Ik wil een makkelijk horloge erbij die het gewoon altijd doet dus dat is dan een quartz.
Een solar zou top zijn en of die dan wel of niet synced maakt me niet zo veel uit als die maar niet te groot is.
Nu is mijn sweetspot 38mm en dat is sowieso al lastig maar ik heb nog geen leuk horloge gevonden wat ook aan de andere eisen voldoet.
Ik ken bijvoorbeeld de Oceanus serie en die vind ik fraai maar is te groot. Verder mag het een sportieve look and feel hebben.
Dus even de voorkeuren op een rijtje:
Maat het liefste 38mm of 39mm mits die wat kleiner valt
Quartz op solar of batterij
Min WR 10bar
Type band geen directe voorkeur
RC of andere vorm van Synchronisatie mag maar hoeft niet per se
Het liefst analoog
Verder mag het sportief zijn of type duiker
Budget zo een €600,-
Mag nieuw of gebruikt zijn
Volgens mij heb ik het lijstje zo wel redelijk compleet en hoor ik graag jullie tips, alvast bedankt!
Dat is wel weer jammer, ik heb ook een promaster maar die is 42mm. Die heb ik van mijn vader gehad en gaat nooit meer weg. Dit is wel een mooi horloge alleen heb ik iets tegen dag/datum, dat is mij te groot in de dial. Verder een mooi horloge, dank voor de tip
Klopt, maar ze zijn zo groot vaak en die je linkt lijkt op iets wat ik heb en die vind ik ietwat goedkoop aanvoelen. Dat is een dunne band, prima horloge verder maar ik zoek wel iets meer.
En even een alternatief…Het is eigenlijk een dames model en hij beschikt niet over RC. Het bemachtigen kan ook tricky zijn denk ik (gezien dit ook een JDM is), maar dan heb je wel een 38mm solar Tuna van Seiko (Staat ook op mijn verlanglijstje )
Ik zag het en zeker een hele mooie, ik denk alleen dat hij mij toch te groot valt. Verder voldoet die wel aan mijn wensen. Lastig altijd, er zijn zoveel gave Citizens en vaak net te groot voor mij.