Op zoek naar een trouwhorloge

Als ik naar mijn horloge kijk is dat over het algemeen niet om te zien hoelaat het is.

2 likes

Eind april

Oris BCPD komt wel vaker te koop voor rond de €1000,=

Laatst hier in het blauw:

Ook een November edition is incl. stalen armband verkocht voor iets boven de 1K (1200,=)
(bedenk dat een losse bracelet 300,= kost bij Oris, dus als je die los verkoopt zit je binnen budget)

Mooie Clemente staat bij ten2two voor iets boven budget.
Voor 1350,= in nieuwstaat, full set met nog een jaar garantie:

7 likes

Nee dat heb ik ook. Zelfs mijn vrouw zegt dat ik vaak kijk terwijl ik allang weet hoe laat het is.
Gewoon genieten van het horloge!

Gewoon niet kijken naar etiquette en een mooie dresser dragen. Persoonlijk zou ik wel voor een lederen band gaan tenzij je echt een stoer type bent, dan wellicht staal.

1 like

Maar op die dag moet je natuurlijk heel verliefd naar je mooie vrouw kijken, niet naar iets onbelangrijks als je horloge :grin:

2 likes

Stijlvolle Zwitser voor een vriendenprijs.

1 like

Mijn man ging voor een grand seiko als trouwhorloge afgelopen mei (ipv ring) op een stalen strap, hij heeft 'm de hele dag gedragen en het horloge stond prima bij zijn pak. Bij zijn maatpak werd er zelfs rekening mee gehouden qua afmetingen bij de pols. Maar goed wij hebben verder niks met etiquette of hoe iets heurt, wij hebben meer iets met wat voor ons goed voelt en waar wij blij van worden.

Voor het budget van ts zou ik evt voor 'n mooie Tissot gaan, idd de prx ofzo.

7 likes

Misschien n mooie handwinder Nomos Orion 38mm

7 likes

Zo’n model staat al een tijdje op nederlands meest bekende online tweedehands handel site. 36 mm, al op leer en daarna prima op staal te zetten. Een top merk, een uniek horloge wat je zelden ziet en haalbaar met jou budget.

4 likes

Op zich leuk en stijlvol dergelijke vintage horloges, maar ik zou zelf op zo’n dag graag óf zelf een historie starten óf er een van een naaste voorzetten, bijvoorbeeld een horloge van een vader/opa etc. Ik heb geen problemen met gebruikte horloges, maar ik vind de gelegenheid dan niet helemaal passend. Alles relatief natuurlijk, maar zou je bijvoorbeeld een gebruikt kostuum nemen? :man_shrugging:

2 likes

Goeiedag, want een unieke case ontwerp. :rofl:

1 like

Dit is net een prx

Wat denk je van de Maurice Lacroix Aikon?

1 like

Of Longines

3 likes

de nieuwe king seiko is inmiddels ook wel voor een betere prijs te vinden, standaard bij altherr inmiddels 1495,- kan misschien nog wel iets af zodat het een beetje meer value for money wordt :slight_smile:

Dat is ook een goeie

Tja. Ik ken mensen die duizenden Euro’s uitgeven aan een feessie, uweetwel, kasteeltje, biertje, heul veul mensen, en ik ken mensen die trouwen gewoon doen met een HEMA ontbijtje nadat je op het “gratis moment” voor 26 ballen klaar bent op het gemeentehuis met de buren als getuige. Overigens was het HEMA ontbijtje een idee van de buren in het kader van inburgering.

Maar die doekoe die je dan bespaart, daar kun je een keuken van vervangen of twee Cartiers voor aftikken, zeg maar.

Ik heb in dat kader nog eens nagedacht, en in plaats van een zut skere entry level Seiko’s en Micro Brands zou ik gewoon dit doen:

Gewoon ophouden met miepen dat leer niet lekker zit, en 15 man minder uitnodigen. Dan heb je ook nog eens een knap horloge over na de dag.

13 likes

Weet je al wat voor kleur je trouwpak is? Lijkt me ook niet onbelangrijk om een beetje te matchen. Ik zou zelf ook altijd voor een leren band gaan. Afhankelijk van de kleur van je pak zou je dan bijvoorbeeld zoiets kunnen proberen te matchen (Baltic HMS 002)

4 likes

:joy: Dat is best een goede tip. Die onderste GS is tof.

Als je in een grijs pak gaat trouwen heb ik weinig toe te voegen aan het topic, sterkte en gecondoleerd!

6 likes

Donkerblauw is voor op kantoor, zwart is voor bij de begrafenis, beige linnen is voor als je vuige latina’s op wilt pikken in een bar in Havana. Volgens mij is grijs wat er over blijft, al zou een gala outfit met kilt ook wel kek zijn.

Ik denk dat ik meer een beige linnen figuur ben, nu ik er bij nadenk:

Tikje te groot volgens TS, maar dat mag dan ook wel als je met je linnen pak en je stro-hoedje aan een sigaar en een mojito zit te lurken tijdens het uitzoeken van je dame van plezier voor die avond.

Ik nomineer hem als huwelijksreis-horloge, één of ander warm eiland onder Florida als bestemming, en moeders de vrouw mag gewoon mee doen met de dame van plezier.

13 likes