Dit horloge bestaat helaas alleen met witte wijzerplaat.
Volgens mij is de blauwe versie altijd Large
Nope. Dat was zo, maar inmiddels is er ook in medium een groene en blauwe plaat (no date is medium zoals in het plaatje hierboven).
Oh oke dan loop ik achter
Dank allen voor de warme felicitaties! Het is inderdaad een bijzondere tijd, we genieten er enorm van.
Ook dank voor alle suggesties! Zo fijn om op deze manier de blik te verruimen. De status in m’n hoofd nu:
- Zenith Defy 36mm in het donkerblauw
1a. Vacheron Constantin Overseas
1b. Chopard Alpine Eagle
1c. IWC Ingenieur vintage - Cartier Santos
De Zenith blijft een favoriet, zal m’n vrouw ook de alternatieven (Vacheron, Chopard) laten zien voor het geval ze die mooier vindt. Heel goed punt met betrekking tot het bandje, had ik niet aan gedacht. Schijnt dat het echt een draak is om te verstellen, gelukkig wel snel losgekoppeld en er zit een rubberen strap bij. Wellicht dat m’n vrouw dan de rubberen strap draagt en ik de stalen band.
Super cool idee van de Santos, ik wist niet dat zij ook wat moderner ogende versies hadden, ik had alleen de staal/goud versie in m’n hoofd. Zou normaliter niet zo snel voor horloges met Romeinse cijfers gaan maar de Santos heeft genoeg dapperheid in zich om dat te overbruggen!
Ga die twee wel even samen met de vrouw kijken, de Santos heeft zijn makkelijke draagbaarheid en dikte erg mee.
Wat me opvalt over de Zenith Defy 36mm is dat er weinig over te vinden is online, zowel op YouTube als op de gangbare horlogewebsites. Frappant.
Ik zit naar de prijs te kijken inderdaad, AD 9.100 vs 7.000 online - vind het prima om iets meer te betalen voor een fysieke winkel ervaring maar dat is me wat te gortig. Wat denken jullie hoeveel ruimte er is om de prijs te verlagen bij de AD?
Bonuspunten voor de Santos, die heeft een band waarvan je zonder tools links kunt verwijderen en toevoegen.
Nog 3,5k bijleggen en voor deze groene plaat Piaget Polo gaan? Cool is ie zeker. Duur ook. Een viering van het leven zeker.
Misschien wat fors op de pols van een vrouw, maar ach.
Allereerst: Gefeliciteerd met de aanvang van deze reis!
Een medium Santos de Cartier natuurlijk. Met 35x8mm een mooi draagbaar horloge voor zowel vrouw, jou, als dochter. Het heeft een industrieel ontwerp wat tegelijkertijd sportief en elegant is.
Toch is het 100m waterdicht, met saffierglas en een mooie dunne automaat. Het is dus prima als horloge te gebruiken wat mee gaat op avontuur. Het doet het goed op zowel leer als de bracelet, en je kunt de bracelet zelfs zonder gebruik van gereedschap re-sizen om tussen jou en je vrouw te wisselen.
Vooropgesteld: kinderen zouden niet in angst voor hun eigen breekbaarheid groot moeten worden, ik ben helemaal bij je.
Ik vind het alleen wat jammer dat je brave met stoer vertaalt. Stoer is geen kreet die daadwerkelijk wat betekent, die op z’n slechtst in verband gebracht kan worden met toxische mannelijkheid en op z’n best een soort holle marketing-frase is.
De moed om jezelf te zijn, en om assertief te zijn in het najagen van wat je uit het leven wilt hebben kan ook betekenen dat je met een ieniemini tankje rondsjokt en gewoon je eigen ding doet, wat het ook maar moge zijn.
In een wereld waarin iedereen en z’n moeder dezelfde hoekige sportmodellen najaagt zou je je af kunnen vragen of het niet meer van karakter getuigt dat juist niet te doen. In mijn optiek kan een 34mm Max Bill net zo “stoer” zijn als een APRO of de voornoemde Defy.
De Defy komt echter wel in de buurt van een horloge wat jij nog in jouw verzameling mist. Weet je zeker dat dat 100% voor je dochter is, of wil je er stiekem de komende 18 jaar gewoon een lekkere sportbeuker bij hebben?
Wat het antwoord ook is, op die vragen en bespiegelingen, een Cartier past er bij.
Verbaast me dat deze nog niet langs is gekomen: de nieuwe TAG Heuer Carrera 36mm. Robuust en heel mooi.
En gefeliciteerd nog! Ben vader van 3 dochters. Super leuk!
Gefeliciteerd met de geboorte van jouw dochter.
Dat is een leuke! Jammer dat ie 39mm is, anders zeker een kanshebber geweest!
Mooi verwoord, dapper is het woord waar ik naar op zoek was. Kwam er niet op tijdens het schrijven van het artikel, vandaar het gebruik van Engelse woord brave. Dit is een serieuze kanshebber, dank je wel.
Haha
Hahaha, er is nog geen armbandjes forum volgens mij, anders had ik daar wel even gepost voor advies.
Ja hele goede om rekening mee te houden, als het de Zenith wordt moeten we daar iets op verzinnen. Twee stalen armbanden en hot-swappen?
Haha - we gaan ervoor zorgen dat ze niks tekortkomt…
Volgens mij ben je door zoiets juist in deze situatie beland. Ik zou even rustig aan doen
Ik wilde eigenlijk voorstellen eens naar Chopard te kijken…
… maar die waren in mijn herinnering een stuk minder prijzig
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter , lekker van genieten voor je het weet komt ze met een vriendje thuis
Ik ga je geen merk/model advies geven, er is zoveel te koop voor dat geld.
Maar als ik naar je status kijk en dan bedenk dat jullie beide een mooi cadeau verdienen, dus zal jij ook aan de bak moeten.
Zit ik toch te denken aan een Cartier Santos ( niets voor mij, vind ik te klein, maar dat is boeien) wat ik zeker een heel mooi en dapper horloge vind. En dan voor je vrouw koop jij een mooie love-Cartier armband, ook iets voor het leven
Ik heb dat voor mijn vrouw ook gedaan een geel/witgouden schakel band van Cartier. Maar ik deed het om haar om te kopen, wilde toen weer eens een horloge hebben
Succes met je zoektocht naar een horloge en armband, jij blij, zij blij
Beste advies tot dusver!
Dit hoor ik vaker. Maar het is er voor gemaakt hè? Zal dus allemaal wel meevallen.
On topic: de Santos of de Chopard wat mij betreft.
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!
En qua keuze, ik ga mee met de Santos.