Op zoek naar een horloge!

@Daan_073
Er is op youtube wel wat te vinden over de Mako.
Dan kan je wat beter kennis maken hier mee en zie je
hoe hij werkt.
Trouwens die blue mako vind ik top :+1:
En heeft bijna de zelfde prijs als de Boss

Maarrrrrrrrrrrrrrrrr
Er staat hier op het forum ook een hele mooie 55 te koop :wink:

Tuulk wa. Je woont ook in Enschede toch? Als je op ebay het uurwerkje weet te vinden, plof ik 'm er zo in voor je. Miyota is namelijk altijd te vinden :joy:.

1 like

Kan ik me voorstellen op je 18e!
Ben zelf een paar jaar ouder en op die leeftijd had ik ook vooral modehorloges in mijn bezit omdat het design van de “goede” horloges voor mijn budget me niet aanspraken.
Verder beschrijft men niet de gebreken aan bijvoorbeeld een seiko. De banden van dit merk, zowel staal als leer, zijn van erg slechte kwaliteit.
Had ik achteraf het geld wat ik voor die horloges heb betaald liever willen uitgeven aan één mooie dan zeg ik nu volmondig ja, wel heb ik veel plezier ervan gehad.

1 like

O, dus de Aquis kennen we wel?

Wij worden in de maling genomen :laughing:

Ik heb allerlei soorten horloges opgezocht van allerlei merken haha

Misschien best een gekke vraag van mij maar is het nou echt zo gek om het horloge te kopen die je het mooiste vindt?

@Daan_073: gewoon kopen wat jij mooi vindt. Kijk en lees ondertussen veel op dit forum en mocht je in de toekomst andere wensen hebben, ben je goed ingelezen en wellicht vind je dan een horloge dat bij die fase in je leven past.

2 likes

Het juiste uurwerkje vinden was juist het probleem! We zijn daar al intensief mee aan het zoeken geweest. Leuk een stadsgenoot dus😄

1 like

Ik ben zelf 17 en ik heb een seiko turtle en ik kon er niet blijer mee zijn, echt een top horloge! Ik heb al veel complimentjes gekregen in mijn vriendenkring en nog nooit heeft iemand aan mij gevraagd of het een Rolex was. Het is ook een vrij groot horloge waardoor het zeker stoer lijkt.

1 like

Een turtle is idd een mooie klok voor dit budget.
Als TS een wat opvallendere kleur blauw wil bijvoorbeeld de Padi.

1 like

Gelukkig geldt dat voor mechanische uren niet.:monkey_face::dog::sunglasses:

2 likes

kan er ook mee te maken hebben dat mensen geen rolex op de pols van een 17 jarige verwachten? :stuck_out_tongue:

2 likes

Die Seiko lijkt er iig superveel op, vind ik.

1 like

Half Nederland loopt met een Seiko😄

Ik hoop dan maar weer dat er in die tussentijd voortschrijdend inzicht is en het gewoon geen Speedy wordt. :slight_smile:

1 like

Nee. Sorry. De Seiko Turtle lijkt in niets op welke Rolex die ooit geproduceerd is dan ook. De kast, complicaties, indices, wijzerplaat, bezel, wijzers en band zijn anders, dus het is niet bepaald een twijfelgevalletje. :slight_smile:

Wie roept dat ze wel op elkaar lijken is aan het trollen, blind, ongeïnteresseerd, stoned of, eh, sorry, ik kan dit niet politiek correct zeggen: Dom. Een wel heel erg abstracte denker, dat kan ook.

Dat gevoel heb ik nu ook al zo’n 60 replies.

Geschroefde kroon lijkt mij onderhoudsgevoeliger dan een niet-geschroefde kroon (zeker omdat ik veel wissel en dus veel de tijd instel), en 100m WR is 100m WR. Die voel ik even niet.

2 likes

daar sla je de spijker op z’n kop, ik vind ze ook niks met elkaar overeenkomen. Ik vond slechts de redenering van Sebas27 erg leuk

Seiko Turtle al overwogen? Net wat anders dan een SKX en een ‘eigen/unieke’ Turtle case. Stamt af van een Seiko Turtle uit de jaren 60. Certified Diver. Automatic movement, hacking en winding. Duikers extensie op de bracelet. Verkrijgbaar in een groot scala aan kleuren. Op monsterwatches te bestellen vanaf 315 en hier in de horlogemarkt vaak onder de 275 euro.

2 likes

[quote=“Daan_073, post:9, topic:107735”]
Alleen die Seiko horlogen lijken allemaal echt superveel op een Rolex
[/quote] rolex

[quote=“Daan_073, post:35, topic:107735”]
maar dat het dan niet teveel op Rolex lijkt zoals Seiko
[/quote] rolex

[quote=“Daan_073, post:40, topic:107735”]
Waar ik nog wel mee zit is dat die meeste horloges heel veel op Rolex lijkt. Ik vind ze wel mooi maar dan voel me ik echt een wannabe.
[/quote] rolex

[quote=“Daan_073, post:62, topic:107735”]
Wat me vrienden denken boeit me niet, maar als ik een horloge uit ga kiezen die superveel op een Rolex lijkt en er Seiko op staat voel ik me wel voorschut
[/quote] rolex

[quote=“Daan_073, post:66, topic:107735”]
En die Facing lijkt erg op 'n rolex, als je er een Submariner Blue Rolex bijhoud zie je de gelijkenissen zo
[/quote] rolex

aha, geen rolex maar wel graag een homage van een ander merk

rolex

Ik voel enige focus op rolex, klopt dit?

4 likes

Heb ik ook al geprobeerd @RLC maar ook deze schijnt teveel op een Rolex te lijken. Helaas heeft TS nog niet uitgelegd welke overeenkomsten hij ziet…

Ik had t al een tijdje opgegeven maar de post van @Fate_Amenable_To_Change bracht me weer op dit spoor (en bedankt! :wink:

TS, ik zou even wachten met je aankoop. Als je echt vindt dat een Seiko Turtle op een Rolex Sub lijkt, moet je misschien nog wat meer horloges zien, zodat je een completer beeld krijgt van wat er te koop is en waar je op kan letten. By all means, koop een Boss als je die mooier vindt maar ik zou mn geld bewaren voor het moment dat je een gemotiveerde keuze kan maken.

5 likes

De beste tip die ik je mee kan geven is stay away from Fashion watches. Ik heb er in het verleden ook de nodige gekocht en sinds een half jaar hier op horlogeforum.nl rond te banjeren ben ik er meer dan vaak achtergekomen dat het ‘absolute shitters’ zijn en ik mijn geld veel beter had kunnen besteden. :sweat_smile:

2 likes