Wow wat een unit. Net als deze erg ruggedized.
Niet bedoeld om gelijk te misbruiken, maar meer een fit for purpose watch van een betere kwaliteit.
Opzich wel aardig , maar de brede wijzers zijn voor mij een afknapper.
Dank je!
Grappig, ik maak geen mentaal verschil tussen hoe ik me wil voelen op het werk of privé, een mooi horloge is een mooi horloge.
Wie dem auch sei:
- De SPB317 is niet glimmend, die is rondom brushed met een bare-bones kast die bijna gunmetal lijkt wegens de harde coating. Dat ding is heel erg tooly.
- De SBGX265 is ook rondom brushed. De zijkant en bezel glanzen wat, maar de voorkanten van de lugs en de hele oyster bracelet zijn ook weer brushed. Typisch sport horloge, niks dressy aan, zeker niet op staal.
- De Limited Alpinist is een field watch. Ik kan er niks anders van maken, da’s een toolwatch pur sang, zij het uit 1959, en dus licht glanzend.
- De Baltic is een tooly tank. Dat ding is gewoon puur brushed, en heeft alleen een glanzend saffieren bezel, die echter bij lange na niet zo blingy is als een keramische bezel.
Ik denk dat je je in de uitstraling vergist, op basis van foto’s. Je zou eens wat modellen moeten passen.
Eenmaal gewend is het heel erg comfortabel. Er is niets wat uitsteekt, geen crown guards, geen geprik in de pols of zo. Ik ben fan. Althans, ik zou fan zijn als ik m’n horloges niet rechts droeg, want bij mij prikt er nooit wat in de pols.
Maar het is wel een reden dat ik nooit een destro horloge met kroon op 9 zou overwegen.
Het blijft een skeer ding. Timex in alle ere, maar ik heb mijn goedkopere horloges ook allemaal weg gebonjourd. In mijn geval waren het Seiko 5jes en SKXen. Ik mis ze soms wel eens, maar altijd wanneer ik er eens eentje in handen heb weet ik waarom ik ze weg heb gedaan.
Het is toch enorm irritant dat ik berichten niet kan editen. Ik erger me mateloos aan die foutieve w op de eerste regel!
Note to self: type dan toch ook liever op de PC, want dat rommel ik niet zo met mijn meerderentalentoetsenbord en raak ik het overzicht niet kwijt! Dit bericht staat vol lelijke fouten waarvan ik niet zeker weet in hoeverre ik er helemaal zelf verantwoordelijk voor ben. Waarvoor excuus aan ieder met vergelijkbare gevoeligheden.
Mijn persoonlijke ervaring is dat je in die prijsklasse toch dat wat goedkopere gevoel houdt. Ik ben zelf ook al een tijd zoekende, draag al jaren een Omega Seamaster 300M die ik gewoon overal draag. Kocht er een Sinn 104 bij want vond die wel cool, maar de Omega geeft mij toch een beter gevoel. Sinn is wat ruw, lompe sluiting bijvoorbeeld hoewel gewoon veel horloge voor je geld.
Eigenlijk krijg ik het beste gevoel als ik met mijn mooie horloge (mijn maatje) gewoon lekker alles doe zonder na te denken. Die krasjes maken hem niet minder mooi, juist een bewijs van de mooie momenten samen.
Uiteraard is dit het juiste antwoord.
De Damasko rekenen we half goed.
Lokaal en voordelig te proberen!
Merk en model: Casio Oceanus OCW-T200S Afmetingen: 41,4 mm, 20mm lugs, dikte 10,7mm Leeftijd: november 2023 Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): februari 2024 Factuur en/of certificaat: nee Originele doos en/of eventuele accessoires: Doos met boekjes en tags, donkerblauwe leren band met vlindersluiting (zgan) Verzendkosten of afgehaald: standaard verzending met PostNL inbegrepen in vraagprijs, ophalen omgeving Alkmaar. Conditie (krassen, werking etc): zgan zie fotos Soo…
Je zegt het, maar fuck me dead, wat is de Sinn 556 in het handje saai en naar. De pianolak versie is nog een soort van het beste, want alle sunbursts zijn over the top in daglicht en zien er niet mooi uit. Maar dan: De lume is kut, en alle wijzers van alle 556 horloges ooit zijn gewoon te kort. Damasko is ook met kut lume, en heeft de charme van een baksteen in je gezicht.
Dan liever een Hamilton Khaki, CWC G10, of zelfs een 5KX.
Bedankt voor de heads-up. Toevallig nog in het blauwe gedeelte gekeken afgelopen dagen op zoek naar dit horloge, en later nog op het web.
Heb dit dus niet afgewacht en direct toegeslagen @Stinkyfingahz doet hem vandaag nog voor me op de post waarvoor dank!
Bedankt voor je bericht. Is hierdoor wel weer laat geworden met het bekijken en lezen van allerhande reviews. Inmiddels gekozen voor een oceanus (mooi en gebruikersgemak) en ga het blauwe gedeelte in de gaten houden voor de alpinist SPB249
Thanks haha dat ging rap
Ik ben het er niet mee eens, maar je verwoordt je afkeur dusdanig dat ik het wel leuk vind en er wel om moet lachen🤪
Dank je. Da’s eigenlijk het belangrijkste. Soms is het hier veel te serieus, met die spiegeltjes en kraaltjes.