Perezcope gaat in tegen Blancpain claims, in voordeel van Rolex

True.

Alle auto‘s lijken ook op elkaar. verbrandingsmotor, aandrijving, deuren een stuur en 4 wielen.

2 likes

When in a hole….stop digging.

6 likes

Maar het rolexvolk haalt nu legimiteit uit het feit dat de Sub niet op de Seawolf lijkt?

Als die Seawolf inderdaad een re-issue is voor 1600 ballen wil ik hem heel graag!

Even een gewetensvraag: zitten er ingenieurs of techneuten in deze zaal? Ik vermoed welke mensen het waarschijnlijk niet zijn, want ik zie exact wie zich geen reet lijkt te interesseren voor functioneel ontwerp. :rofl:

Dat lijkt het sterk op.

Datzelfde volk zit vaak wel te jeremiën dat een SKX toch echt wél op de Sub lijkt, vermoed ik. Het zou mij niets verbazen, want alles met een bezel moet natuurlijk een hommage aan de Sub zijn. Dat is evident.

https://www.zodiacwatches.com/en-us/products/super-sea-wolf-skin-diver-automatic-stainless-steel-watch/ZO9215.html

1 like

Jij had je middelbare school toch niet afgemaakt?

5 likes

Eerste duikhorloge Omega Marine, 1932.
Klari

1 like

Het gaat hier niet om het eerste duikhorloge of in jouw geval van de omega marine, het eerste WATERDICHTE horloge.

Even het topic lezen.

Pff, misschien poging tot, maar heel povere constructie. Hun reclame gaat ook over ‘plezier hebben rond water’. Dus effe rond je boot zwemmen enz…

Ik zou er niet mee gaan duiken.

3 likes

Krijg nou wat.

Fate is van zijn geloof gevallen.

Als je maar lang genoeg volhoudt ga je er zelf in geloven.
Ik heb in elk geval geleerd om nooit te zeggen dat iets als eerste is zolang je er niet zelf bij was.

Had ik al verteld dat zenith el Primero de eerste was met een automatische Chronograph :nerd_face:

2 likes

Sjonge, die seiko zag er niet uit, en de rest had ook maar wat in elkaar geflanst wat enkel het vergeten waard was. De El primero staat er nog steeds. Er zijn 54j later weinig chronografen die zelfs maar in de buurt komen van.

2 likes

interessant artikel, dank voor het delen!

1 like

Leuk artikel. Marketing lijkt op statistiek…

Is deze José Pereztroika overigens familie van Michael Glaznost?:grinning:

Hele topic is nerds die aan het bekvechten zijn.

Ok.

Eerste duikhorloge : Panarai Radiomir 2533.

Ja. Ik weet dat topic daar niet over gaat. Gaat over een artikel die een andere nerd heeft geschreven… Beter lezen

1 like

Ik herinner me niets.

Wel andersom. Dat aangetoond is dat ontdekkingsreiziger Uemura met een Seiko een pool heeft bereikt omdat zijn Rolex niet meer liep en hij die had omgeruild voor een Seiko die wel bleef lopen. Dat Rolex daarna met Uemura adverteerde, terwijl hij op familiefoto’s de Seiko om had…

2 likes

Ook ne rolex.

1 like

@Fate_Amenable_To_Change

Wil eigenlijk nu wel eens weten hoe je er überhaupt bij komt dat de rolex later was dan de Blancpain ff.

Toch niet kennis opgedaan via de marketing afdeling van BP?

He he, iemand die het snapt. Het maakt niet uit wie er een paar maanden eerder was. Als één product gewoon vele malen beter is, dan verdient dat lof. De El Primero is nog steeds een icoon.

Die seikootjes ook hoor.

3 likes

Die Seiko 6138/6139-series zijn ontzettend goed gemaakt met het briljante Seiko magic pawl winding systeem, met vertikale koppeling (bij hen afgekeken door Patek een paar jaar geleden).

Het design was destijds eind jaren '60, begin jaren '70, niet zozeer onze smaak, terwijl de Japanse markt niet de westerse was of is.

Er zijn trouwens ook gedrochten van El Primero’s geweest.

4 likes

Ik dacht altijd dat dat een uitvinding van IWC was.