Kijk eens in catalogi en reclame uit dat jaar. Maar voor automaten geen topperiode zoals je zelf al schreef - automaten waren toen budgetmodellen tov de veel duurdere quartz horloges. Heb hetzelfde probleem, ben van '80 en nog niets mooi gevonden ;-).
Niet altijd meldt de verkoper de datum, op kwaliteits banden uit die tijd van Gay Freres kan je het productiejaar vinden. Het horloge zal ook wel uit dat jaar zijn als er niet aan geknutseld is. Deze Roamer is uit 1971, ik verwacht niet dat de geïntegreerde band er aan geknutseld is.
Als je ècht een uniek horloge uit die tijd wilt… DM me dan.
Enige Shark 1 met de OEM NSA bracelet ter wereld
(…maar kenners hier menen dat je dat niet kan zeggen want hoe kun je dat nou weten…)
Supercaliber FL1153 met datumsnelverzet
The automatic mechanism is a joint development of Doxa, Eberhard, Favre-Leuba, Girard-Perregaux, and Zodiac. Other data: balance staff: U2922 / U2839 collet 0.5 / 0.6mm stem: W2837 mainspring / battery: Zf774, 1.25 x 10.0 x 0.11 x 320mm balance staff ronda: 5207 (11,5) stem ronda: 1516 (11,5) Ranfft mentioned about this caliber: There are variants with this quantity of jewels 17, 21
Waarom geen quartz uit die periode? Daar zitten echt pracht exemplaren bij. De vroege quartz uurwerken zijn deels mechanisch, goed te servicen en lopen uitstekend.
(Gezien je forumnaam zal ik je niet wijzen op de magnifieke Seiko Grand en King quartz horloges uit die periode )
Een oprechte vraag, niet alleen aan TS maar in het algemeen.
Vanwaar die fascinatie voor een geboortejaar-horloge?
Wat voegt dat toe? Ik begrijp hier werkelijk geen biet van.
Hoeft toch ook niet? 99% van de horloges die mensen hier op het forum hebben voegen helemaal niks toe, 1 horloge waar je de tijd op ziet is al meer dan wat toevoegt aangezien iedereen een telefoon met tijd heeft. Ieder z’n eigen voorkeur waarom ie dan toch een bepaald horloge (of horloges ) koopt. Ik heb persoonlijk gekozen voor een Speedmaster uit m’n geboortejaar (1981), gewoon omdat ik dat tof vind. Als iemand anders dat niet snapt, helemaal prima. Er zijn ook mensen die een trouwhorloge kopen, ik vind een horloge niet bij een bruiloft horen dus snap daar niks van maar die behoefte heb ik ook niet. Ik gun iedereen in deze hobby z’n afwijking
Ik ook En hoe tof ik die Daytona ook vind en het verhaal van deze persoon waardeer, ik snap er persoonlijk helemaal niks van en heb er niks mee. Maar dat hoeft ook niet, elke gek heeft z’n gebrek Ik weet ook dat die persoon niks heeft met mijn verhaal van een Speedmaster uit ‘81 maar hij was wel mee om hem op te halen in Genève.