toch echt een ander ding. Dus als je een liefhebber kent in de buurt met een niet te eenzijdige smaak, doe daar je voordeel mee, daar krijg je wellicht ook ideeen van.

Ik kan me voorstellen dat voor een 18-jarige (waarschijnlijk schoolganger nog?) 300 Euro best iets is om over na te denken, dus hoe meer input hoe beter.

Voor Orient kijken bij www.seriouswatches.com
Zit in EU dus geen invoerkosten.
Of deze en je zit goed :+1:
http://www.seriouswatches.com/orient/orient-faa02001b-aa02001b-5091.html

hoe werkt zo’n massdrop eigenlijk? Vanwaar komen ze? Importkosten?