Dit is niet het eerste topic wat ik hier maak om advies en suggesties te vragen voor een nieuw horloge.
Als twintig jarige vintage horloge liefhebber heb ik niet al te lang geleden een vintage rolex datejust van het forum overgenomen maar helaas is deze alweer weg. Momenteel heb ik eigenlijk alleen maar mijn vintage zenith dress watch die ik echt mooi vind. De rest van mijn horloges hebben een sentimentele waarde doordat het familie erfstukken zijn maar het wordt tijd voor wat nieuws.
Ik ben vooral erg fan van Jaegar le coutre na het inlezen in hun geschiedenis en het passen van een aantal van hun horloges.
Vooral de reverso en de master control spreken me erg aan.
Ik sta ook open voor andere suggesties en heb de volgende eisen:
-een budget van 2500 euro
-Een maximum diameter van 40mm maar het liefste rond de 36mm (ik heb erg dunne polsjes)
-Het liefste een vintage horloge omdat ik deze het meest kan waarderen
-Ik ben niet echt van de duiker horloges dus het liefste iets wat in ieder geval een beetje dressy is al hoeft het geen volle dress watch te zijn.
Ik hoor graag jullie suggesties!
met vriendelijke groet,
Daniel
Rolex DJ 1601:+1:t2:
Fijn om te horen dat het noodgeval van een week geleden is opgelost, en je nu alweer € 2.500 beschikbaar budget hebt!
On topic:
Omega heeft een aantal mooie vintage modellen, vooral in de Seamaster serie. Veel keuze in maten, uitvoeringen (met of zonder datum) en kleurstellingen. Ook de lederen bandjes zijn gemakkelijk te verwisselen.
Die heb ik net verkocht. Zeker een prachtige klok maar dit keer wordt het wat anders.
Ik zag het in de tweede post net ja. Wist ik niet. Succes in ieder geval!
Ja het leven kan soms raar lopen. Ik heb aardig wat omega’s uitgeprobeerd maar heb tot nu toe nog niet echt een klik gevonden met een omega. Ik kan zeker zeggen dat omega prachtige horloges maakt maar zelf heb ik nog geen omega gevonden die ik zou dragen. Hopelijk krijg ik niet teveel haat met zo’n uitspraak. Ik heb niks tegen omega horloges!
Geen probleem en dankjewel