Besteed die 1000 euro aan:
't Is toch zonde om een nieuw horloge te kopen om te verrabbezakken?!
Besteed die 1000 euro aan:
't Is toch zonde om een nieuw horloge te kopen om te verrabbezakken?!
Ik zou TS in ieder geval een witte plaat adviseren.
Krijg nu heel erge RLC-flashbacksâŠ
Nee begrijp me niet verkeerd, het ging me echter om een associatie / denkstap die in mijn hoofd optreedt. Het is inderdaad de combinatie van Engelse naam met lelijk logo (net zo lelijk als die van Hamilton overigens) en vooral de âedgyâ drietand secondewijzer. Ik bedoelde niets slechts te zeggen over de daadwerkelijke kwaliteit of afwerking van het horloge!
What the fuck? Serieus? Ik heb een paar Patek Philippeâs, een stuk of drie Breguets, meerdere Philippe Dufours, Voutillainens, Journes, Roger Smiths, Shapiros, Naoya Hidas, Hajime Asoakas, en Grönefelds die ik dan wel voor een prikkie over zou willen nemen van die mafklappers.
Waar hoor je dat soort rare dingen? Ik heb het in ieder geval nog nooit op de viool horen spelen. Zeker niet van iemand die een paar Leviâs aanhad, met een Hilfiger shirtje.
Haha, hier op HF gelukkig nog niet gehoord, maar op andere fora genoeg zien langskomen.
On-topic:
Traska nog een optie? Past ook wel een beetje in je requirements. Zelf geen ervaring mee, maar heb hier zelf ook wel eens naar zitten loeren. Volgens mij zit er ook nog een coating op het staal die best goed is.
Bij Filipe Pikullik snap ik het nog wat.
Maar Konstantin Chaykin of Luc Chopard mogen gerust om de arm komen zitten.
Voor het klussen zou ik lekker de Timex gebruiken. Zou het zelf zonde vinden om binnen de kortste keren een bekrast nieuw horloge te hebben. Verder voor alle activiteiten meer dan geschikt: een Squale 1521 natuurlijk! Robuust, uitstekende WR, zeer comfortabel dragend, interessant, onafhankelijk merk met mooie historie en ziet er nog goed uit ook!
Ik heb op de Yema gestemt maar eigenlijk vooral omdat ik de bezel van de hamilton niks vindt en bij cw het logo en de drietand op de seconde wijzer niet mooi vind. CW moet de drietand van de secondewijzer afhalen en als logo gebruiken. Dat zou er een stuk beter uit zien. Ik vind je citizen veruit de mooiste van het stel.
Je kan ook kiezen voor dezelfde onbezorgdheid van een solar zoals de The Citizen met een Casio Oceanus. Atomic uurwerk is een leuk pluspunt.
Voorbeeld, de T200
Ook mooi inderdaad
Iets heel anders maar wel erg mooi
Jazeker, het heeft bijna dezelfde eigenschappen waardoor ik ook op de the citizen chronomaster lijn verkikkerd ben geraakt. Namelijk geen gezeur met opwinden en tijd goed. Geeft altijd de tijd goed weer, precies waarvoor het bedoeld is.
Helaas ben ik in het aanbod in de solar/quartz nog niet iets tegenkomen wat me aanspreekt in deze categorie.
Daarom dacht ik eens een uitstap te maken naar een automaat. Als je hem dan toch dagelijks gebruikt ervaar je het probleem niet zo, en bovendien voel ik dan straks misschien ook wat meer connectie met het horloge.
Ik vind de Oceanus erg mooi maar wel wat fors. In de reviews ziet hij er erg goed uit. Dus ik zet deze op de lijst van potentials erbij. Thanks!
Heel gaaf
Dat zijn voor mij bekende artikelen, maar deze opfrisser helpt wel.
Een Seiko 5 gaat er zeker nog een keer komen!
Allemaal schitterende horloges! Over je smaak valt niet te twisten. alles dat je plaatst, zoals ook Baltic, spreekt me aan. Maar voor mijn vrije tijd zoek ik juist iets dat niet te veel glimt. Het zijn zeker de horloges die direct mijn aandacht trekken, net zoals ik ook met bewondering naar mijn chronomaster kijk. Maar het geeft me juist een dressy gevoel dat ik in de off hours zou willen vermijden.
De Seiko SPB317 spreekt me daarom wel aan maar kan nog niet echt wennen aan de kroon op 4 uur.
Ja, de poll mist eigenlijk nog een optie:
Draag gewoon je timex dat gevoel gaat vanzelf een keer over.
Maar het knaagt nu al een paar maanden dus het gaat niet zomaar weg
Jij begrijpt het dilemma. Maar het voelt mij te zuur om toch wat getergd te raken door mijn meest gedragen horloge, wetende dat ik een mooie klatser in de kast heb liggen.
Het verschil is gewoon te groot. En voor het bedrag verwacht ik een mooi afgewerkt horloge dat ook gewoon per ongeluk eens bekrast mag raken. Als ik echt ga raggen , dan trekt ik inderdaad wel iets cheaps aan
Bedankt voor je mooie suggesties!