Je kan in de tussentijd natuurlijk naar die andere moonwatch kijken
De Bulova moonwatch
Je kan in de tussentijd natuurlijk naar die andere moonwatch kijken
De Bulova moonwatch
Ik wil niet veel zeggen over quartz maar…eh…ik zit altijd met de billen dicht
te wachten tot het batterijtje leeg is.
Voor mij een ontoelaatbare stress factor die heel mijn plezierig leven
in de war schopt en verprutst.
Voor mij dus mechanisch of solar, nu heb ik geen solar maar wat niet is…
Hugo Boos, Hugo Boos, Hugo Boos nu?
Ik heb Hugo trouwens nog nooit door een hoepel zien springen, duzzz
Een goed quartzhorloge laat ruim van tevoren weten dat de batterij leeg raakt. (Om de twee seconden, of vijf seconden gaan van de secondewijzer meestal). Ik word steeds meer een liefhebber van quartz. Zeker topkwaliteit quartz. Dat eeuwige gelijkzetten.
Onderhoud van Quartz is ook goedkoper.
@Daan_073
Kijk zo’n automatic van Orient gaat 20 jaar mee.
Zo’n quartz moet iedere 3 jaar een nieuw batterijtje in plus
de WR test, dat is al snel E5 voor de batterij en E20 voor de test.
En nu ben ik klaar met de troll, get that Boss man en wees dief van
je portemonnee
Inderdaad ook erg mooi, maar ik neem toch maar de tijd voor een mechanische moonwatch. Dank je wel voor deze tip, van dit unieke horloge met z’n geschiedenis (Apollo 1971) had ik nog niet gehoord!
Ik weet niet niet goed wat je bedoelt met E5 en E2, en de WR test.
Ik ben 205eu voor die Hugo Boss kwijt via ´n andere site terwijl die op Bol.com en andere sites voor 350eu staat.
@Daan_073
Eurie en water risistance
Die Boss heeft geen geschroefde kroon?
Zou ik em helemaal laten liggen.
Nou OK zal ik het dan maar helemaal uitleggen?
Als er een batt moet worden gewisseld moet er ook
een nieuwe pakking in en dan de test.
Anders kun je er niet meer mee het water in.
Wat maakt het uit dat die geen geschroefde kroon heeft?
@Daan_073
Een schroefkroon geeft betere WR
Alle duikhorloges zijn hiermee uitgerust.
Maar ook veel zgn. betere merken hebben een geschroefde kroon.
Van af zo’n 10 ATM
Wat is ATM?
Dat staat voor atmosfeer, dat is een bepaalde druk.
Ah… zo diep ga ik toch niet en als ik eenmaal 't horloge heb ga ik hem elke dag dragen. Heb net een filmpje opgezocht over Mechanical vs Quartz horloges, en daar noemt die veel voordelen op van beide kanten. Ik zie dan wel dat ik meer voordeel heb bij een Quartz horloge.
Dit neemt niet weg dat ik voor die 205eu een beter horloge kan kopen dan die Hugo Boss, maar ik vind 't merk en horloge zelf mooi en dat is een meerwaarde voor mij.
Misschien stap ik toch over op bijvoorbeeld Orient, Citizen, etc omdat 't Hugo Boss horloge toch gewoon troep is. Van ervaring leert men
Daan laat je niet gek maken hier,
Je hebt misschien de verkeerde vraag voor t verkeerde forum.
Je steld de vraag aan liefhebbers, die nou net voor de techniek van een uurwerk kiezen. De meeste misschien wel allemaal hebben minstens 1 horloge met n zichtbodem gehad om naar de radertjes te kijken. Die zeggen van niet die liegen.
Over weggegooid geld hoeven de meeste hier ook niet krampachtig te doen.
Jou boss is volgend jaar nog wel 30€ waard, dan schrijf je in t slechtste geval 175 euro af. Wij schrijven dat bedrag ook minimaal af als we nieuwe kopen.
Haal gewoon die Boss, geniet er van, kijk er regelmatig op. Kom hier ook regelmatig rond kijken, ergens heb je interesse voor horloges, en als je een horloge er bij wil, denk dan aan een automaat en hebben wij er een liefhebber bij.
Dat is juist top met een automaat
Die Boss is een SUV
Maar die Mako is een TANK
Snap je wat ik bedoel?
Zo simpel is het.
Let wel op , adviesprijzen zijn tegenwoordig niks anders dan een marketing dingetje.
(bij dit soort merken vooral )[quote=“Daan_073, post:113, topic:107735”]
Dit neemt niet weg dat ik voor die 205eu een beter horloge kan kopen dan die Hugo Boss, maar ik vind 't merk en horloge zelf mooi en dat is een meerwaarde voor mij.
[/quote]
Nou dan zijn we er toch!
Veel plezier ermee in ieder geval!
Laat je niet gek maken. Je bent 18. Koop en draag lekker die Hugo Boss als wilt. Op het forum hangt er soms een soort snobistische afkeer tegen fashion watches rond. Tegen quartz deels ook. Hier hangen vooroordelen rond over fashion watches, in de ‘‘buitenwereld’’ heb je dat ook over een Seiko en Rolex. Ik werk op een zuidas kantoor, en de stereotypen zijn ook niet helemaal onwaar.
Je draagt een horloge omdat je hem mooi vindt, de historie, het verhaal, en deels ook gewoon voor de street credits (het is een beetje het enige ‘‘juweel’’ dat een man kan dragen)
Fashion watches zijn prima, die hebben een doel en that’s that. Ik heb dan ook niets tegen fashion watches, en ook niet tegen quartz (alleen tegen hele dure quartz, want dan betaal je vooral voor de merknaam). Of ik er snel één zou kopen, is mogelijk wel een ander verhaal. Zoals leroni aanhaalt, schrijf je waarschijnlijk wel snel een deel af.
Laat je niet gek maken. Neem eventueel iedereen zijn ‘‘advies’’ in overweging, maar maak die keuze gewoon zelf. Altijd.
EDIT: Neem anders in de hele discussie mee dat er genoeg forumleden zijn, waarvan hun wederhelft een fashion watch van pak hem beet EUR 100 mooier vindt dan de klok van 5k die ze om hebben.
Onderwatertank
Thanks voor je comment!
Achja een mechanisch uurwerk hoeft ook niet duur te zijn. De standaard ETA uurwerken (met of zonder kleine aanpassingen) zijn in horloges van een paar 100 tot duizenden euro’s te vinden.
Als ik naar mijn Aquis kijk dan zijn de specs bijna hetzelfde als een deep blue die ongeveer de helft kost. Toch weegt de uitstraling van en het gevoel bij het horloge en merk ook mee in het aankoopproces.
Die Oris Aquis is idd erg mooi, maar iets te duur voor mij op dit moment