Openen Lasita Compressor

Ik wilde vandaag aan deze Lasita Compressor werken, maar krijg het deksel er niet af. Wie heeft er een idee hoe ik deze wel eraf kan krijgen?

Heb een Bergeon kastmes geprobeerd en een ander soortig mes, maar voordat ik de boel beschadig…… ben een dik kwartier aan het klooien geweest en had redelijk last van mijn handen. Ben er voor de zekerheid mee gestopt. Zover ik weet moet je hem toch bij de markering open kunnen maken?

1 like

Ik gebruik voor deze kasten een groter en steviger mes.

.

En wat is dat dan? Een zakmes?

Je hebt deze nodig. Of een Ali-variant daarvan, maar daar heb ik niet voor gekozen. :money_with_wings:

c31480_pic1_cmyk

Hiermee kun je niet uitschieten, en ook een relatief grote hoeveelheid kracht uitoefenen zonder je handen stuk te wrikken. Je blijft maar in de hoek zitten van “biting off more than you can chew” - ik waardeer de inzet, maar zonder de kennis en kunde wordt het lastig hoor.

1 like

Thanks :+1:t2: Dat verklaart wel eea. Niet eerder een kast als deze gehad. Ik wilde niet forceren met de tools die ik had om eventuele schade te voorkomen. Tot nu toe altijd zonder schade netjes de kasten open kunnen maken. Dus als iets dan op een voor mij reguliere wijze niet lukt en ik het zelf niet kan vinden met lees/zoekwerk ga ik vragen.

1 like

Compressor kast maak ik altijd open met deze :ok_hand:

@rico1965 is dat een tool van bergeon? Weet je het nummer?

1 like

ik gebruik de tool van rico ook (zelfs een beetje aangescherpt)
maar die compressor kasten blijven een gedoe en je schiet snel uit
voorstel van Peter lijkt mij een goeie om dat te vermijden

Ideetje?

Gewoon van AliExpress gebruik hem al jaren nog nooit een probleem mee gehad prima tool.

Drink er nog eentje zou ik zeggen. Proost :beers:

1 like

Hahaha… een goed mes onder de rand steken, en een lug gebruiken als hefboomfunctie. Of het deksel klikt open, of je lug breekt.

En oppassen dat je niet uitschiet in je hand of een diepe kras maakt in het deksel.

Een tool daarvoor aanschaffen is dan wel de moeite waard.
Er terug inpersen kan ook nog een dingetje worden als je geen pers hebt…

Succes! Dit gaat je ook lukken.

2 likes

Heb je hier ooit een compressor kast mee open gemaakt? Bij deze kasten kun je volgens mij geen wig tussen het deksel en de kast duwen.

Is idd een groef in het deksel.

Deze gebruik ik ook. Heb een ali variant. Ook deze werkt goed.

Ik heb net dit geweldige item op AliExpress gevonden. Bekijk het nu!
€26,65 | 126 Horloge Case Opener Bezel Ring Remover Snap-Back Pry Type Horloge Reparatie Tool
https://a.aliexpress.com/_EwzYY1V

@Serge2 exact zoals jij omschrijft dacht ik dus ook. Ik wilde geen lug breken. Als het zo “zwaar” gaat kun je beter eerst kennis binnenharken ipv achter zitten piepen. Beetje gezond verstand kan in onze hobby geen kwaad.

Voordat ik “verder pruts” ga ik eerst wat tools aanschaffen en pak ik in de tussentijd wel een ander horloge. Projectenbak is aardig gevuld :smile:

1 like

Ik zet de kastopener wel op een lug, de compressorkasten zijn altijd van staal.
Het probleem is dat de originele oring altijd helemaal vergaan is en als een plakkerige troep vastzit. Als je dit schoongemaakt hebt en voorzien hebt van een nieuwe oring gaat hij veel makkelijker open.

2 likes

Het dichtdrukken van deze kasten met de hand vergt overigens ook een handigheidje, veel doen ze gewoon dicht met de pers.

1 like

Ik heb een pers.

Vooropgesteld dat ik geen ervaring heb met het openen van compressor kasten, maar mocht er eentje binnenkomen dan zou ik het met deze proberen

Enige tijd geleden over mogen nemen hier op het forum.
Hiermee heb je een wat grotere hefboom dan met een regulier kastmes.