Stoere klok, 42 mm, chronograaf, tachymeter. Zwitsers, kwaliteit, quartz (ETA = Zwitsers). Saffierglas. Ik heb m al jaren. Nog nooit stuk geweest. Geen mode merk, maar een echt mooi merk.
Iets serieuzer:
Veel goede adviezen gezien hier. Wat ik zo lees: je wil een mooi horloge, maar hebt er verder niet zoveel mee. Klopt? Koop dan gewoon wat je wil hebben. De garantie periode zal het wel uitzitten, voor de rest moet je geluk hebben bij de mode merken.
For what it’s worth:
Ik heb er ook 1 hoor. Zo’n mode horloge. Een Fossil. Gekregen van mijn vrouw, dus niet te flipperen, en verplicht polstijd… (stiekem vind ik hem nog mooi ook (niet verder vertellen op het HF he) ), automaat (miyota/citizen (niet eens heel slecht dus)), binnen een jaar stuk. Gelukkig garantie. Hopelijk blijft het nu langer heel.
Het is een soort grouponachtig idee. Het is niet altijd veel soeps maar soms zitten er leuke acties bij.
Het zit wel in de VS dus alle importkosten plus btw etc á 25% van de prijs moet je er bij opstellen (al kan je geluk hebben).
Ik zie al veel mooie suggesties, ik gooi het even ver een andere boeg. Ik las dat je rolex wel mooi vindt, maar dan niet te veel op rolex lijken zoals Seiko.
Wat vind je van de Orient TT11002B?
Zou me heel goed voor kunnen stellen dat je dit te druk vindt, maar het is een optie
Heel veel succes met het vinden van het perfecte horloge voor jou, ook als dit de hugo boss blijkt te zijn!
Kunnen mensen mij nog uitleggen waarom ik voor bijvoorbeeld de Orient Mako 2 moet gaan ipv de Hugo boss? (En dan niet alleen het kwaliteitsverschil), want zit nog steeds te twijfelen…
@Daan_073
Ze zien er bijna het zelfde uit.
Kijk maar naar de wijzers bijv.
Maar de Mako heeft een draaibare bezel en is 200meter
waterdicht.
Het heeft een mechanisch automatic inhouse uurwerk dat
bekend staat is robuust en betrouwbaar.
Je hoeft nooit een batterijtje te wisselen.
Bovendien krijg je goede garantie.
De Orient fabriek heeft ook een lange geschiedenis.
En de mako is lang populair geweest bij de surf dudes aan de
westcoast usa.
En natuurlijk die extra day pusher maakt hem super cool.
Ikzelf zou geen seconde twijfelen tussen de Boss en de Mako.
Beste Daan,
Er is al verschillende keren gezegd dat het grote verschil juist de kwaliteit is. Blijkbaar vind je dat niet boeiend dus succes met je Boss !!!
Het gaat gewoon juist om de kwaliteit. Dus als je daar niet voor gaat denk ik dat je gewoon voor de Boss moet gaan. Die vind je mooi, en de rest doet er kennelijk niet toe. Dat geeft niet, dat is ieder voor zich.
Ik kan nog legio mooie quartz en mechanische horloges in je prijsklasse voor je aandragen. Stuk voor stuk betere kwaliteit dan een mode-horloge zoals die Boss. Maar als je daar niet gevoelig voor bent dan ga ik daar geen tijd in steken, en ik denk dat ik voor velen kan spreken daarin.
Nog even voor jou interesse misschien. Een duiker moet aan bepaalde eisen voldoen om een duiker te mogen heten zoals onder andere, de draaibare bezel met die getallen, de lume op de 12 op de bezel, goede lumen op de wijzerplaat die goed zichtbaar zijn op x meter diepte (allemaal vastgelegd), de minuten en urenwijzers moeten goed verschillen van vorm etc. etc. Daarom lijken veel duikers op elkaar en dus ook op de Rolex Submariner.
Maar ook die Rolex volgt gewoon de eisen die aan een duiker gesteld worden en is dus verre van originieel. Dat men alle duikers direct spiegelt aan een Rolex Submariner kan je de andere horloges niet aanrekenen, behalve dan degene die een bijna exacte kopie zijn maar dan met andere merknaam erop zoals de Alpha Submariner. Totaal legaal ook nog eens.
Ben vorige maand lid van HF geworden mede omdat ik na al m’n quarts uurwerkjes (Miyota zoals in die Hugo Boss) wel eens een mechanisch horloge wil. Sinds kort ben ik eigenlijk aan het sparen voor een Speedmaster, maar mijn vrouw vind de prijzen hiervoor belachelijk hoog, dus kijk ik nog steeds naar andere mogelijkheden. Met enige verbazing lees ik dan de specificaties van die Oriënt Mako 2, dat is een echt horloge! Als het sparen voor een Speedmaster het niet gaat worden komt deze Orient wel op m’n lijstje te staan.
Dus ik wist het wel als ik moest kiezen tussen bijvoorbeeld die Hugo Boss en die Orient😄. Overigens heeft mijn jongste zoon onlangs een Hugo Boss gekocht en hij is daar nogal trots op, vooral nadat ik hem vertelde dat in mijn Prisma, Festina, en Citizen ook een uurwerkje van Miyota zit. De Citizen Miyota is overigens stuk en niet meer te repareren (heb ik hem niet verteld😄).
Succes met je keuze! (Ik spaar nog even door).
Verstandig. Was een tip die ik twee keer bijna had geschreven aan de TS.
Maar dat heeft alleen zin als je je echt interesseert in horloges.
Vergeet niet je vrouw steeds stukje bij beetje voor te bereiden op de aankoop van je Speedmaster. Vergeet er niet bij te vertellen dat hij hoogstwaarschijnlijk in waarde zal stijgen over de tijd.
Succes met het “masseren” van de gedacht dat je toch die speedmaster koopt . Je gaat er geen spijt van krijgen (zei hij die er geen heeft, maar ook graag één zou willen bezitten, ooit komt ie er)
Dank je wel voor je goede advies, ik spaar door😄 (De prijs van een Speedmaster wordt dan wel verdubbeld omdat mijn vrouw voor hetzelfde bedrag dan ook iets leuks wil😄) Al met al kost een Speedmaster mij dus nog erg veel tijd.
Beste TS.
Koop het Boss horloge. Draag hem met trots en show hem in je omgeving.
Mocht je over een tijdje een echt horloge willen en minder belang hechten aan status helpen we je graag verder!
Ik wil hier toch even een tegengeluid laten horen; men probeert hier de TS een Seiko of Orient aan te praten, en ik ben een beetje bang dat als TS dat doet dat hij daar een spijt van gaat krijgen.
Ik heb wel eens een collega gehad die een Boss horloge had en ik vond de kwaliteit en afwerking ervan absoluut niet slecht. Zelf heb ik deze Lacoste wat natuurlijk ook gewoon een modemerk is, maar je hebt voor 200 Euro een klok met een stevige stalen band, solid endlinks en een prima afwerking.
Laat je nu TS een Seiko SKX kopen dan krijgt hij een scheef zittende chapter ring, een rammelende stalen band en gevouwen blikken endlinks. hij doet het wellicht de komende 30 jaar prima, maar het is maar net wat je onder kwaliteit verstaat.
En of je bij modemerken meer “teveel” betaalt voor het merk dan bij een willekeurig Zwitsers horlogemerk waag ik te betwijfelen, Probeer maar eens een swiss made horloge te vinden met de specs van de Boss voor dat geld.
Dus als TS die Boss mooi vindt, moet hij die kopen en zich niet om laten praten en iets kopen wat beter klinkt in horlogeland maar wat hij eigenlijk niet mooi vindt.
PS: Ik heb zelf overigens wel een zwak voor de Orient Mako, misschien komt die er nog wel een keer, maar ik denk dat die het qua afwerking aflegt tegen m’n Lacoste.
Misschien ten overvloede, maar hij stelt deze vraag hier denk ik niet alleen om een bevestiging van zijn keuze voor een mooi horloge van Hugo Boss, maar ook om te kijken wat er nog meer mogelijk is. Het is gewoon leuk en interessant om alle reacties op deze vraag te lezen.
Als ik zo ff diagonaal lees, wordt het me duidelijk dat Daan eigenlijk gewoon bevestiging zoekt voor zijn Hugo Boss.
Helaas komt Daan dan van een kale reis thuis op een forum vol horlogefreaks. Ikzelf zou nooit zoiets aan m’n pols doen; Hugo Boss is een kledingmerk, en de horloges zijn een “accessoire”. Ze hebben geen enkele geschiedenis of horologische betekenis. Er zit geen “ziel” in het merk.
Dus koop je puur voor de optiek: ga dan gerust voor je BOSS, als je hem mooi vindt. Weet wel dat je véél teveel betaalt voor wat het horloge waard is, maar bij 95% van de populatie ga je wel sier kunnen maken met het merk.
Zoek je daarentegen een horloge met een verhaal en eigenlijk een stukje geschiedenis, en kan je de magie van een volledig mechanisch uurwerk appreciëren (ik zou eens enkele filmpjes bekijken hoe het allemaal werkt; het blijft me verbazen), dan zou ik geen 2 seconden twijfelen en het advies opvolgen van de leden hier.
In deze prijsklasse zou ik opteren voor:
Seiko SKX007 of SKX009
Orient Mako 2
Hamilton Khaki (dan heb je meteen een echte Zwitser)
Als je gewoon iets “mooi” zoekt waarmee je scoort bij 95% van de bevolking, maar dat eigenlijk ridicuul overpriced is voor wat het is, ga dan voor de BOSS.
Beste Hans, Ik kan je een hart onder de riem steken: spaar gewoon lekker door voor die Speedmaster.
Ik heb het afgelopen jaar een lange reis afgelegd van “quick wins” die keer op keer uitdraaiden op desillusie en ontevredenheid. Er is niks “betaalbaar” dat kan tippen aan de afwerking van een top Zwitser zoals Omega, Rolex en Breitling.
Hoe sneller je realiseert dat je eigenlijk enkel maar geld verliest door de goedkopere spullen te kopen, teleurgesteld te zijn, en terug te verkopen met verlies, hoe beter.
En wat je vrouw betreft nog dit: als je een beetje slim bent en goed rondkijkt, dan kan je voor ± €3000 een nieuwe Moonwatch kopen. Dat is een investering die je er de week erna meteen terug uithaalt bij doorverkoop. Verkoop je hem 30 jaar later, dan is de kans zelfs groot dat je winst maakt erop. Kortom: het is geen weggegooid geld, je moet er enkel zorg voor dragen (en vooral: ervan genieten).
Ik heb zelf onlangs een Breitling Navitimer gekocht voor een som die ik nooit had gedacht uit te geven aan een horloge. Wel, van zodra je dat om je pols hebt gehad is plots al de rest speelgoed. En nu ben ik aan het sparen voor mijn eerste Speedy
Dank je wel! De Moonwatch is precies wat ik graag wil. Het gaat om het juiste gevoel (er is zoveel te koop). Met wat ik nu al heb kan ik voorlopig ruimschoots de tijd meten tot de Speedmaster er ooit is. Jij ook succes met het sparen😄we houden ons hier wel op de hoogte. Veel plezier met je Breitling!